• Äldre 7 Jan 14:29
    2918 visningar
    4 svar
    4
    2918

    Snålt eller helt okej?

    Jag funderar över detta med tärnornas klädsel & så. Vi har inte så jättestor budget men vi har tänkt betala tärnklänningarna eftersom vi har önskemål om hur de ska se ut. Till bestman betalar vi slips (också färgtema) sedan har vi tänkt betala blommorna & ge en present. Räcker det eller är det för snålt? Jag tror inte vi kommer ha råd att betala skor, smink & håruppsättning till tärnorna...


    Hur gör ni?

  • Svar på tråden Snålt eller helt okej?
  • Äldre 7 Jan 14:55
    #1

    Det är inte snålt, utan helt okej. En present är inte heller nödvändig, utan ge bara om ni verkligen har råd och hittar på något bra och personligt. Ett riktigt genuint tack kommer man långt med. Hår och smink kanske dom kan fixa själva? Alltså sminka sig själva och göra håret hemma så att säga. Vi betalade klänningar, bolero, skor, hårspännen, armband och buketter till våra två tärnor, som var min syster och makens syster. Dom fyra marskalkerna, vänner till maken, fick varsin slips plus att vi betalade skor. Ja, samt en knapphålsblomma. Vi kom dock väldigt, väldigt billigt undan.. Annars hade vi inte haft råd med allt det. Hår och smink fixade alla själva.


  • Äldre 7 Jan 15:50
    #2

    Det är ju ungefär så det går till Glad
    Ju mer krav man har - destå mer betalar man. Och ni hade ju krav på klänningar och slips (typ) och ni betalar det. Helt perfekt Glad

    Ett stort tack och varför inte en inbjudan till förhandsvisning av bröllopsbilderna med hemlagad middag när bilderna har kommit Glad

  • Äldre 7 Jan 20:03
    #3

    Åh vad skönt! Var lite rädd att man "borde" betala allt.. ;)

  • Äldre 8 Jan 09:13
    #4

    Det är inte snålt när jag var brudtärna så betalade min mamma mina kläder jag var 14 då. Har man specifika krav kanske man får betala annars tycker jag att det bara är bukett och knapphålsblomma som brudparet betalar

Svar på tråden Snålt eller helt okej?