• tr3apor

    september 2014

    En tråd för oss som gifter oss i September 2014.
    Här kan vi dela med oss av planering, frågor och såklart bilder!

  • Svar på tråden september 2014
  • Förälskade

    Åh! Ni so lägger upp bilder från eran dag ger ger mig tårar i ögonen! Stort grattis!

    Jag slåss med vigsel programmen vilka punkter hade ni med?

  • snowstars
    Förälskade skrev 2014-09-09 11:44:12 följande:

    Åh! Ni so lägger upp bilder från eran dag ger ger mig tårar i ögonen! Stort grattis!

    Jag slåss med vigsel programmen vilka punkter hade ni med?


    Gifter ni er i kyrkan? I så fall kan man ju bara utgå från rubrikerna i vigselgudstjänsten: www.svenskakyrkan.se/troochandlighet/vigselgudstjansten-mellan-man-och-kvinna  (nu utgick jag från att ni är man och kvinna, ber om ursäkt om det inte är så). Ingångsmusik, Psalm, Lovprisning, Inledningsord osv. Om ni ska ha solosånger skriver du in dem där de ska vara.

    Vi gifter oss borgerligt så jag utgick från hur vi har tänkt det där. Ingångsmusik, inledning, solosång, textläsning, löften, vigselakt, solosång, dikt, utgångsmusik. Skrev in namn på de olika musikstyckena och dikterna. 

    Blev det lättare eller svårare? :P 
  • Ninisen
    September2014 skrev 2014-09-08 15:50:19 följande:

    I lördags var dagen vi längtat efter! Den var magiskt från start till slut! Är så otroligt tacksam för alla nära och kära i våra liv som var med och firade oss.


    Grattis! Verkligen härliga bilder, och så fina ni var!
  • Ninisen
    Förälskade skrev 2014-09-09 11:44:12 följande:

    Åh! Ni so lägger upp bilder från eran dag ger ger mig tårar i ögonen! Stort grattis!

    Jag slåss med vigsel programmen vilka punkter hade ni med?


    Dessa punkter har vi med.

    Klockringning


    Ingångsmusik brudgum


    Ingångsmusik brud


    Psalm 411


    Solosång


    Inledningsord


    Bibelläsning


    Löften


    Bön över ringarna


    Tillkännagivande


    Solosång


    Förbön


    Herrens bön


    Välsignelsen


    Psalm 84


    Solosång
    Vigseltal


     


    Utgångsmusik

    Vårt blir ju lite annorlunda eftersom vi har två ingångsstycken och tre solon. Det normala är att första solot kommer före första psalmen, men vi valde att lägga psalmen först så att gästerna får vara med lite grann....

    Jag funderar över hur många vigselagendor vi ska trycka upp, till alla inbjudna gäster så klart, men sedan är det väldigt många som sagt till min sambo att de tänker åka ut och vara med på gudstjänsten. Vill inte gärna varken göra för många eller för få. Det har blivit en del avhopp bland gästerna sista veckan, så nu är vi 73 st, 100 ex. kanske blir lagom.......

  • Förälskade

    Okej, jag och min envishet sätter käppar i hjulen ibland. I onsdags ringde min sons pappas sambo och frågade om dem kunde ta han idag då dem skulle på ngn middag. Eftersom min blivande är i Tyskland nu och köper alkohol så sa jag att det inte gick då vi skulle ha en mor och son dag. Har känt att min son hamnat i andra hand nu när jag jobbat och planerat så mycket. Hon förstod och sen var det inte mer med det, efter ett tag ringer min sons farmor och frågar om dem kan ta honom då dem ska passa hans kusin. Jag sa återigen att det inte gick då jag ville mysa med sonen, min sambo tyckte jag skulle ta chansen och vila upp mig då jag har börjat få ont i ryggen och är konstant stressad. HAn lyckades inte övertala mig, tillslut så kläcker min ena tärna av sig (hon var nere på kaffe) "Det är för fan din möhippa på lördag så du har inget val!". Jaha, så då förstörde jag den överraskningen, nu väntar frukost, frisören med sonen och sedan ngn gång under dagen blir min möhippa. Nervös? absolut speciellt när jag fick beskedet att ha svarta underkläder! Önska mig lycka till ;)

