• Redaktör Kristin

    Visa din ring! Bildtråd - ringar 2014

    Bröllopstorgets ringtrådar blir stora succéer varje år. Nu är det dags att dokumentera hur ringarna ser ut 2014.

    Vad är trendigt? Vilka material är populära? Stenar, släta? Förlovningsring och vigselring!

    Ladda upp en bild på din ring/dina ringar här i tråden!
    Skriv gärna ett par rader om ringen.

    Kolla in andras ringar och lägg upp din egen - så ser ringarna ut 2014.

    Vill du kolla in tidigare ringtrådar? Du hittar dem här:

    Ringar 2011

    Ringar 2012

    Ringar 2013


  • Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2014
  • Lexieli
    Lihoo skrev 2014-03-20 12:48:37 följande:

    Här kommer min ring som jag hämtade ut idag. Var väldigt nervös då jag inte kunde prova slutresultatet innan. Det är en Schalins Rhen 0,15ct med tillagda 10st 0,03ct som jag blev väldigt nöjd med. 


    Åh! Jag har precis beställt en Schalins Rehn med 0,15 ct som mittsten med 6 st 0,03 ct tillagda (3 på vardera sida). Dock med en rundare skena med mer kupning för att matcha förlovningsringen. Är lite nervös inför vad jag kommer tycka.... Hade guldbolagets Sofia - elionore som inspiration men den hade så hög kant (bild i min blogg).

    Din är superfin!
  • ellysmom
    Utvandrare skrev 2014-03-23 13:55:01 följande:
    Sicsthlm, vi kunde lägga in våra ringar i hemförsäkringen utan att premien höjdes - däremot täcks de bara om de är individuellt ditlagda. Både diamanten i min enstensring är försäkrad i sig, och alla tre ringarna är försäkrade i sin helhet med.

    Vårt bolag kräver att vi lämnar in en beskrivning på alla produkter som enskilt överstiger ett värde eller inköpsvärde av 25'000kr. Våra ringar är köpta hos en känd kedja, så det räckte att jag mejlade in vilken modell + karat vi köpt, så lades de till. En vecka senare kom ett uppdaterat försäkringsbrev med posten. 

    Vår drulleförsäkring täcker allt, från att diamanten skulle ramla ur/bli skadad, till att vi skulle tappa ringarna i havet när vi badar, eller bli bestulna på dem. Hör efter med ditt försäkringsbolag om ni kan göra likadant.
    MandyH skrev 2014-03-23 08:54:49 följande:

    Min fantastiska förlovningsring. Hade en annan förut men min sambo valde att uppgradera mig i hemlighet. :) Det är en haloring på totalt 1,66 carat. Mittstenen är på 1 ct. Jag ÄLSKAR den!


    Vilken fantastisk ring! Jag förstår att du älskar den!
    Vilket bolaqg har ni? Måste jag ju kolla upp för då jag talade med TH var det inget snack om att jag skulle ha specialförsäkring på mina ringar. Och vi har drulle i vår hemförsäkring oxå. Har ju deras maxskydd vad gäller alla i famikljen så jag tycker nästan det känns lite fräckt att vi dessutom ska säljas på en extra försäkring på 1000 kr om året för ringarna som ju borde gå in under lösöret. skumt.
  • Maj12
    ellysmom skrev 2014-03-24 19:49:57 följande:

    Man bör extraförsäkra om man har lite dyrare ringar. Mina kostar sammataget ca 70 000 och tappar jag dem,förlägger dem eller på nåt annat sätt skadar eller förlorar dem så får jag full ersättning baserat på värderingsintygen.

    I en hemförsäkring har man inte samma skydd och kravet på försiktighet är mycket högre. Det är sällan man får ersättning i samma utsträckning som med specialförsäkringarna. 

    Men som sagt, det är ju inte ett problem om man inte har så dyra ringar. Då är ju försäkringsbolagen kanske oxå lite mer "givmilda" i sina beslut kan man tänka sig.


    Nej min ring är mkt billigare än din men tyckte bara att man ska kolla upp sin hemförsäkring först innan man tecknar en extra försäkring. I våran hemförsäkring har vi både drulle och mkt annat smått och gott som gör att man är skyddad mot mycket.
  • tnoivles

    Ellysmom: är det inte max på 50 000 på drullen på TH? Jag har för mig det iaf, för jag behövde ingen specialförsäkring där och vi har också hemförsäkring där med drulletillägg och hela faderullan. Är väl därför du då är tvungen att betala extra?

  • Lihoo
    Lexieli skrev 2014-03-24 19:54:01 följande:

    Åh! Jag har precis beställt en Schalins Rehn med 0,15 ct som mittsten med 6 st 0,03 ct tillagda (3 på vardera sida). Dock med en rundare skena med mer kupning för att matcha förlovningsringen. Är lite nervös inför vad jag kommer tycka.... Hade guldbolagets Sofia - elionore som inspiration men den hade så hög kant (bild i min blogg).

    Din är superfin!


    Tack så mycket ! Min har också samma skena som min f-ring för att matcha och har inte heller då samma skena som originalet. Hoppas du blir lika nöjd som jag!
  • MandyH
    Aline83 skrev 2014-03-25 11:12:04 följande:

    MandyH! Var e din ing köpt?!?! SÅ FIN!


    Från USA! Bättre priser där ????
  • ellysmom
    Maj12 skrev 2014-03-24 21:15:36 följande:
    Nej min ring är mkt billigare än din men tyckte bara att man ska kolla upp sin hemförsäkring först innan man tecknar en extra försäkring. I våran hemförsäkring har vi både drulle och mkt annat smått och gott som gör att man är skyddad mot mycket.
    tnoivles skrev 2014-03-24 21:34:24 följande:

    Ellysmom: är det inte max på 50 000 på drullen på TH? Jag har för mig det iaf, för jag behövde ingen specialförsäkring där och vi har också hemförsäkring där med drulletillägg och hela faderullan. Är väl därför du då är tvungen att betala extra?


    Ok ja så var det kanske han sa, killen jag pratade med. Att 50 000 var en gräns.
    Jag skulle skicka in värderingintygen på ringarna som inte skulle vara mer än 6 månader gamla etc. 

    Vi har ju som sagt drulle och faderulle och alltsammans men det blir väl kanske till att gilla läget och betala än mer för specialförsäkringen oxå då. Vore ju sjukt irriterande om säg jag tappade vigselringens diamant. Inte bara för att den kostar en del men för att det var ett sånt jäkla gissel att leta rätt på den sten jag ville ha. Min lilla kudde får ju inte försvinna och gör den det vill jag kunna köpa en ny utan knussel från försäkringsbolaget.

    Idag tog jag bort mina akrylnaglar så nu är naglarna superkorta men OJ så stor stenen ser ut istället! HAHAA!

Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2014