• Larssonmaria86

    BILDTRÅD! Tärnklänningar och styling av tärnor

    Ett av mina stora "bekymmer" med bröllopsplaneringen är tärnklännignarna. Vi ska ha tre tärnor och vi kommer betala klänningarna till dem, att vi gör detta beror främst på att jag vill ha sista ordet gällande vilken klänning dem ska ha samt blir det deras present för att dem ställer upp för oss :) Men naturligtvis är dem involverade och får ha åsikter (turligt nog har alla ungefär samma kroppstyp).
     
    Men både jag och mina tärnor tycker det är svårt att hitta inspiration så tänkte jag kunde skapa en tråd med bara massa bilder på tärnklänningar :) Vill gärna ha bilder från er stora dag med era tärnor men även vi som inte haft vår stora dag än utan bara är i planeringsstadiet :D

  • Svar på tråden BILDTRÅD! Tärnklänningar och styling av tärnor
  • jenniferochaugust

    Hej!
    Det är så skönt, för jag har i princip helt spikat hur tärnorna ska se ut. Eller jag och jag, haha... De har såklart varit med och bestämt :) Vi har inget exakt färgtema, vi kör mer på ett pastell-tema. Det mesta kommer att gå i ljusa pasteller, typ rosa, lavendel, grönt och blått. Tärnorna kom överrens om att lavendel var den färg som passade bäst på dom. Vi beställde klänningar, i förra veckan kom de och så här ser de ut (det är dock jag som provar alla tre, så ingen passar...):



    Till klänningarna ska de ha skor som jag köpt, jag ska hämta dom på lördag. Jag valde skor med lite lägre klack eftersom det är en lång dag och alla har inte gått i höga klackar förr. Jag hoppas verkligen att de blir bra! Jag tror att dom kommer att passa fin till.



    För att matcha detta kommer tärnorna att ha små buketter med vita blommor, det kommer antagligen bli gerbera eller nejlikor. Vi får se vad floristen tycker! Men ungefär så här ska deras buketter se ut. Jag tycker om när det itne är perfekt, jag vill få till känslan att buketten är självplockad:



    Marsalkerna kommer antagligen att ha svarta kostymer, svarta skor, vita skjortor, ljusblå flugor, ljusblå näsdukar och corsage med vita blommor, samma sort som tärnorna har i sina buketter.

    Vad tror ni?

  • Grundell

    jenniferochaugust: Ser jättefint ut  Men jag hade nog valt lavendel iställer för ljusblått till marsalkerna. Tror det kan se konstigt ut om de har blått o tärnorna lavendel...eller??

  • jenniferochaugust
    Grundell skrev 2013-05-15 12:25:47 följande:
    jenniferochaugust: Ser jättefint ut  Men jag hade nog valt lavendel iställer för ljusblått till marsalkerna. Tror det kan se konstigt ut om de har blått o tärnorna lavendel...eller??
    Nja, jag håller ju inte riktigt med :)
    Vi vill inte att alla ska ha samma färg så det blir så att tärnorna har klänningar i lavendel, marsalkerna flugor och näsdukar i ljusblå och jag och min kille kommer att ha ljusrosa. Jag kommer alltså att ha en bukett bestående av ljusrosa nejlikor och gerbera och han kommer att ha ljusrosa fluga och en ljusrosa gerbera som knappnålsblomma :)
    Jag TROR och HOPPAS att det blir fint i alla fall! Glada pasteller :)
  • RebeccaT

    Jenniferochaugust, Alla tre klänningarna var helt underbara:D var har du köpt dom? Hade gärna velat att min tärna skulle ha den mittersta. Vi har också lavendeltema men jag har inte hittat någon fin klänning än:( skicka gärna länken om dt är ok:)

  • jenniferochaugust

    RebeccaT skrev 2013-05-15 18:56:55 följande:Jenniferochaugust, Alla tre klänningarna var helt underbara:D var har du köpt dom? Hade gärna velat att min tärna skulle ha den mittersta. Vi har också lavendeltema men jag har inte hittat någon fin klänning än:( skicka gärna länken om dt är ok:)De är köpta från Dinobridal (Kina-sida) och jag är supernöjd! Och särskilt med den mittersta, den var verkligen superfin på min tärna. Romantisk och passar nog de flesta kroppstyper. De är måttbeställda och kom drygt 3 veckor efter att jag lagt min beställning. Med frakt kostade de ca 800 kronor styck.Här är länken till klänningen: www.dinobridal.com/discount-store-comfortable-one-straps-with-flowers-wrinkles-chiffon-knee-length-maid-of-honor-dress-at-wedding-2012bmd014-p-3628.htmlEtt tips är att inte dra åt måttbandet för hårt när du mäter, de syr verkligen upp exakt och det är bättre att ha lite större än för litet :)    

  • Grundell

    jenniferochaugust skrev 2013-05-15 16:29:55 följande: Grundell skrev 2013-05-15 12:25:47 följande: jenniferochaugust: Ser jättefint ut  Men jag hade nog valt lavendel iställer för ljusblått till marsalkerna. Tror det kan se konstigt ut om de har blått o tärnorna lavendel...eller?? Nja, jag håller ju inte riktigt med :)Vi vill inte att alla ska ha samma färg så det blir så att tärnorna har klänningar i lavendel, marsalkerna flugor och näsdukar i ljusblå och jag och min kille kommer att ha ljusrosa. Jag kommer alltså att ha en bukett bestående av ljusrosa nejlikor och gerbera och han kommer att ha ljusrosa fluga och en ljusrosa gerbera som knappnålsblomma :)Jag TROR och HOPPAS att det blir fint i alla fall! Glada pasteller :)Oki....tur vi ser olika på det Jag hade nog valt enhetliga kläder på alla men haft olika pastellfärger i buketten som du beskriver men även som tema runt om som i dukning m.m för att det inte skall se för rörigt ut men det är min åsikt. 

  • 3Maj2014

    Jag beställde dessa klänningar igår till mina tärnor. Ett tips till er som letar efter billiga klänningar. Finns i massa olika färger och kostar bara 19.90 pund :)



    www.ebay.co.uk/itm/8-Colour-Satin-Dress-Formal-Prom-Bridesmaid-Cocktail-Party-Evening-Dress-Sz-6-18/271176228013&_trkparms=aid%3D111000%26algo%3DREC.CURRENT%26ao%3D1%26asc%3D27%26meid%3D7737808650660321941%26pid%3D100033%26prg%3D1011%26rk%3D1%26sd%3D271176228013%26
  • RebeccaT

    Jenniferochaugust: nu har jag beställt den klänningen och väntar spänt på att den ska komma. Hoppas det blir bra. Tusen tack för tipset och länken:)

Svar på tråden BILDTRÅD! Tärnklänningar och styling av tärnor