• majsan801

    Gå ner i vikt till maj 2010, följas åt o peppa varandra?

    Hej jag vill haka...ska också ner 7kg till i maj. Är en sockernarkoman på hög nivå. Innan jul tänker jag nog försöka röra på mig mer men efter nyår då ska alla sötsaker bort med.

  • majsan801

    Tror jag ska leta upp min stegräknare och ha som måla att gå ett visst antal steg varje dag. Jag har ju en liten bebis på 3 månader så jag får försöka gå på långpromenader 3 dagar i veckan när storebror är på dagis, han avskyr att åka vagn. Hur många steg ska man gå? 10 000 för att behålla vikten väl så minst 15 000 borde man ha som mål kanske?

  • majsan801

    Idag har jag gått 50min ner på stan i rask takt gått på stan och sen rask takt hem 50min samt ca 15min till/från dagis så det har ju blivit många många km. Känner mig nöjd. Var dessutom på ett fik men nöjde mig med bara en smörgås, ingen kaka och framförallt ingen cola utan bara vatten. En bra start..

  • majsan801

    Mm jag hade syskonvagnen med mig men jag har en babytravel med svängbara hjul så den rullar på fin fint tycker jag.

  • majsan801

    Jag har redan köpt min klänning och den passar som jag väger nu men den har korsettsnörning så jag räknar med att det inte är några problem med att gå ner ca 7kg. Och skulle jag vara så duktig att jag gå ner så mycket och klänningen inte passar längre. Då ska jag med lycka köpa mig en mindre klänning haha.

  • majsan801

    GI är kanon har också kört "kurer" ibland eller avgiftning som jag kallar det. Då kör jag stenhårt utan kolhydrater i 1v och brukar gå ner ca 5kg på det. Nu har jag gått upp eftersom jag födde barn för 3 månader sen. Så min plan är att kura snart men det får bli efter nyår när alla frestelser lagt sig.

  • majsan801
    elinile skrev 2009-11-13 23:06:46 följande:
    5 kg på EN VECKA?? Jag vill också! Kanske inte så bra nu när man ammar... Vad äter du under den där veckan?
    Då äter jag ägg och bacon, kött, sås och grönsaker. INGET socker, bröd, ris, pasta el potatis och jag som äter så mycket socker i vanliga fall funkar det enormt bra för. Jag ammar ju nu också men tror jag vågar mig på de eftersom det inte är bantning man får ju äta så mycket du vill tills du är mätt bara du inte äter kolhydrater. Den "dieten" gör en ju mättare än vanligt också. Dricker en kopp te om jag blir sugen på nått.
  • majsan801

    Frukosten är ju det som är svårt tycker jag. För det blir ju som att äta en lunch eller middag redan till frukost men men man får stå ut helt enkelt. Eg ska man hålla på typ 4v så man han hamnar i ketos tror jag det heter. Men min kropp har reagerat så bra på bara 1v. Får se hur lång tid det tar att få önskat resultat denna gång. Man kan ju äta lite cashewnötter på kvällen om suget sätter in.


    elinile skrev 2009-11-14 22:14:38 följande:
    Kanske man ska ta o testa då... Men vad äter man till frukost? Jag gillar ju inte direkt o äta bacon o ägg o sånt till frukost... :-S Men man kanske ska stå ut en vecka med det då...
  • majsan801

    Precis så har jag gjort med. För jag gillar itne mörk choklad så mycket så då var ajg ju nöjd med en ruta. Dock till slut vande sig ju kroppen med den mörka chokladen så då fick jag sug efter den med haha. Jaja sen får man försöka stå emot jag är bara så värdelös på det.


