• 150622

    New York 2015

    Här kan vi samlas, planera och diskutera.

    Resan är bokad och betald. Även fotografen är bokad. Nu håller vi på att diskutera med en vigselförättare då planen är att gifta oss i central park.

    Vi kommer vara ensamma utan gäster. Hur ligger ni till i planeringen?

  • Svar på tråden New York 2015
  • Frallix

    Hej alla New York-brudar!!

    Vad glad jag blev när jag hittade den här tråden!

    Är det någon som ska gifta sig på Midsommardagen, som jag?

    Eller samma vecka kanske?

    Jag vill verkligen rekommendera att göra håret på antingen "The dry bar"

    Eller "Dreamdry" Två superbra ställen med hårstylister. $40 för en blowdry

    Och ytterligare typ $40 för uppsättning. Finns på flera ställen på Manhattan. Jag har varit där flera gånger. Alltid mkt nöjd!

  • Hillan

    Har bokat vigselförättaren Eva Engman nu, och hon rekommenderar make up och hårstylisten www.sissichan.com/ hon kommer till hotellet och fixar iordning där. Kostade 350$ För både och.

    sen fina blommor har dom ju utanför varje butik, ifall man är duktig och kan sätta ihop något själv?

  • Frallix

    Jag tänker också göra blommorna själv.

    Såg att nån i tråden hade skrivit om The River Café och jag kan bara informera om att det

    Är den mest fantastiska restaurang jag nånsin ätit på. Vi tog avsmakningsmeny+vinpaket.

    Vill minnas att det gick på ca $150/pers. Dyrt såklart, men helt magiskt. Man kände sig som em filmstjärna i en gammal film. Så sjukt bra service, så underbar atmosfär., så magisk utsikt!!! Det var lätt värt pengarna! Så fort man skulle resa sig var nån där och drog ut stolen och det satt en man som hela tiden spelade piano. Sånna saker!!

    Och trots att personalen var så korrekt (de var sjukt många med) var det inte det minsta stel stämning. Urtrevliga! Och maten var heelt galet bra! Men OBS att varje avsmakningsrätt var typ som en vanlig svensk varmrätt på en finare restaurang, storleksmässigt.

    Man var inte direkt hungrig när man lämnade, om jag säger så..?

  • Mostlis

    Härligt och se att tråden fortfarande lever.

    Tack snälla för tipset om frisör och make up för 350 dollar. Uppskattas ju nu när dollarn står så högt. 
    Själv hoppas jag fortfarande på att få med min frisör hemifrån som redan känner mig. Men om inte annat så kommer jag hoppa på tipset.

    Har ni valt någon plats än för vigsel?
    Jag googlar och googlar efter fina/unika kanske lite privata platser men hittar inte så mycket. Har aldrig varit i New York tidigare.

    Hur ser era klänningar ut?

  • Frallix

    Vi ska gifta oss i Svenska kyrkan. Inte så spännande kanske

    Men central park bjuder ju på många fina platser. Det finns en jättefin plats som heter "Ladies Pavillion" (reservation för stavning) ett superfint lusthus där jag vet att det har varit en del vigslar!

  • Mostlis

    Spännande och spännande, ibland behöver det inte vara det. Det ska helt enkelt kännas rätt bara.

    Fick Ladies Pavilion som tips från vår vigselförrättare också. Jättefin på alla sätt och vis men jag tror vi vill ha något "speciellt". Funderar nu på att ta oss utanför Central Park och kanske hitta något unikt.

    Idag är stora dagen D, idag kom min klänning! Glad Vi fick hem ringarna i lördags, nu börjar allt verkligen kännas på riktigt. Långt kvar dock... men det känns fantastiskt att ha allt på plats och kunna njuta av tiden fram till avresa. 

  • emma0s
    150622 skrev 2015-04-29 19:55:19 följande:

    Idag skickade jag in alla papper till skattemyndigheten, mindre än 4mån kvar nu :)


    Det är verkligen så himla roligt att vi ska gifta oss på samma dag, i samma stad. Tänkt att det bara är 4 månader kvar. :) 


    Vad är det för papper som du har skickat in?


    Vi har fått informationen om att man ska hämta ut en Vigselblankett från sin hemförsamling. Men det kanske bara gäller när man gifter sig i Svenska kyrkan. Sen ska man ju hämta ut en Marriage License i New York. 

  • 150622
    emma0s skrev 2015-04-30 21:46:34 följande:

    Det är verkligen så himla roligt att vi ska gifta oss på samma dag, i samma stad. Tänkt att det bara är 4 månader kvar. :) 

    Vad är det för papper som du har skickat in?

    Vi har fått informationen om att man ska hämta ut en Vigselblankett från sin hemförsamling. Men det kanske bara gäller när man gifter sig i Svenska kyrkan. Sen ska man ju hämta ut en Marriage License i New York. 


    Det är verkligen hur festligt som helst. Vad är oddsen lixom?!?

    Men behöver du inte skicka in en ansökan om hindersprövning ändå? Det måste man ju även fast man gifter sig i svenska kyrkan här i Sverige också fast man ansöker om äktenskaps certifikat. Då det handlar om en vigsel utomlands? Men jag har ingen aning hur det är om man går via svenska kyrkan. Kan kanske vara bra och kolla med dem eller Skatteverket en extra gång så ni inte missar ngt papper :)
  • Frallix

    När ska ni, olika par gifta er?

    Hur gör ni med blommor? Vi ska gifta oss på midsommardagen. 20 juni.

Svar på tråden New York 2015