• ViktoriaStefan

    23 Augusti 2014

    Jag skulle gärna vilja veta vilka fler än oss som planerar bröllop till 23 augusti 2014. Hur långt ni har kommit i er planering. Tankar och funderingar inför den stora dagen, etc.

  • Svar på tråden 23 Augusti 2014
  • Brud082014
    ViktoriaStefan skrev 2014-02-09 13:00:38 följande:
    Jag har beställt mina skor från Light in the box. De är helt perfekta i storlek och väldigt bekväma att gå i.
    Vi beställde även klänningar till brudnäbbarna, blomkorgar och ringkudde därifrån, det är bra kvalitét på allting och jag är supernöjd med allt vi beställt. Det du bör tänka på är att det tillkommer en tullavgift som det inte står något om på hemsidan, det kom som en liten överraskning när DHL kom och levererade paketet.

    Jättefina underkläder du tittat på, titta runt på andra sidor också om det finns samma eller liknande så kan höfthållaren finnas där.

    Vi var på bröllopsmässa i Stockholm för två veckor sen, där fick vi massor av tips och idéer. Vi fick en rabattkupong på 25% på Guldfynd vilket var helt perfekt så den har vi nyttjat nu när vi var och beställde min underbara vigselring igår. Vi bokade även en fotograf som vi träffade på mässan som är jätteduktig.
    Kollar oxå på skor där ifrån, dessa:
    www.lightinthebox.com/sv/satin-brollop-tillfalle-kitten-heel-pumps-klackar-fler-farger_p823834.html

    Hur är storleken, samma som i sverige?
    jag kollade på deras storleksguide och där skulle jag välja USD 34 med fötter som är 22cm långa och hö fot är 20 cm bred och vänster 21,5 cm bred.

    Hur mycket fick du betala i tull, blev det frakt oxå ?

    Det ska jag göra, Tack :) Jag fulkomligt älskar dem, väntar bara på att lönen ska trilla in ;)
    Har du några erfarenheter av att beställa från evasunderklader.se , tänkte storleksmässigt :) ?

    Blir änu mera nyfiken och längtar tills lördag, tur vi har bokat biljetter och ska gå på mässan :)

    Spännande, blev det för ring ? :)
  • ViktoriaStefan

    Det är jättesnygga skor du tittat på.
    Jag beställde storlek 38 som jag vanligtvis har på skor och de sitter perfekt. De är inte så smala vilket jag var rädd för att de skulle vara.
    Tullen blev ca 500kr, men då hade vi beställt lite fler varor, frakten gick på ca 200, det finns tre olika fraktalternativ att välja på så kolla vilket som är billigast.

    Jag har inte beställt från evas underkläder förut men de bör vara som storlekarna i butik, jag har tittat på Viva Victoria i Uppsala och där får man hjälp att prova ut så att det blir rätt storlek.

    Jag fullkomligt älskar min vigselring, den är så ortoligt vacker och passar jättebra ihop med min fina förlovningsring.

    Vigselringen                                             Min förlovningsring ser ut så här
    Diamantring i 18K guld                        Diamantring i 18K guld

  • Lina Å

    Vi gifter oss också den 23/8 -14.

    Vi har hunnit boka:
    Kyrka, festlokal
    Köpt klänning, tittat ut vigselringar
    Beställt inbjudningskort.
     :D 

  • Brud082014
    Lina Å skrev 2014-02-09 22:01:33 följande:
    Vi gifter oss också den 23/8 -14.

    Vi har hunnit boka:
    Kyrka, festlokal
    Köpt klänning, tittat ut vigselringar
    Beställt inbjudningskort.
     :D 
    Välkommen :)
  • Brud082014
    ViktoriaStefan skrev 2014-02-09 20:38:25 följande:
    Det är jättesnygga skor du tittat på.
    Jag beställde storlek 38 som jag vanligtvis har på skor och de sitter perfekt. De är inte så smala vilket jag var rädd för att de skulle vara.
    Tullen blev ca 500kr, men då hade vi beställt lite fler varor, frakten gick på ca 200, det finns tre olika fraktalternativ att välja på så kolla vilket som är billigast.

