• Redaktör Kristin

    Placeringskort - idébomba här och visa bilder!

    Ett enkelt vikt papper på tallriken? Ett hjärta eller ett blad på vinglasets kant? Det finns lika många placeringskort som det finns bröllop.

    Lägg in en bild på de placeringskort ni ska ha på bröllopet! Eller visa andra kort du tycker är fina eller extra kreativa.

    Placeringskort - idébomba här och visa bilder!

  • Svar på tråden Placeringskort - idébomba här och visa bilder!
  • NBFN

    Sitter och fnular på lite olika saker för placeringen, och kanske hjälpa gästerna med lite isbrytande...




    Dessa är gjorda på datorn och kommer såklart inte se ut riktigt så här när de är klara (om vi ö.h. ska ha dem)

    Tycker själv det är lite roligt att veta mer om den jag sitter bredvid, och vissa är väldigt blyga och kan behöva få lite hjälp att bryta isen, så alla får trevligt och roligt under hela dagen och kvällen :) Vi ska försöka få ihop att blanda dem som är lite blyga med några som har lättare att prata, blanda in så det finns liknande intressen men också lite uppblandat. Svårt det här, men väldigt roligt att få bli lite utmanad :)


  • Lenaerik86
    NBFN skrev 2013-05-21 10:54:49 följande:
    Sitter och fnular på lite olika saker för placeringen, och kanske hjälpa gästerna med lite isbrytande...

     




    Dessa är gjorda på datorn och kommer såklart inte se ut riktigt så här när de är klara (om vi ö.h. ska ha dem)

     


    Tycker själv det är lite roligt att veta mer om den jag sitter bredvid, och vissa är väldigt blyga och kan behöva få lite hjälp att bryta isen, så alla får trevligt och roligt under hela dagen och kvällen :) Vi ska försöka få ihop att blanda dem som är lite blyga med några som har lättare att prata, blanda in så det finns liknande intressen men också lite uppblandat. Svårt det här, men väldigt roligt att få bli lite utmanad :)


    Kul idé! Ger ju verkligen en liten isbrytare för gäster som kanske känner den de sitter bredvid Glad
  • MrsCoverdale

    Jag har gjort tags. Det är lite taskig kvalla för det här är design-utkastet från datorn, inte de utskrivna exemplaren. De är också nu ihopknutna med ett fint band med en liten berlock som dinglar framför.
    Det ska alltså föreställa placeringskort och ett bokmärke (våran "favor"). På varje bokmärke står det olika och personanpassade citat vilket vi tyckte var lite roligt. Vill man kan man ju skriva fina kärlekscitat på varje, vilket vi har på vissa till gamla farmor och så.. men sen körde vi på roliga citat från filmer, böcker och musik som vi som par har gemensamt. Det var lite tidskrävande att finna passande citat till var och en av gästerna men jag tyckte att det var värt det...jag började också i god tid :)

    Vi hoppas det blir uppskattat och kan användas lite som en "conversation-starter" också.. Kanske lite sådär "vad fick du? Kolla vad jag fick!" men jag vet inte..  


  • filibustern
    MrsCoverdale skrev 2013-05-21 16:54:24 följande:
    Jag har gjort tags. Det är lite taskig kvalla för det här är design-utkastet från datorn, inte de utskrivna exemplaren. De är också nu ihopknutna med ett fint band med en liten berlock som dinglar framför.
    Det ska alltså föreställa placeringskort och ett bokmärke (våran "favor"). På varje bokmärke står det olika och personanpassade citat vilket vi tyckte var lite roligt. Vill man kan man ju skriva fina kärlekscitat på varje, vilket vi har på vissa till gamla farmor och så.. men sen körde vi på roliga citat från filmer, böcker och musik som vi som par har gemensamt. Det var lite tidskrävande att finna passande citat till var och en av gästerna men jag tyckte att det var värt det...jag började också i god tid :)

    Vi hoppas det blir uppskattat och kan användas lite som en "conversation-starter" också.. Kanske lite sådär "vad fick du? Kolla vad jag fick!" men jag vet inte..  


    haha! "unless you can be batman, then be batman" haha
  • Lenaerik86
    MrsCoverdale skrev 2013-05-21 16:54:24 följande:
    Jag har gjort tags. Det är lite taskig kvalla för det här är design-utkastet från datorn, inte de utskrivna exemplaren. De är också nu ihopknutna med ett fint band med en liten berlock som dinglar framför.
    Det ska alltså föreställa placeringskort och ett bokmärke (våran "favor"). På varje bokmärke står det olika och personanpassade citat vilket vi tyckte var lite roligt. Vill man kan man ju skriva fina kärlekscitat på varje, vilket vi har på vissa till gamla farmor och så.. men sen körde vi på roliga citat från filmer, böcker och musik som vi som par har gemensamt. Det var lite tidskrävande att finna passande citat till var och en av gästerna men jag tyckte att det var värt det...jag började också i god tid :)

    Vi hoppas det blir uppskattat och kan användas lite som en "conversation-starter" också.. Kanske lite sådär "vad fick du? Kolla vad jag fick!" men jag vet inte..  


    Sjukt kul! Vill också ha något lite roligare än bara namnen som gästerna kan börja prata om för att få igång konversationen
  • JossanKossan

    Vi tänker plocka stenar från Ekstakusten (där han gick ner på knä och ställde frågan :) ) som vi ska använda som placeringskort, dom är grå så vi tänker bara texta fint med svart penna.

  • MrsCoverdale

    Nu såhär i efterhand kan jag säga att bokmärkena/placeringkorten blev en riktig hit och en snackis!
    Det var således värt jobbet.


  • Noli
    MrsCoverdale skrev 2013-06-02 17:02:41 följande:
    Nu såhär i efterhand kan jag säga att bokmärkena/placeringkorten blev en riktig hit och en snackis!
    Det var således värt jobbet.


    Vilken rolig och genomtänkt idé! Jag blir inspirerad att göra något liknande själv då vi delar ett stort filmintresse. Har ni laminerat själva? Framgick det tydligt någonstans att de var tänkta att följa med hem eller förstod gästerna det ändå?
  • Caisa

    Vi funderar på jordgubbstema på vårt bröllop, och en idé är att placera ut små korgar med jordgubbar och jordgubbsmacaroons och en liten namnskylt på varje plats. Inspirerad av bilden nedan. Funderar på att ha "trädgårdsskyltar" med namn som sticker upp ur korgen, se andra bilden.




     
  • fayefaye
    MrsCoverdale skrev 2013-06-02 17:02:41 följande:
    Nu såhär i efterhand kan jag säga att bokmärkena/placeringkorten blev en riktig hit och en snackis!
    Det var således värt jobbet.


    Verkligen tjusigt!
Svar på tråden Placeringskort - idébomba här och visa bilder!