• Anonym (3 månade­r)
    Äldre 2 Nov 22:11
    13903 visningar
    87 svar
    87
    13903

    någon mer som satte igång på bröllopsnatten?

    ja planen var ju att sätta igång med en bebis på bröllopsnatten. och exakt 3 månader efter bröllopet på exakt den dagen så fick vi ett plus på stickan. bebis kommer födas någon vecka innan vår första bröllopsdag. Kunde det bli bättre än så?

    någon mer som lyckas efter start på bröllopsnatten och som fick sitt perfekta liv?

  • Svar på tråden någon mer som satte igång på bröllopsnatten?
  • Äldre 2 Nov 23:27
    #1

    Vi har inte gift oss ännu men planerar att " sätta igång" på bröllopsnatten. Inte för att jag är vara emot utomäktenskapliga barn utan för att jag inte vill vara gravid eller ha en knodd på någon månad när vi gifter oss :) Vi får hoppas att vi har samma tur som ni!

  • Anonym (nej)
    Äldre 3 Nov 09:55
    #2

    Någon som fick sitt perfekta liv?


     


    Lite konstig formulering tycker jag, och rätt naiv om jag får säga mitt. Bara för att man lyckats bli gravid strax efter bröllopet betyder ju inte det att allt i livet kommer bli perfekt. Bara en rättning.


     


    Nej vi satte inte igång på bröllopsnatten. Vi väntar med barn av lite olika skäl, men hoppas kunna få ett bra liv ändå.

  • Anonym (3 månade­r)
    Äldre 3 Nov 10:33
    #3
    Spinner skrev 2013-11-02 23:27:45 följande:
    Vi har inte gift oss ännu men planerar att " sätta igång" på bröllopsnatten. Inte för att jag är vara emot utomäktenskapliga barn utan för att jag inte vill vara gravid eller ha en knodd på någon månad när vi gifter oss :) Vi får hoppas att vi har samma tur som ni!
    ja det är nog klokt det för nu mår jag verkligen skit. spyr inte eller så men mår illa varje morgon och det hade jag inte velat göra på bröllopsdagen det kan jag lova. och för den delen hade jag inte kommit i min klänning heller för jag är väldigt svullen och ser redan ut att vara i femte månaden eller något.
    jag håller tummarna för er.
  • Anonym (3 månade­r)
    Äldre 3 Nov 10:35
    #4
    Anonym (nej) skrev 2013-11-03 09:55:41 följande:

    Någon som fick sitt perfekta liv?


     


    Lite konstig formulering tycker jag, och rätt naiv om jag får säga mitt. Bara för att man lyckats bli gravid strax efter bröllopet betyder ju inte det att allt i livet kommer bli perfekt. Bara en rättning.


     


    Nej vi satte inte igång på bröllopsnatten. Vi väntar med barn av lite olika skäl, men hoppas kunna få ett bra liv ändå.


    det perfekta livet i sina egna mått mätta. perfekt är för alla olika och inte något som någon annan kan säga är rätt eller fel.
    vi fick vår utbildning, våra fast jobb och hade vårt drömbröllop som kostade vad det ville och vi inte behövde snåla på och fick därmed den bästa dagen i vårt liv hittills. och sen sa vi att innan jul ville vi bli gravida och helst att vi var så långt gångna att vi kunde berätta det och ge det som julklapp. allt detta fick vi. och jag har alltid önskat mig ett junibarn och det är exakt vad jag får.
    så jo mitt liv är perfekt. I mina mått mätta men kanske inte i dina.
  • Äldre 3 Nov 13:21
    #5

    Klart du får skriva perfekt liv! Kul att det gått så bra och att ni har det precis så som ni önskar er.
    Förstår inte poängen med att racka ned på någon som uppenbarligen är lycklig!!

    Vi ska också sätta igång efter bröllopet, kanske inte direkt på bröllopsnatten, men omkring där i alla fall. Glad Jag hoppas oavsett att jag också får mitt perfekta liv, spelar ingen roll vilken månad, men gärna så snart som det bara går efter bröllopet. Flört

  • Anonym (nej)
    Äldre 3 Nov 14:43
    #6

    Ja självklart får du tycka att ditt liv är perfekt, i och med att det blivit precis som du tänkt dig (hittills), men jag tycker bara att det är ett känsligt ämne. Jag längtar själv otroligt mycket efter barn men vi kan inte sätta igång än, och det finns säkert andra där ute som inte har startat än eller som har startat och försökt jättelänge utan att lyckas bli gravida. Känner bara att det är lite av ett hån mot oss andra att säga att du har det perfekta livet för att du lyckats bli gravid direkt efter bröllopet. Tänk bara efter lite när du kläcker en sån grej, med tanke på hur många ofrivilligt barnlösa det finns.


     


    Tycker du att jag är löjlig så försök bara för en stund att förstå hur det känns för dem som verkligen vill ha barn, men inte kan. Det är svårt att glädjas med andra om man får det upptryckt i ansiktet. Däremot gläds jag med folk som är glada utan att skryta om det, som accepterar att de fått en gåva men att inget är självklart.

  • Äldre 3 Nov 14:51
    #7

    Nej, verkligen inte, vi sov!

  • Äldre 3 Nov 18:11
    #8

    Jag vill också ha barn. Nu. Jag vill inte vänta alls. Jag har varit redo i flera år och min blivande man är inte det.
    Det suger, men nu är det mindre än ett år kvar tills vi kan börja försöka. Och kanske skiter det sig också och jag får inte min lyckoträff. Min syster kan inte få barn på grund av en sjukdom. Det suger också.

    Men jag kommer aldrig säga att ingen annan får vara lycklig att allt gick bra för dem.
    Alla får ha sin åsikt, och det brukar jag tycka är väldigt viktigt, men ibland kanske man inte behöver klaga på allting hela tiden... Låt folk vara lyckliga om dom är det! Vem vet vad som sker imorgon.

    Ledsen att du har fått vänta, det har jag också. Jag kan fortfarande glädjas med andra för att de är lyckliga.
    Och nu tänker jag inte skriva mer om det. Glad för din skulle TS! Jag hoppas du får allt du önskar dig också i framtiden! Glad

  • Anonym (3 månade­r)
    Äldre 3 Nov 18:52
    #9

    Anonym (nej): jag förstår att det finns många ofrivilligt barnlösa och det är jätte synd om dom. Men helt ärligt så tycker jag inte att vi som är lyckliga och har ett underbart liv ska behöva förminska den känslan eller gå som runt äggskal bara för att någon som inte kan få barn kanske läser det. Om den personen tar illa upp så ligger ju problemet hos den människan och inte hos mig. För ni som är barnlösa får ju ändra på hur ni reagerar och tar sådana här saker istället för att försöka ändra på alla andra och få dom att inte visa sin lycka. Var ju ingen som tvingade dig att läsa denna tråd. Än mindre svara i den. Jag är lycklig med mitt liv och det är perfekt enligt mig. Om det sticker i ögonen på dig så ligger problemet hos dig och inte hos mig. Denna tråden var ändå till för flera som kände att deras liv var som dom ville även om det gällde barn eller hus eller bröllop eller vad som. Så har du problem och är detta jobbigt för det så måste du jobba på det. Jag tänker i alla fall inte trippa på tå utan jag är lycklig och det har jag rätt att vara.

  • Anonym (3 månade­r)
    Äldre 3 Nov 18:54
    #10

    TheD : haha det känns som att det är mest vanligt ja. Och vi lyckades ju inte direkt då.

Svar på tråden någon mer som satte igång på bröllopsnatten?