    Jag har inte beställt från evas underkläder förut men de bör vara som storlekarna i butik, jag har tittat på Viva Victoria i Uppsala och där får man hjälp att prova ut så att det blir rätt storlek.

    Jag fullkomligt älskar min vigselring, den är så ortoligt vacker och passar jättebra ihop med min fina förlovningsring.

    Vigselringen                                              Min förlovningsring ser ut så här
    Diamantring i 18K guld                        Diamantring i 18K guld
    Okej, jag e lite kluven på storleken. Jag har oftast storlek 36 i höga skor men har provat några som till och med var förstora. i vanliga skor pendlar jag melllan 36-37.

    Okej, då får jag räkan med en extra kostnad om jag beställer där ifrån, Tack för tipset :)

    Det förstår jag, dem är jätte fina :)
    Jag kollar på någon liknande ring fast hos Allberts guld :)
  • ViktoriaStefan
    Lina Å skrev 2014-02-09 22:01:33 följande:
    Vi gifter oss också den 23/8 -14.

    Vi har hunnit boka:
    Kyrka, festlokal
    Köpt klänning, tittat ut vigselringar
    Beställt inbjudningskort.
     :D 
    Välkommen!
    Vad roligt, då har ni också kommit en bra bit i planeringen.

    Vi skickade ut våra inbjudningskort idag och väntar nu spänt på reaktionerna då ingen förutom närmaste familjen vet något än Glad

    Jag letar just nu för fullt efter band till festen, skickade ut en offert och har fått massor av svar så nu blir det svårt att välja.
  • camillastolt

    Idag känns de härligt! Häromdagen va ja iväg me mina tärnor o provade brudklänningar så nu har ja hittat en underbar brudklänning :) Idag har jag och min sambo varit iväg och beställt ringen, pratat o beställt tårtan, beställt inbjudningskorten och placeringskorten. De kommer om några dagar. Vi har även hunnit med att köpa skor till honom och ombytesskor till mig då ja inte alls trivs i klackar utan bara får väldigt ont i fötterna när ja har de. Tanken är att ja ska hitta ett par låga klackar för att ha i kyrkan och till valsen men sen ryker dem och ja tar på mig bekväma skor. Allra helst hade ja nog faktiskt gift nig i joggingskor men då skriker mina tärnor rakt ut :P Vi har även köpt o "pimpat" gästboken. Köpt löpare till borden, lakan till borden (budgetdukar), köpt taktyg eftersom att i lokalen vi ska vara i så finns de runda "balkar" i taket o dem är de lindat ljusslingor runt så vi har köpt ett tunt tyg som ska gå i vågor över dessa balkar så att ljusen syns igenom. Kommer se jättemysigt ut tror vi :) Vi har även bokat en trubadur som ska spela o sjunga lite. Så även om de självklart är massor kvar så känns de som vi är en bit. Väg nu :) De resterande STORA posterna som är kvar är maten, drycken och min karls kläder men vi vet vad vi ska ha och vad de kostar på alla dessa poster så de känns ändå inte så stressigt. (Fotografen är oxå fixad men gratis eftersom min far är fotograf och just denna dag vill han va endast gäst men han har ju några fotografkompisar så att säga så då har han lovat att stå för den posten ). Hur går de för er andra? Hur långt har ni kommit med allt o vad gör ni just nu så att säga?

  • RedBride

    Hej!


