• 20120103

    Min fantastiska man...

    Tjejer, här tänkte jag att vi kunde dela med oss vilka fantastiska män och m2b vi har ocg vilka små saker dom gör för att vi ska vara lyckliga...

    Jag kan börja :D

    Varje morgon när jag vaknar så säger min man att han älskar mig mer idag än han gjorde igår och att jag är det vackraste han någonsin har sett..

    Hehe jag vet att detta inte är sant ;) har sett mig själv i spegeln på morgonen men det är ju härligt att höra och min man är så fantastisk!!

    Din tur!!

  • Svar på tråden Min fantastiska man...
  • didis

    Snart 20 år tillsammans, vi gifter oss på 20-årsdagen i mars.

    Varje morgon går han upp först och fixar frukost till familjen medan jag går in i duschen och sedan sätter mig vid dukat bord.

    Och varje morgon när det är kallt har han gått ut och kopplat in kupévärmaren i bilarna så jag sätter mig i en varm o skön bil

    Vardagsromantik!!

  • söderlund

    En supebra tråd, jag håller med; sånt här borde man tänka på lite oftare.

    Varje kväll liger jag med huvudet på min blivandes mage och han stryker mig över ryggen och håret(jag älskar det). Han brukar lägga sig efter mig eftersom han har andra arbetstider och när han lämnar sovrummet brukar han vända i dörren, le och säga: "godnatt prinsessor av Alpvägen" (jag och våra katter). Jag blir alldeles varm i hjärtat. När jag är sur, irreterad eller bara är lite frånvarande säger ha; "du". "Ahh", svarar jag. Då börjar han sjunga: "vet väl om att du är värdefull..." ett internt skämt som alltid från mig att le =)

    Det finns ju tusen saker man kan rada upp, och tur är väl det!

  • Pärlan2009

    Underbart! Ett tips till dig kan vara att köpa en timer till eluttaget för kupevärmaren så slår den igång typ en timme före du ska i väg så har du varm och härlig bil och maken kanske hinner ge dig en extra puss i stället:)


    didis skrev 2009-02-09 21:23:47 följande:
    Snart 20 år tillsammans, vi gifter oss på 20-årsdagen i mars.Varje morgon går han upp först och fixar frukost till familjen medan jag går in i duschen och sedan sätter mig vid dukat bord.Och varje morgon när det är kallt har han gått ut och kopplat in kupévärmaren i bilarna så jag sätter mig i en varm o skön bil Vardagsromantik!!
  • MV85

    Kom precis på en annan sak... eller ja.. insåg rättare sagt..!

    Är så glad för att han ringer mig på väg från jobbet nästan varje kväll bara för att säga att han älskar mig, istället för att vänta tills han är framme på rummet o har msn...
    Kanske ska tillägga att han jobbar i Norge, o det är inte helt billigt att ringa mellan länderna....

  • 20120103

    Åhh så massa härliga berättelser!!

    Nu ska jag gå och lägga mig... Saknar min man, får inte se han först på fredag så får väl pussa och krama extra på dottern så länge.. Men jag vet ju i alla fall att jag är en av dom lyckligaste i hela världen!!

    God Natt fantastiska tjejer och kom ihåg att visa era män att dom är underbara, vi kan också vara vardagshjältar!!

    Kram kram

  • 20120103
    MV85 skrev 2009-02-09 21:41:46 följande:
    Kom precis på en annan sak... eller ja.. insåg rättare sagt..!Är så glad för att han ringer mig på väg från jobbet nästan varje kväll bara för att säga att han älskar mig, istället för att vänta tills han är framme på rummet o har msn...Kanske ska tillägga att han jobbar i Norge, o det är inte helt billigt att ringa mellan länderna....
    Ett tips.. Om han har tele2 som abbonemang här i Norge så ringer han gratis till alla mobiler i norge och i sverige.. Samma prise när han är i sverige också ;)

    www.tele2.no/mobil/snakkis.html
  • MV85
    jaaleme skrev 2009-02-09 21:50:21 följande:
    Ett tips.. Om han har tele2 som abbonemang här i Norge så ringer han gratis till alla mobiler i norge och i sverige.. Samma prise när han är i sverige också ;)www.tele2.no/mobil/snakkis.html
    Nej, det gör man inte även om vi först trodde det oxå... Inte om man pratar med dem på tele2 i alla fall, har redan försökt den... o alla andra abonemang...
    Finns inte någon operatör som ger fria samtal över landsgränserna för både den som ringer och den som tar emot.... tyvärr...
  • 20120103

    Snakkis
    Med Tele2 Snakkis får du 3000 ringeminutter inkludert hver måned, og du ringer for 0,- til alle mobiler i Norge og Sverige.

    Så står det i alla fall.. Och när jag här i Norge ringer mamma i sverige så betalar ju inte hon något..

    Har detta abbonemanget jag...

    www.tele2.no/mobil/abonnement.html

  • Tillde

    Jag har antagligen den finaste bästaste underbaraste killen i hela världen!

