S2011 skrev 2011-04-02 15:52:34 följande:
Alltså, jag är alltid för att räkna högt när man räknar kostnader.
Räkna bara aloholfritt på de ni med säkerhet vet inte kommer ta vin/öl osv (dvs barn, gravida, ammande, nykterister etc etc). Räkna med att resten dricker alkohol.
Kolla om ni kan få ett schysst pris på ett dryckespaket som är skräddarsytt efter era önskemål. Fundera igenom vad ni tycker ska ingå i ett sånt paket: är det viktigt med avec (dricker många avec?)?, bubbel till välkomstskålen - måste det vara champagne eller kan det vara mousserande? kanske t.o.m. alkoholfri cider? osv osv.
Vår meny kostar 375 kr pp (buffé + kaffe) och dryckespaketet 225 kr pp (mousserande, 2 glas vin alt öl, kaffe). Kommer behöva dubbla kaffe eftersom vi har både efterrätt och tårta. Däremot så funderar vi på hur vi ska göra med avecen. Inte riktigt kommit fram till det än..
Ja. Tror jag ska lägga fram pizza-förslaget, faktiskt....
Ja, det är ju lika bra att räkna högt så man inte står med lång näsa sen när räkningen kommer.
Kör på pizza! Skulle jag oxå föreslå om det inte vore för att jag lagade gryta igår för typ 20 pers och sambon är hon svärisarna och äter massa gott...
tigerlily skrev 2011-04-02 15:56:55 följande:
Nej, det är ingen tyll, de hade nog bara inte klippt rent spetsen när de tog fotot. På de andra bilderna jag fick (av någon annans klänning) var spetsen renklippt och då såg det ut som på originalbilden.
Jag beställde en sweetheart neckline eftersom jag klär bättre i det, och vill helst inte ha en helt rak urringning, så det får de ändra innan jag godkänner resultatet.
Jaha, då så.
Men det där ser ju ut att vara den färsiga klänningen??
Måste de sy om hela överdelen då tror du? ör det där är ju inte testklänningen. Men en sån gjorde de förstås inte eftersom det är deras modell? För du beställde väl det från början? Usch, är så jäkla trött på millys.
Miceme skrev 2011-04-02 15:58:32 följande:
Nej jag skickade också med info på ett separat blad köpte motiv papper i a4 storlek.
med info angående boende och färja. transport från kyrkan osv.
Om du har tre drycker under middagen så är det nog inte många som beställer in extra under måltiden, kan du kanske få med det på något fint sätt.
T.ex skriva upp menyn och under maten valfri dryck huvudrätt två valfria drycker
Här kostar ölen och vinet 49 kr så jag behöver bara veta antal drycker och det underlättar ju en del.
Ja att det är batalbar efter är ju viktigt, jag skrev hemsideadressen till tempelgården så de själva kan se deras sortiment och priser.
Vin och öl för 49 var ju väldigt bra pris det oxå! Eller hur? Här kostar det 79 kr. Eller 75.. Det är ju avsevärd skillnad faktiskt.
Var ska ni vara då? Vilken den av sverige? Är det därför ni har så bra priser månne?