• Mörk Ängel

    Såg ni Bondebröllopet igår på tv??

    Vad tyckte ni?

  • Svar på tråden Såg ni Bondebröllopet igår på tv??
  • Tillde

    Ja du får titta på sidan, upp till höger finns en länk


    Troll1 skrev 2009-01-27 12:50:24 följande:
     

    Fast den var bara till frågorna på festen. Får väl leta lite till då.
  • MilosMamma
    källerudd skrev 2009-01-27 13:34:50 följande:
    Varför skulle de inte ha planerat själva...verkade ju dessutom som att de hade bestämt själva att de ville gifta sig...För Linda undrade ju varför de skulle gifa sig så snabbt...Och vadå hennes pappa kanske är känslig eller faktiskt blev väldigt rörd över att se henne...Visst tror inte min pappa heller skulle reagera så, men vissa gör säkert det...De där "ballongerna" de släppte iväg någon som vet vad det va, eller vad de stod för?? tyckte det så lite läckert ut...och vi som ska gifta oss ute vid sjön vore häftigt att släppa iväg sånna på kvällen...
    Vi ska släppa iväg sådana, det är nåt från China i grund tror jag, kan leta upp en länk från en sida på nätet som säljer sådana, fast dom är inte lika stora, vi ska skriva på våra och sen skcika iväg dom, det är så himla fint, sen får vi bara hoppas att dom inte fastnar i ett träd så det börjar brinna :P
  • J D

     


    MilosMamma skrev 2009-01-27 13:40:50 följande:
    Vi ska släppa iväg sådana, det är nåt från China i grund tror jag, kan leta upp en länk från en sida på nätet som säljer sådana, fast dom är inte lika stora, vi ska skriva på våra och sen skcika iväg dom, det är så himla fint, sen får vi bara hoppas att dom inte fastnar i ett träd så det börjar brinna :P

    De heter väl Khom Loy och är från Thailand har jag för mig. Funderade också på sådana förut men har hört att de används vid begravingar där och släpptes ut i mängder efter tsunamin. Vill själv inte ha de associationerna men det ser fint ut iaf.

  • J D

     


    källerudd skrev 2009-01-27 13:34:50 följande:
    Varför skulle de inte ha planerat själva...verkade ju dessutom som att de hade bestämt själva att de ville gifta sig...För Linda undrade ju varför de skulle gifa sig så snabbt...Och vadå hennes pappa kanske är känslig eller faktiskt blev väldigt rörd över att se henne...Visst tror inte min pappa heller skulle reagera så, men vissa gör säkert det...De där "ballongerna" de släppte iväg någon som vet vad det va, eller vad de stod för?? tyckte det så lite läckert ut...och vi som ska gifta oss ute vid sjön vore häftigt att släppa iväg sånna på kvällen...

    Hm, jag tror inte att de planerat själva eftersom det inte var ett normalt bröllop som man kan planera på 3-4 mån. För att komma på idéer som Khom Loy-lyktorna så tror jag att man måste hänga en hel del på BT eller ha en bröllopsplanerare eftersom det inte är en vanlig detalj.

    En annan sak var att de hade fått för sig väldigt många "traditioner" som jag inte tror att man kommer på om man inte får lite input. Om de har varit tillsammans i 6 mån så har de väl inte varit förlovade så länge och inte ens haft ett halvår på sig. Om de har gjort det helt själva på 3 mån så måste åtminstone en av dem planerat på heltid skulle jag tro. Men who knows.

  • Hemlig2009

    Självklart har de fått hjälp, hur kan ni tro något annat? Betalt och planerat av TV4 för det gör bra tv...

  • Vid havet

    Jag grät massor! Blödig som bara den... min sambo var inte hemma så jag kunde gråta på också utan att han skulle titta på mig som om jag var från Mars.

    Även jättemycket inte var min grej, och jag störde mig på vissa småsaker (som hur hon gick och höll buketten) så är ju bröllop fina och romantiska. Och det var supermodigt av henne att sjunga!

    Visst är det snabbt att gifta sig efter bara 6 månader, men jag kan inte heller låta bli att tänka att det måste vara superhärligt att få gifta sig när man är så där sprudlande, galet nykär.

  • Ore
    Hemlig2009 skrev 2009-01-27 13:57:01 följande:
    Självklart har de fått hjälp, hur kan ni tro något annat? Betalt och planerat av TV4 för det gör bra tv...
    Inte säkert att det är betalt av TV4, bondebröllopet säsong 1 har jag hört jag var mycket sponsrat av de lokala ställena. Bra uppmärksamhet för relativt litet pengar...

    Planering är inte så jäkla jobbigt som man kan tro. Jag skulle lätt kunnat planera och fixa hela vårt bröllop på mindre än en vecka, handlar litet om hur kräsen man är, och hur mycket pengar man vill lägga. Visst tar det litet tid om man ska kolla på sjutton olika ställen efter bästa pris och bästa modell. Men man kan också gå in på den närmsta butiken, kolla vad som finns och lägga en beställning - utan att kolla alla övriga alternativ.

    Om de till och med blev sponsrade av olika ställen, t.ex. att kläderna sponsrades av en butik så "måste" de ju hitta något där, men behöver inte tänka på vad det kostar. Tar väl bort en hel del av svårigheterna att välja, skulle jag tro...
  • Linda7608

    Hej. har också funderar på dessa lyktor,men hur fungerar dom? Kan de inte börja brinna någonstans? De finns på festingen.se

  • Hemlig2009

    Ja, oavsett om TV4 eller olika företag sponsrar så betalar de ju inget av de själva. Hela bröllopet gick ju på flera hundra tusen. Och visst blir det lättare att välja om du inte har så många valmöjligheter.

    Jag tycker de gjrode helt rätt. Hur många får ett sådant bröllop? Och med det menar jag all hjälp med planering, ekonomisk hjälp och en fin kyrka med en hel orkester?


    Ore skrev 2009-01-27 14:08:35 följande:
    Inte säkert att det är betalt av TV4, bondebröllopet säsong 1 har jag hört jag var mycket sponsrat av de lokala ställena. Bra uppmärksamhet för relativt litet pengar... Planering är inte så jäkla jobbigt som man kan tro. Jag skulle lätt kunnat planera och fixa hela vårt bröllop på mindre än en vecka, handlar litet om hur kräsen man är, och hur mycket pengar man vill lägga. Visst tar det litet tid om man ska kolla på sjutton olika ställen efter bästa pris och bästa modell. Men man kan också gå in på den närmsta butiken, kolla vad som finns och lägga en beställning - utan att kolla alla övriga alternativ. Om de till och med blev sponsrade av olika ställen, t.ex. att kläderna sponsrades av en butik så "måste" de ju hitta något där, men behöver inte tänka på vad det kostar. Tar väl bort en hel del av svårigheterna att välja, skulle jag tro...
  • Troll1

     


    Toblerone skrev 2009-01-27 13:10:41 följande:
    Är det bara jag som reagerade på att hon riktigt vaggade fram i mittgången i kyrkan?

    Ähum, det gjorde jag också (såg jag till min fasa på videon). Fattar inte hur det gick till. Men va katten, vem fokuserar stenhårt på gången och buketten då? Jag var så glad och överväldigad!! Hoppas ingen störde sig på det då.

Svar på tråden Såg ni Bondebröllopet igår på tv??