• TinkerBelle

    Tantvarning – om igen!

    Låt oss försöka väcka liv i det gamla tantskrället!


    Så här i höstmörkret och den annalkande vintern blir det lätt lite ensamt i mörkret.


    Fram med kaffekoppar, kakfat och krämpor…VÄLKOMNA alla tanter gamla som nya!

  • Svar på tråden Tantvarning – om igen!
  • TinkerBelle

     


    Daa skrev 2010-11-02 19:44:52 följande:
    Det låter inte fel. Själv skulle jag gärna åka buss till jobbet, men det fungerar verkligen inte med tider. Och bussfärden med byten skulle ta närmare en och en halv timme medan resan tar en knapp halvtimme med bil. Så det är bara att tugga i sig. Och förstås tränga undan impulsen att preja bildåren av vägen.  

    Du kan ju gissa var min dotter har plockat upp hela sitt register med svordomar...
    Japp! i bilen när mamma hennes kör.

  • Im yours

    Hej söta thinker, kul att se dig igen. Skriver inte så ofta numera, men som sagt ibland flänger jag förbi


    Här är mitt nya bloggställe;


    blogg.expressen.se/liztheone/tip.jsp


    Jag har ju flyttat in till centrum, o åker kommunalt på egen risk. En del chafförer har nog köpt sitt körkort på Pressbyrån När man var liten var det väl ändå, en man med glatt humör som körde buss?


    Kramar till alla!


     


     


     

  • zzzova
    TinkerBelle skrev 2010-11-02 18:40:07 följande:
      Välkommen! Jag älskar allt vad handarbete heter. Har alltid gjort... vet inte om det blir mer accepterat ju äldre man blir folk glor ändå när man sätter sig och stickar på allmän plats. Vinkar tillbaka till Daa *vink* hoppas du mår bra!
    Jo det verkar så, jag är glad att jag går på en estetskola ^^ där håller många på och stickar, virkar osv i korridorrerna ^^
  • Norrskensflamman

    BRA initiativ, Tinker! Bra trådstart


    Den här tanten har slutat köra fort sen jag fick blev stoppad av farbror polisen (som f ö var betydligt yngre än mig och skitsnygg) och fick betala 2700 riksdaler i böter.


    Numera puttrar jag fram i 50 och stannar och släpper förbi alla som kan tänkas ha för avsikt att gå över övergångsstället.


    Jag har svullna tantvader och nu har jag dessutom gamnacke av att hänga här på BT på tok för mycket

  • TinkerBelle

    God morgon alla älskade tanter!

    Jag är uppe i ottan idag igen. Några av barnen är hos ärkeaset den här veckan så tanken har varit sedan länge att jag skulle försöka jobba av en del.
    Det hindrar ju inte att jag är trött - JÄTTE trött efter att knappt ha sovit. Har vaknat flera gånger av att hjärnan gått på hägvarv.

    Jag ska nu svara på några mail som har legat i min inbox och blivit sur degar. Sånt som ramlat in i det egna företaget... sen ska jag duscha och åka till mitt dagjobb.

    Puss på er alla!

    Tant Liz jag addar dig genast till mina favoriter.

  • TinkerBelle

    Usch känner mig grinig som bara den. Ska ha möte med chefen nu och han har inte ens dykt upp på kontoret ännu. Är redan efter bara två månader skitless på hans oförmåga att komma i tid någonsin! Vi är vuxna människor och borde vid det här laget ha lärt oss att estimera tiden som går åt att förflytta sig från en punkt till en annan… *morr*

  • Bobou

    Men o! Den här hade jag missat! Hej till alla tanter!


    Jag har läst lite i vått&torrt, man vill ju gärna hålla sig uppdaterad med hur folk har det, men det skrivs så mycket där... Orkar ju inte läsa allt. Och så slängde jag in ett inlägg igår, men det kändes verkligen som om jag klampade in i deras personliga och privata sfär. Som blomman beskrev det...


    Kul att se er!

  • JBEC

    Haha! Gällande pendlande kan jag säga att cykelpendling genom centrala Malmö är ingen höjdare heller!
    Själv försöker man hålla sig till trafikreglerna när man kör på bilväg, ex att man lägger sig i vänsaterfilen när man ska svänga av till vänster.
    Hur många gånger är det inte som nån sur gubbe hängt ut genom rutan och vrålat "va faaen gör diu här?!" eller lagt sig på tutan så man nästan kört in i stolpen?
    Dessa stressade, sura bilister har tydligen byggt upp ett starkt hat mot cyklister..

    Av ren trots fortsätter jag cykla och tänker att snart kanske folk börjar förstå att det finns vettiga cyklister.. Hoppas iallfall.

    Som tant-kriterie anser jag att en extra cykelkorg faller in.
    För att inte glömma kupongsamlandet! :)

  • Cantaton

    Har samma upplevelse. Bra att Tanttråden är tillbaka

    Dock har jag inget internet i nya lägenheten än, så jag hänger nog på lite sporadiskt. Idag dessutom med galen huvudvärk Tror att lite spänningar släppte igår när jag tränade.


    Bobou skrev 2010-11-03 10:49:58 följande:
    Men o! Den här hade jag missat! Hej till alla tanter! Jag har läst lite i vått&torrt, man vill ju gärna hålla sig uppdaterad med hur folk har det, men det skrivs så mycket där... Orkar ju inte läsa allt. Och så slängde jag in ett inlägg igår, men det kändes verkligen som om jag klampade in i deras personliga och privata sfär. Som blomman beskrev det... Kul att se er!

     

  • TinkerBelle

     


    JBEC skrev 2010-11-03 11:24:19 följande:
    Haha! Gällande pendlande kan jag säga att cykelpendling genom centrala Malmö är ingen höjdare heller!Själv försöker man hålla sig till trafikreglerna när man kör på bilväg, ex att man lägger sig i vänsaterfilen när man ska svänga av till vänster.Hur många gånger är det inte som nån sur gubbe hängt ut genom rutan och vrålat "va faaen gör diu här?!" eller lagt sig på tutan så man nästan kört in i stolpen?Dessa stressade, sura bilister har tydligen byggt upp ett starkt hat mot cyklister..Av ren trots fortsätter jag cykla och tänker att snart kanske folk börjar förstå att det finns vettiga cyklister.. Hoppas iallfall.Som tant-kriterie anser jag att en extra cykelkorg faller in.För att inte glömma kupongsamlandet! :)

    Nu undviker jag att cykla i trafiken då jag tycker att det är jätte läskigt- tantvarning!
    Som bilist är jag ständigt rädd för att få en cyklist på motorhuven även om jag kör lugnt och sansat.

Svar på tråden Tantvarning – om igen!