    Vi ska också gifta oss den 23:e augusti! Vi får hålla tummarna för fint väder då :)


    Jag tror jag har kommit ganska långt i planeringen, har köpt klänning både som jag ska ha på bröllopet och en kortare variant som jag ska ha på festen. Hur tänker ni där? Augusti kan ju bli hemskt varmt och jag kände att jag inte kommer kunna ha en lång fluffig klänning med snörning hela kvällen, då kommer jag inte känna mig bekväm... men det beror ju på vad man har för klänning från början förstås :)


    Vi har också köpt min vigselring, beställde från en juvelerare i London, och jag bara längtar tills jag får ha den på fingret!


    Sen har jag bokat smink/frisör också, och fotografen är preliminärbokad (ska på möte om några veckor).


    Det stora vi har kvar nu är att bestämma maten och drycken!


    Jag har köpt material från panduro och tänkte ge mig på att göra egna inbjudningskort för jag hittade inga som passade vårat "vintage"-tema riktigt. Men jag börjar få lite orostankar där, blir hemskt mkt att pyssla... Känner jag mig själv tycker jag att de första 5 korten är roliga, sen är det nog bara en plåga :P


     

  • ViktoriaStefan

    Välkomna! Glad
    Vad roligt att vi blir fler här.

    @camillastolt jag var på en fest där de hade precis som du beskriver ett tunt tyg som var uppsatt över balkerna i taket och det var otroligt snyggt.

    Vi håller på att leta band för fullt nu och har några att välja på som skickat offerter till oss.
    Vi satt igår och planerade musiken till kyrkan och där har vi sen tidigare bestämt "Utan dina andetag" men i Sanna Nielsens version och som andra låt blir det " Du är allt" med Sonja Aldén. Jag har en vän som sjunger otroligt vackert så hon kommer sjunga i kyrkan.
    Vi ville även ha någon annorlunda låt när vi ska gå ut ur kyrkan så vi har nu bestämt oss för "I was made for loving you" med Kiss. Den kommer att börja i ett lugnt balladtempo under första versen och refrengen för att sedan öka upp tempot så vi kommer att stå kvar framme i kyrkan under den lugna delen för att sedan börja gå ut när tempot i låten går upp.

    @RedBride jag kommer arr ha samma klänning under hela dagen och kvällen.
    Jag har hittat en klänning som jag är fullkomlilgt kär i så den vill jag ha precis hela dagen.
    Lycka till med inbjudningskorten.Otroligt bra om du fixar att göra det själv, har du kanske någon vän att ta hjälp av så blir det lite roligare att pyssla tillsammans.
    Jag tänkte också göra själv först men ångrade mig när jag insåg att jag inte skulle ha tid så vi beställde från Calligraphen som vi sedan monterade ihop själva.

  • Nannyandersson

    Också 23:e aug här =) Grattis till er alla och lycka till ! 

    Vi ligger på en budget på 40000:- också och just nu ser den ut och bli ännu bättre! vi blir ca 35 personer.
    Har bokat vigselförättare då vi ska ha det utomhus på skärgården.
    Klänningen tänkte jag ta senare i maj. samt makens kläder.

    inbjudningskorten beställde vi via en amerikansk sida. billigt och bra. så dem är utskickade.

    Stereo, högtalare, tält, stolar (övernattningslokaler) Allt är bokat och klart. 

    Maten och tårta räcker vi beställer i sommar då vi väljer lite mer budget med en härlig sommar buffe (plock)

    Smink och uppsättning kommer jag undan med då min vän är grym på att sätta upp och locka hår & jag själv är utbildad inom make-up. så där sparar man in lite pengar. 

    Vår budget var 40000 utan resa, men då vänner och familj börjat hjälpa till, så ser det ut och bli en smekmånad i vår budget på 40000 =) 

    Vi kommer också köpa mycket från duni, då det ska bli så lätt som möjligt och duka av allt ( har jätte fina plast bestick/glas som ser äkta ut även papperstallrikar)  

    Blommor kommer bindas själv.

    Man kan tjäna in mycket pengar på sånt. Sen kommer jag och mina tjejkompisdar ha lite pysselverkstad i vår till all dekoration på festen :)

     

Svar på tråden 23 Augusti 2014