• augusti2015

    Stockholmsbrudar 2015

    Här tänkte jag att vi stockholmsbrudar kan tipsa, bolla idéer osv med varandra :)

    Vi gifter oss den 8/8 i Järfälla kyrka och ska ha bröllopsfesten på Barkarby Gård (Lasse-Majas värdshus)

    Hur långt har ni kommit i planeringen?

  • Svar på tråden Stockholmsbrudar 2015
  • augusti2015
    mycketsaft skrev 2015-04-23 12:17:42 följande:

    Har kommit på ett ganska stort problem.. Toalettbesök med brudklänningen! Nu har jag ju utvecklat en ordentlig partyblåsa tack vare att jag jobbar på sjukhus men det kommer ju garanterat att bli några glas vatten extra om det är varmt ute och med all nervositet. Jag började inse att jag troligtvis kommer att ha klänningen i närmare 12 timmar och då finns det ju en överhängande risk att jag måste besöka toan. Det får nog bli så att jag tar med två personer som får hålla upp klänningen åt mig. 


    Jag fick tipset i en klänningsbutik att man skulle ha med sig två stycken om kunde hålla i klänningen och sen sätta sig bak och fram ;)
    bride2B skrev 2015-04-24 13:58:27 följande:

    Vår vigsel är kl 14.45. Pratade också om att de kunde leverera brudbuketten samtidigt som resten av blommorna. Antar dock att de gör det samma dag? Tänker att om man ska fixa håret på förmiddagen så kanske man inte hinner åka dit och hämta upp det först. Men jag vet inte. Får höra vad de säger.

    Jag vet faktiskt inte om man får lov att ta oxfilén till någon annan meny. De sade ju att den menyn var spikad. Men å andra sidan, och man fortfarande betalar det lite dyrare priset men byter till en av rätterna från den billigare menyn så kan jag tycka att det borde gå. Men vi har som sagt inte diskuterat det med dem än. Och eftersom man får lov att byta ut desserten mot snittar så borde det väl inte vara helt omöjligt? Vi har också funderat på att göra det bytet, men eventuellt tar vi ostbrickan istället. Då blir det ju fortfarande gott med en söt tårta till kaffet sen. 

    Jag har inte hittat någon frisör än. Har inte varit inne hos de vi har här, då jag varit sjuk den här veckan. Tyvärr har de inga referensbilder på hemsidan, vilket jag tycker är lite dåligt. Man vill ju vara säker på att de klarar av att göra något snyggt, och som dessutom håller hela dagen och kvällen. 


    Det har du nog rätt i! Ska ni dekorera något i kyrkan?

    Dom har varit rätt flexibla när vi frågat om allt möjligt så hör med dom :)

    Det verkar vara vanligare att de inte har bilder på sina uppsättningar än tvärtom av någon konstig anledning, tror det bästa är om man kan ha en provuppsättning så man får se.
  • SofiaF

    Hej!

    Vi ska visserligen gifta oss i Norrtälje men bor i Täby så här kanske jag kan få vara med? :) den 25/7 är det vår tur

  • bride2B
    SofiaF skrev 2015-04-24 18:17:53 följande:

    Hej!

    Vi ska visserligen gifta oss i Norrtälje men bor i Täby så här kanske jag kan få vara med? :) den 25/7 är det vår tur


    Vad kul! Välkommen!
    Hur långt har ni kommit med planeringen och förberedelserna?
  • SofiaF
    bride2B skrev 2015-04-24 21:25:18 följande:

    Vad kul! Välkommen!

    Hur långt har ni kommit med planeringen och förberedelserna?


    Tack :)

    Vi har kommit ganska långt... tror jag inbjudningarna är skickade och det mesta, framförallt de stora posterna är klara. Mest detaljer kvar och allt jobb med alla program som jag ska göra... Det är jätte kul men tar sin lilla tid med 3 barn varannan vecka, föräldraledighet och heltidsstudier... Jag är inte så bra på att göra lagom

    Mest bekymmer just nu är att vi inte kan bestämma oss om vilken underhållning vi ska ha haha... Liveband eller DJ eller inget av det och bara köra ihop bra musik själva...

    Hur långt har ni kommit?
  • bride2B
    SofiaF skrev 2015-04-24 23:14:28 följande:
    Tack :)

    Vi har kommit ganska långt... tror jag inbjudningarna är skickade och det mesta, framförallt de stora posterna är klara. Mest detaljer kvar och allt jobb med alla program som jag ska göra... Det är jätte kul men tar sin lilla tid med 3 barn varannan vecka, föräldraledighet och heltidsstudier... Jag är inte så bra på att göra lagom

    Mest bekymmer just nu är att vi inte kan bestämma oss om vilken underhållning vi ska ha haha... Liveband eller DJ eller inget av det och bara köra ihop bra musik själva...

