• augusti2015

    Stockholmsbrudar 2015

    Här tänkte jag att vi stockholmsbrudar kan tipsa, bolla idéer osv med varandra :)

    Vi gifter oss den 8/8 i Järfälla kyrka och ska ha bröllopsfesten på Barkarby Gård (Lasse-Majas värdshus)

    Hur långt har ni kommit i planeringen?

  • Svar på tråden Stockholmsbrudar 2015
  • augusti2015
    stresso skrev 2015-01-26 10:02:24 följande:

    + i morse postade jag inbjudningarna - ingen återvändo nu! 

    + fästisen fick till slut tag på en borgerlig vigselförrättare som inte skulle ha semester/var fullbokad den dagen

    - testsytt och kasserat stolsöverdrag, vi får bita i det lite sura äpplet och hyra dem

    = bra bröllopsvecka förra veckan , dags att hitta frisör/make up-artist nu! och kanske börja kolla efter ring...?

    har ni redan valt ring? hur lång tid tar det från beställning till färdig vara, nån som vet?


    Va skönt att kunna bocka av lite från listan, tråkigt med stolsöverdragen bara, har du sett att det finns filmer på youtube hur man förvandlar lakan till stolsöverdragen i ett nafs?

    Vi bockade av bröllopstransporten förra veckan och det kändes jätteskönt, har som inte riktigt hänt något på planeringsfronten sista tiden.

    Vi har varit runt på dom stora kedjorna och kollat deras ringutbud, dock så lutar det nog mest åt att göra om våra gamla förlovningsringar. Träffade två guldsmeder på mässan i helgen som verkade vara väldigt duktiga :) På Hallbergs sa dom att om vi beställde två månader innan så skulle vi garanterat få ringarna i tid :)
  • stresso
    augusti2015 skrev 2015-01-26 17:39:07 följande:
    Va skönt att kunna bocka av lite från listan, tråkigt med stolsöverdragen bara, har du sett att det finns filmer på youtube hur man förvandlar lakan till stolsöverdragen i ett nafs?

    Vi bockade av bröllopstransporten förra veckan och det kändes jätteskönt, har som inte riktigt hänt något på planeringsfronten sista tiden.

    Vi har varit runt på dom stora kedjorna och kollat deras ringutbud, dock så lutar det nog mest åt att göra om våra gamla förlovningsringar. Träffade två guldsmeder på mässan i helgen som verkade vara väldigt duktiga :) På Hallbergs sa dom att om vi beställde två månader innan så skulle vi garanterat få ringarna i tid :)
    jo, jag har gått igenom de flesta diy-lösningarna men vi kommer inte åt lokalen förrän kl 12 och då är vi redan på väg för att fotograferas, så vi skulle antingen behöva be någon i familjen, eller catering personalen, att knyta lakanen och jag litar helt enkelt inte på att de gör det enligt min standard. då lägger jag hellre på 15 kr per överdrag och får lite tjockare överdrag som är sydda efter den typ av stol vi ska ha.

    vilka var guldsmederna? vi övervägde nackamässan för att träffa guldsmeder men jag orkade faktiskt inte. svårt att veta var man ska börja, tycker jag!
  • augusti2015
    stresso skrev 2015-01-27 08:18:48 följande:

    jo, jag har gått igenom de flesta diy-lösningarna men vi kommer inte åt lokalen förrän kl 12 och då är vi redan på väg för att fotograferas, så vi skulle antingen behöva be någon i familjen, eller catering personalen, att knyta lakanen och jag litar helt enkelt inte på att de gör det enligt min standard. då lägger jag hellre på 15 kr per överdrag och får lite tjockare överdrag som är sydda efter den typ av stol vi ska ha.

    vilka var guldsmederna? vi övervägde nackamässan för att träffa guldsmeder men jag orkade faktiskt inte. svårt att veta var man ska börja, tycker jag!


    Jag förstår! :)

    Matz Glinning www.1064.se och Jenny Fors www.förlovningsringar.se eller www.jewellerybyjenny.se

    Har ingen aning om hur dom ligger i pris men verkade som sagt väldigt duktiga :) tycker också att det är jättesvårt, känns som om vi hållit på att vela fram och tillbaka bara.
    Anonym (yo) skrev 2015-01-27 08:59:47 följande:

    Vet ni när nästa bröllopsmässa är? Om 1 år?


    Ingen aning faktiskt, tror dom brukar vara i slutet på januari :)
  • stresso
    augusti2015 skrev 2015-01-27 21:12:07 följande:
    Jag förstår! :)

    Matz Glinning www.1064.se och Jenny Fors www.förlovningsringar.se eller www.jewellerybyjenny.se

    Har ingen aning om hur dom ligger i pris men verkade som sagt väldigt duktiga :) tycker också att det är jättesvårt, känns som om vi hållit på att vela fram och tillbaka bara
    vad roligt att du nämner just jenny, för jag har dreglat rätt mycket över hennes hemsida... kanske bara ska boka en tid då :)
  • augusti2015
    stresso skrev 2015-01-28 08:42:03 följande:

    vad roligt att du nämner just jenny, för jag har dreglat rätt mycket över hennes hemsida... kanske bara ska boka en tid då :)


    Nightrod skrev 2015-01-28 10:47:04 följande:

    Riktigt snygga ringar hade hon jenny.

    Här har du ett förslag till med sjukt snygga ringar

    www.gifteringen.no/html/egenprod.html


    Dom är verkligen superfina hennes ringar :)

    Hon delade ut en broschyr på mässan som man fick en gratis konsultation med henne. På mässan på grand så var det en utställare som kallar sig Björnfotograf och hälsade man från honom skulle man också få en gratis konsultation ;)
  • Nightrod
    augusti2015 skrev 2015-01-28 17:44:55 följande:
    Nightrod skrev 2015-01-28 10:47:04 följande:

    Riktigt snygga ringar hade hon jenny.

    Här har du ett förslag till med sjukt snygga ringar

    www.gifteringen.no/html/egenprod.html


    Dom är verkligen superfina hennes ringar :)

    Hon delade ut en broschyr på mässan som man fick en gratis konsultation med henne. På mässan på grand så var det en utställare som kallar sig Björnfotograf och hälsade man från honom skulle man också få en gratis konsultation ;)
    PM:a dig om en kille som kan hjälpa dig med bandbokning
    Live free, ride free
  • stresso
    augusti2015 skrev 2015-01-28 17:44:55 följande:
    Nightrod skrev 2015-01-28 10:47:04 följande:

    Riktigt snygga ringar hade hon jenny.

    Här har du ett förslag till med sjukt snygga ringar

    www.gifteringen.no/html/egenprod.html


    Dom är verkligen superfina hennes ringar :)

    Hon delade ut en broschyr på mässan som man fick en gratis konsultation med henne. På mässan på grand så var det en utställare som kallar sig Björnfotograf och hälsade man från honom skulle man också få en gratis konsultation ;)
    Tack!!
  • augusti2015
    Nightrod skrev 2015-01-29 08:39:02 följande:

    PM:a dig om en kille som kan hjälpa dig med bandbokning


    Jag såg det :) tack!
    stresso skrev 2015-01-29 08:41:55 följande:

    Tack!!


    Varsågod :)
Svar på tråden Stockholmsbrudar 2015