  • Rin
    Förälskade skrev 2014-09-13 08:54:02 följande:

    Okej, jag och min envishet sätter käppar i hjulen ibland. I onsdags ringde min sons pappas sambo och frågade om dem kunde ta han idag då dem skulle på ngn middag. Eftersom min blivande är i Tyskland nu och köper alkohol så sa jag att det inte gick då vi skulle ha en mor och son dag. Har känt att min son hamnat i andra hand nu när jag jobbat och planerat så mycket. Hon förstod och sen var det inte mer med det, efter ett tag ringer min sons farmor och frågar om dem kan ta honom då dem ska passa hans kusin. Jag sa återigen att det inte gick då jag ville mysa med sonen, min sambo tyckte jag skulle ta chansen och vila upp mig då jag har börjat få ont i ryggen och är konstant stressad. HAn lyckades inte övertala mig, tillslut så kläcker min ena tärna av sig (hon var nere på kaffe) "Det är för fan din möhippa på lördag så du har inget val!". Jaha, så då förstörde jag den överraskningen, nu väntar frukost, frisören med sonen och sedan ngn gång under dagen blir min möhippa. Nervös? absolut speciellt när jag fick beskedet att ha svarta underkläder! Önska mig lycka till ;)


    Haha! Sånt där är en anledning till att jag sa att jag ville veta vilken dag det blir. Min ena tärna avskyr överraskningar, så jag har fått önska precis vad jag ville. Så nu sitter jag spänt och väntar på att de ska dyka upp.
    På min lista över saker jag ska ha med mig finns bl.a. pass, tandborste och ficklampa!
  • Förälskade
    Rin skrev 2014-09-13 10:06:06 följande:

    Haha! Sånt där är en anledning till att jag sa att jag ville veta vilken dag det blir. Min ena tärna avskyr överraskningar, så jag har fått önska precis vad jag ville. Så nu sitter jag spänt och väntar på att de ska dyka upp.

    På min lista över saker jag ska ha med mig finns bl.a. pass, tandborste och ficklampa!


    Det låter verkligen intressant! Spännande detta, skulle även köpa en box vin. Hallå baksmälla!
  • Rin
    Förälskade skrev 2014-09-13 11:31:44 följande:
    Det låter verkligen intressant! Spännande detta, skulle även köpa en box vin. Hallå baksmälla!
    Hoppas du fick en lika fantastisk dag som jag!
    Det visade sig att allt på listan utom baddräkt och duschgrejer var villospår.

    De ramlade in strax efter tio med bubbel och ett pussel som var en karta. När jag hade löst det framgick det att vi skulle till Arild som ligger på Kullahalvön i nordvästra Skåne, prime spa-country så att säga, så jag hade mina misstankar.
    Vi hade privatchaufför i form av ena tärnans man, i kostym med mössa och allt. Och det fanns även en särskild spellista till bilfärden, med kära gamla låtar. Supermysigt, gjorde inget alls att det tog en timme att åka.
    Framme i Arild var det picknick vid havet, där är otroligt vackert, och frågesport om blivande maken.
    Sedan var det som jag hade misstänkt, spa. Helt underbart ställe, de hade bubbelpool, vanlig pool, turkisk bad med ångbastu och kall pool, relaxrum med te och kaffe, och vanlig bastu. Och så fick jag ansiktsbehandling.
    Efter några härliga timmar bar det av in till Helsingborg för middag på the Bronx Burger Bar (ett ställe som jag tyvärr inte alls rekommenderar, men de verkade som de var på väg att stänga, så det spelar väl mindre roll). Det var god mat och fantastiskt sällskap, och tjejerna hade alla skrivit en text till mig. Så fint! Jag började gråta för var och en. 
    Sen var det tack och lov hemgång, jag stupade i säng och somnade direkt.
    Kunde inte ha föreställt mig en bättre dag. 
Svar på tråden september 2014