    Hur långt har ni kommit?
    Kul att höra hur det går för andra. Oftast är det ju just besluten som är det svåra. När de väl är gjorde brukar själva uppgifterna däromkring rulla på. 

    Vi har nog ganska mycket kvar känns det som. De flesta har o.s.a:t redan, så snart kan vi börja planera det som hör ihop med det: bordsplacering, info i programmet m.m. Brudklänning är beställd, och vi är hyfsat på det klara med vad vi vill ha för mat, blommor osv. Det är dock inte helt spikat och beställt än. 
    Frisör, fotograf och kläder till resten av familjen är inte bestämt. Och vad gäller själva vigseln har vi verkligen noll koll. Jag vet liksom inte ens vad det är som ska göras kring det. Tungan ute
  • bride2B
    augusti2015 skrev 2015-04-24 14:35:00 följande:
    Det har du nog rätt i! Ska ni dekorera något i kyrkan?

    Dom har varit rätt flexibla när vi frågat om allt möjligt så hör med dom :)

    Det verkar vara vanligare att de inte har bilder på sina uppsättningar än tvärtom av någon konstig anledning, tror det bästa är om man kan ha en provuppsättning så man får se.
    Jag tror inte vi kommer dekorera mer än vad som ingår. Har för mig att jag läste nånstans att någon typ av blommor kommer finnas. 
  • SofiaF
    bride2B skrev 2015-04-25 20:50:40 följande:

    Kul att höra hur det går för andra. Oftast är det ju just besluten som är det svåra. När de väl är gjorde brukar själva uppgifterna däromkring rulla på. 

    Vi har nog ganska mycket kvar känns det som. De flesta har o.s.a:t redan, så snart kan vi börja planera det som hör ihop med det: bordsplacering, info i programmet m.m. Brudklänning är beställd, och vi är hyfsat på det klara med vad vi vill ha för mat, blommor osv. Det är dock inte helt spikat och beställt än. 

    Frisör, fotograf och kläder till resten av familjen är inte bestämt. Och vad gäller själva vigseln har vi verkligen noll koll. Jag vet liksom inte ens vad det är som ska göras kring det. 


    Ja samma här :) det är några kvar som vi inte hört något svar av än men det kommer säkert snart

    Jag tycker det är jätte svårt att hitta på något att skriva om de man inte känner så väl, typ som någons respektive som man kanske inte umgåtts så mycket med, mer än bara "vän till den och gift med han" typ...

    Jag ska faktiskt till frisören om två veckor och klippa mig och då ska vi göra en provuppsättning ska bli jätte kul!!

    Vigseln är svår att få grepp om innan man varit och träffat prästen tror jag. Jag har inte så mycket koll heller än mer än hur själva ceremonin brukar gå till och att det ska vara ett par psalmer med haha men det löser sig nog.

    Beställer ni era program och så eller gör ni själva? :)
  • augusti2015
    bride2B skrev 2015-04-26 20:18:05 följande:

    Jag tror inte vi kommer dekorera mer än vad som ingår. Har för mig att jag läste nånstans att någon typ av blommor kommer finnas. 


    Okej :) det måste jag kolla upp.
  • bride2B
    SofiaF skrev 2015-04-26 22:13:10 följande:
    Ja samma här :) det är några kvar som vi inte hört något svar av än men det kommer säkert snart

    Jag tycker det är jätte svårt att hitta på något att skriva om de man inte känner så väl, typ som någons respektive som man kanske inte umgåtts så mycket med, mer än bara "vän till den och gift med han" typ...

    Jag ska faktiskt till frisören om två veckor och klippa mig och då ska vi göra en provuppsättning ska bli jätte kul!!

    Vigseln är svår att få grepp om innan man varit och träffat prästen tror jag. Jag har inte så mycket koll heller än mer än hur själva ceremonin brukar gå till och att det ska vara ett par psalmer med haha men det löser sig nog.

    Beställer ni era program och så eller gör ni själva? :)
    Håller med om att det är svårt att veta vad man ska skriva för info om gästerna. Vi har inte ens bestämt om vi kommer ha med det eller inte. Just vad gäller festprogram och vigselprogram har vi knappt ens pratat om det än. Jag känner att det finns så många andra bitar som inte är spikade, och som är så mycket viktigare och måste prioriteras. 
    Oavsett hur innehållet blir så kommer vi nog göra egna program, för att hålla nere kostnaderna. Men, även där, inget spikat än. Tungan ute
  • Nightrod

    Damen min beställde lite saker igår
    Solfjäder, smycken, handskar, klocka, osv osv.
    Allt från JJ-house sjukt billigt
    kommer nog bli bra


    Live free, ride free
Svar på tråden Stockholmsbrudar 2015