• Annisen

    Bröllop augusti 2015

    Här tänkte jag att vi som gifter oss i augusti 2015 (!) kan dela tankar, tips, idéer, pyssel och peppa varandra inför den stora dagen :)


     


    Själva gifter vi oss den 8/8 2015 just nu står valet mellan två olika kyrkor och lokaler båda i stockholms området!

  • Svar på tråden Bröllop augusti 2015
  • bride2B
    bebillen skrev 2015-02-18 21:27:19 följande:

    Nu är våra kort klara och postade! Bilden är lite suddig, men vi hade färdiga kort (ljusa) som vi klistrade in utskriven text (gula papper) på. Därefter stämplade vi datumhjulet både inuti och utanpå, skar så att gästernas namn synd även när kortet är stängt. Limmade på lite blommor och så använde vi små plastfickor som kuvert. Det blev bra tycker vi, men var ganska segt med allt limmande :)

    Försöker klistra in lite bilder, vi får se hur det lyckas!


    Vilka fina kort! Vi har precis beställt våra, och de ska komma i början av nästa vecka. Känns så?"på riktigt" nu.
  • AnnaHJ


    Nu har våra inbjudningar kommit och skickats! Blev jättenöjd, precis vår stil! 

    Informationskortet tyckte jag var svårast att få till texten på. Vi diskuterade i flera dagar om vi skulle skriva att tal ska anmälas i förväg och om vi skulle skriva ut kontonumret då vi önskar oss bidrag till bröllopsresan. Slutade i alla fall med att vi skrev att om man vi tala eller spela en bit kan man anmäla i förväg eller under kvällen och vi skrev ut kontonumret Glad
  • ballerina

    Idag skickade vi ut inbjudningskorten! :D Det känns så verkligt nu. Liksom, nu är det offentligt och det är inte lika enkelt att backa ur (även om det aldrig har varit tanken). Nu känns det spännande att få ta emot osa-samtal :)

  • bride2B

    Idag kom våra inbjudningskort och informationskort!
    Vi sätter oss nog imorgon och skriver adresser och skickar iväg dem på onsdag. Ska bli så spännande! 

  • Linnen
    bride2B skrev 2015-02-23 21:27:24 följande:

    Idag kom våra inbjudningskort och informationskort!
    Vi sätter oss nog imorgon och skriver adresser och skickar iväg dem på onsdag. Ska bli så spännande! 


    Vad roligt! :D Bra att ni skickar dom så dom hinner komma fram före helgen. Då kanske några hör av sig under helgen, Jag var så nervös över om alla inbjudningar kom fram eller inte så det var skönt att några hörde av sig och sa att dom kommit fram :) 

    Har hamnat i nån sorts shoppingmani sen jag köpte min klänning häromveckan. Idag har jag handlat dekorationer i mängder känns det som. Ebay är min bästa vän <3
  • stresso
    Linnen skrev 2015-02-23 22:36:13 följande:
    Vad roligt! :D Bra att ni skickar dom så dom hinner komma fram före helgen. Då kanske några hör av sig under helgen, Jag var så nervös över om alla inbjudningar kom fram eller inte så det var skönt att några hörde av sig och sa att dom kommit fram :) 

    Har hamnat i nån sorts shoppingmani sen jag köpte min klänning häromveckan. Idag har jag handlat dekorationer i mängder känns det som. Ebay är min bästa vän <3
    känner helt klart igen mig - det finns så mycket bra grejer på ebay en aldrig fattade behövdes till ett bröllop - men det behövs! Tungan ute
  • Kotten

    Jag har beställt tyll på eBay så här långt som jag har tänkt dels använda för att dekorera bord men också delar av lokalen. Några tips om vad ni har hittat för roliga grejer på eBay till era bröllop?

  • bridetobe

    Enligt wedding countdown är det nu 5 månader och 17 dagar vkar till dagen D.
    Inbjudningarna kommer nog i veckan och ska då direkt skickas ut.
    Vi har OSA 1juli. 15 augusti r det vigsel.
    Klänningen handlad, festhäftet snart klart, hår och blommor bokade, kapell och festlokal bokade. hotellrum till bröllopsnatten bokat.
    Känns som man gjort mycket av det som kan göras innan man vet hur många gäster det blir.
    Har börjat kolla och inhandla lite dekorationer till borden.
    Ring vet jag nog ganska säkert vilken det blir.
    Det känns som man ändå är ifas trots att han friade för bara tio dagar sedan.
    Planen är att vara klar ett par tre veckor innan och slipa sista minutenstressen förhoppningsvis.

  • Eriikah
    Kotten skrev 2015-02-24 08:51:55 följande:

    Jag har beställt tyll på eBay så här långt som jag har tänkt dels använda för att dekorera bord men också delar av lokalen. Några tips om vad ni har hittat för roliga grejer på eBay till era bröllop?


    Jag har tittat lite på rosblad som jag tänkte strö på borden, fast nu blev det inte så. Ballonger i alla möjliga och omöjliga färger och former finns plus grejer man kan ha för att göra ett stort hjärta eller ett valv. Nåt som verkar vara populärt att sälja iaf är saker till en photobooth, typ mustasch och glasögon på en pinne.
    Har sökt ett antal gånger bara på wedding och sorterat under kategorierna till höger sen så man slipper se allt på en gång. 
    Tänkte beställa ljus och konfetti därifrån.
  • Linnen
    Kotten skrev 2015-02-24 08:51:55 följande:

    Jag har beställt tyll på eBay så här långt som jag har tänkt dels använda för att dekorera bord men också delar av lokalen. Några tips om vad ni har hittat för roliga grejer på eBay till era bröllop?


    Jag har beställt kulor som växer i vatten (tänkt lägga dom i vaserna), silverfärgad organza som löpare och diamant konfetti :) köpte ett diadem/hårsmycke också. Synd att det är kinesiskt nyår bara, kommer få vänta en hel evighet på grejerna :P
Svar på tråden Bröllop augusti 2015