    Zephiennia skrev 2009-11-15 00:45:35 följande:
    Det är skitjobbigt när man försöker sluta med socker osså finns det alltid något precis framför näsan på en. Jag gav mig själv frikort på mörk choklad när jag höll på förra vändan. Minst 70% och så tog jag en liten bit varje gång sötsuget slog mig. Jag tyckte det hjälpte att få ha något som faktiskt va tillåtet, och efter en liten bit så var jag inte alls lika sötsugen längre. Totalt gick det kanske 100-200g choklad i veckan, men det var inga problem med att trappa ner allt eftersom.Så det kan ju va något att testa?
  • majsan801

    Jag vägde mig igår och hade gått ner 1kg utan någon större uppofring. Har ju eg inte börjat ordentligt med mina promenader och sluta äta godis men har kanske dragit ner något. Så nu är jag nere på inskrivningsvikten med sista barnet som är 3 månader. Så 6kg max kvar till målvikten så är jag toknöjd. Och det ska jag väl fixa???

  • majsan801

    Mm ska sluta med socker helt efter nyår. Jag älskar julen allt för mycket för att kunna ge upp allt gott.

  • majsan801

    nikitakatt det är ju detr som är bra med viktklubb det är krångligt att skriva in och räkna ut. Det är ju det som gör att man inte äter i onödan, man tänker sig verkligen för haha. Efter dagis blir det promenad ner på stan tar ca 40min sen gå runt och sen 40min hem nöjer mig så.

  • majsan801

    Hej nu är jag tillbaka igen. Började träna i måndags och ska träna 2ggr i veckan och har just nu en sakta men säker viktnedgång på 0,5kg i veckan. Har 4kg kvar till ok jag är väl nöjd vikten men 6kg då är jag ännu nöjdare. Har lite svårt att hitta och behålla motivationen tyvärr. Men det går hyfsat med att inte äta något socker. Men idag är mina tankar hos chokladbollar. Syster ringde och sa att hon skulle göra såna och jag kan inte släppa tanken på dem. Får göra såna imorgon för 1 ätar dag per vecka har jag sagt att jag får ha. Peppa mig så jag inte äter please!!!

  • majsan801

    Hittade denna mall i en annan tråd vad tror ni om den för att motivera oss lite mer när man måste skriva ut sin vikt och att man ser att det händer något.
    Startvikt i januari: 69,9
    Mål:65 (fast ännu hellre 63)
    Väger nu:69,1
    Denna veckans viktnedgång: väger in mig varje lördagsmorgon men hittills denna vecka 0,3
    Fusk: lite godis och fika bröd under veckan skäms
    Träning: 1h jympa och cirkelträning måndags går trögt

  • majsan801

    Jag ska också träna 2ggr per vecka men min träningskompis hade annat för sig i onsdags så det kan ha varit så att jag blev aningens lat och stanna de hemma jag med hihi. Skärpning till nästa evcka.

  • majsan801

    Ja jag total falerade i helgen med. men ska ta nya tag och köra lchf nu tänkte jag. Måste få lite snabba resultat för att få igång motivationen. Men jag skulle aldrig förlåta mig själv om jag är så här flabbig i maj nej fy hemska tanke. TRäning imorgon...

  • majsan801

    Ute och sprungit med en kompis i 30min och sen 45 situps nu ikväll. Låter kanske inte mycket för er men för en otränad nybliven mamma är det mycket. Har hållt min diet (lchf) hela dagen med haha. Ni ser jag har inte mycket till karaktär. Det enda jag kan tänka på är polly och chokladbollar....

  • majsan801

    Dagens middag blir fläskfilegryta med kantareller gör en stor smaskig grönsallad med avoccado och fetaost, övriga i familjen får även ris. Hur enkelt som helst att ta bort kolhydraterna vid middag och lunch. Det enda som är halv drygt är mellanmål och frukost.

  • majsan801

    Startvikt i januari: 69,9
    Mål:65 (fast ännu hellre 63)
    Väger nu:67,6
    Denna veckans viktnedgång: 1,5kg
    Fusk: Massor tyvärr.. men 3 dagars lchf kost, dock inte efter varann
    Träning: 30min löpning och situps..jaga galen 2 åring

Svar på tråden Gå ner i vikt till maj 2010, följas åt o peppa varandra?