    Han skämmer bort mig nåt så grymt genom att ge komplimanger i massor varje dag, genom att laga mat som han vet att jag älskar, genom att köpa nåt när han är i affären som jag inte bett om men som han vet att jag älskar, han köper en stooor godispåse till helgen med saker som jag gillar som han sedan gömmer för att jag håller på och kämpar för att bli av med gravkilona och inte vill ha godis hemma innan helgen, han gör allt för att jag ska trivas och må bra, han är världens bästa pappa till vår lille son, har säger varje dag att han älskar mig och att jag är det finaste och sexigaste som finns även nu med några gravkilon kvar och trista bristningar som inte fanns där innan. Han sätter gula post-itlappar över hela huset så att jag i flera veckor efteråt kan öppna en låda och få läsa hur underbar jag är, han har gjort en skattjakt i huset med brända skivor som han vet att jag vill ha och rosor och presentkort på massage och middagar lite här och var.
    Tjaffsar vi så är han grymt ödmjuk när vi blivit vänner igen och försöker göra allt för att det vi tjaffsat om inte ska behöva komma upp igen. Jag får helkroppsmassager när jag är trött i kroppen, får sova hela natten så fort han är ledig då han tar sonen om han vaknar, får sovmorgnar så fort han kan ge mig det, han är social, rolig, snygg, charmig jaaaa, räcker det? Spyr ni snart?? Hahaha

  • didis

    Tillde:

    Nej jag spyr inte för MIN man håller på att baka semmelbullar så det luktar gott i hela huset, plutta dig

  • MV85
    jaaleme skrev 2009-02-09 22:00:16 följande:
    Snakkis Med Tele2 Snakkis får du 3000 ringeminutter inkludert hver måned, og du ringer for 0,- til alle mobiler i Norge og Sverige.Så står det i alla fall.. Och när jag här i Norge ringer mamma i sverige så betalar ju inte hon något..Har detta abbonemanget jag...www.tele2.no/mobil/abonnement.html
    intressant... särskilt som vi varit runt o frågat efter att kunna ringa till varandra gratis...
  • Tillde

    Ha jag hade inte heller spytt om det luktat semmelbullar här hemma Tyvärr så jobbar killen natt men igår så hade han nattat sonen medan jag tränade sen hade han min favvorätt klar, en film laddad i dvd:n, cola zero och en stor skål med godis framdukat! Bara att ta en dusch, byta till mysbrallor och krypa ihop i soffan Inte ens liiite illamående??


    didis skrev 2009-02-09 22:02:41 följande:
    Tillde:Nej jag spyr inte för MIN man håller på att baka semmelbullar så det luktar gott i hela huset, plutta dig
  • didis

    Kankse liite *tröstar mig med en semla*


    Tillde skrev 2009-02-09 22:09:27 följande:
    Inte ens liiite illamående??
  • Sesamy

    På grund av att jag varit sjuk i veckan har jag inte hunnit förbereda min älsklings överraskning till hans födelsedag idag.

    Jag bad massa om ursäkt för detta igår.
    Han bara tittade på mig och sa... Men jag har redan fått den bästa presenten i världen. Dig. Ge mig dig själv i ett år till... Och nästa år kan jag få dig i ett år till. Då har jag allt jag behöver.

    Låter som en "cheesy line".... Men det syntes på honom att han menade allvar. Min baby.... =)

  • rosesarered

    En härlig egenskap hos min man är att han är så omtänksam och inte bara mot mig utan mot alla människor. En bra medmänniska helt enkelt.

    Han är fantastisk för att han SER mig som ingen annan någonsin gjort.

  • Sesamy

    Har varit stressad och stingslig på sistone. Mycket på jobbet, så en hel del övertid. Vet inte om jag får förlängt så måste söka massa nya jobb osv., osv.

    I morgon ska min mamma komma och hälsa på - vilket är roligt men blev ett stressmoment till eftersom det verkligen behövdes städas innan.

    Så jag hetsade hem från träningen efter jobbet.... Städa först...Få i sig någon mat... Börja göra färdigt jobbet.... Kanske hinna söka några jobb... Packa upp väskan som blivit stående sen helgen.... Diska....
    Så såg min plan ut när jag skyndade hem....

    Och kom hem till en nystädad lägenhet. Maten var färdig och bordet dukat. Min dator var påslagen, snacks framställda och colan var kyld - förberett för jobb. Sen följde en väldigt trevligt gemensam dusch som avbröts bara för att min baby kom på att han skulle koka citron och lime saft till mig.

    Så nu sitter jag här och sippar citron och lime saft och tycker allt är ganska bra...

  • Pärlan2009

    Åh, jag börjar nästan gråta. Underbart! Det är riktigt kärlek!! Tänk vad tur vi har som har hittat sådana underbara män!


    Sesamy skrev 2009-02-17 17:22:58 följande:
    Har varit stressad och stingslig på sistone. Mycket på jobbet, så en hel del övertid. Vet inte om jag får förlängt så måste söka massa nya jobb osv., osv. I morgon ska min mamma komma och hälsa på - vilket är roligt men blev ett stressmoment till eftersom det verkligen behövdes städas innan. Så jag hetsade hem från träningen efter jobbet.... Städa först...Få i sig någon mat... Börja göra färdigt jobbet.... Kanske hinna söka några jobb... Packa upp väskan som blivit stående sen helgen.... Diska.... Så såg min plan ut när jag skyndade hem.... Och kom hem till en nystädad lägenhet. Maten var färdig och bordet dukat. Min dator var påslagen, snacks framställda och colan var kyld - förberett för jobb. Sen följde en väldigt trevligt gemensam dusch som avbröts bara för att min baby kom på att han skulle koka citron och lime saft till mig. Så nu sitter jag här och sippar citron och lime saft och tycker allt är ganska bra...
  • jenne7502

    Min säger varje morgon, nästan i sömnen, att han älskar mig när jag pussar honom hejdå, och säger VARJE dag "vad fin du är". Fast ibland har han iofs inte öppnat ögonen. Men glad blir jag, varje morgon!

Svar på tråden Min fantastiska man...