• tr3apor

    september 2014

    En tråd för oss som gifter oss i September 2014.
    Här kan vi dela med oss av planering, frågor och såklart bilder!

  • Svar på tråden september 2014
  • Septemberbrud

    Åh stort grattis till er och Gud vilka fina bilder!

    Nu är det 6 dagar kvar tills vi gifter oss ????

    I lördags så var jag hemma hos mamma och gjorde den sista provningen av klänningen samt så passade jag på att prova att göra frisyren och sminkningen samtidigt.

    Måste erkänna att jag känner mig lite små stressad, är en del kvar att göra och nu så hittar jag inte cd med låten som vi ska ha som ingångsmusik. Så får snällt ringa prästen och fråga om vi kan spela den via datorn på något set! Annars så får jag panik men det är väl klart att något ska gå lite snett när man har planerat allt på 2 månader!

  • Förälskade
    Septemberbrud skrev 2014-09-07 22:01:07 följande:

    Åh stort grattis till er och Gud vilka fina bilder!

    Nu är det 6 dagar kvar tills vi gifter oss ????

    I lördags så var jag hemma hos mamma och gjorde den sista provningen av klänningen samt så passade jag på att prova att göra frisyren och sminkningen samtidigt.

    Måste erkänna att jag känner mig lite små stressad, är en del kvar att göra och nu så hittar jag inte cd med låten som vi ska ha som ingångsmusik. Så får snällt ringa prästen och fråga om vi kan spela den via datorn på något set! Annars så får jag panik men det är väl klart att något ska gå lite snett när man har planerat allt på 2 månader!


    Bara 6 dagar? Förstår att du är stressad då. Här är det 11 dra kvar och jag håller på att gå upp i molekyler. Allt med vigseln är färdigt utom programmen. Men musik och texter är äntligen bestämt. Detta har jag kvar:

    Fixa stolsband

    stryka 57 lakan (till stolarna)

    sy den sista tärnklänningen

    lägga upp den första klänningen

    Fixa bordsplaceringen

    Beställa servetterna

    Skriva namnskyltarna till bordsplaceringen

    Det är vad jag kommer på nu.
  • Ninisen
    Förälskade skrev 2014-09-08 08:45:15 följande:
    Bara 6 dagar? Förstår att du är stressad då. Här är det 11 dra kvar och jag håller på att gå upp i molekyler. Allt med vigseln är färdigt utom programmen. Men musik och texter är äntligen bestämt. Detta har jag kvar:

    Fixa stolsband

    stryka 57 lakan (till stolarna)

    sy den sista tärnklänningen

    lägga upp den första klänningen

    Fixa bordsplaceringen

    Beställa servetterna

    Skriva namnskyltarna till bordsplaceringen

    Det är vad jag kommer på nu.
    Då är det inte så mycket kvar....
    Här rullar det på som bara den, men skönt att det är tre veckor kvar. Sambon fick sin svensexa i helgen så nu vet vi att kommande helger är lediga och kan ägnas åt det som är kvar. Vilket är:
    - sätta band i flugorna till brudnäbbar och marskalkar
    - sy en sjal till mig
    - bleka västen och flugan till sambon
    - göra bordsplaceringstavla
    - göra gästbokstavla (vinkorkar som ska klistras ihop till ett hjärta, sedan får gästerna skriva hälsningar på lappar som ska hängas upp på tavlan)
    - klä lådan som "presenterna" ska läggas i (vi har önskat oss presentkort)
    - virka färdigt löparna som ska ligga på borden
    - lämna in klänningen för pressning
    - skicka gästbeskrivningarna till värdparet så de kan lägga in dem i festhäftet
    - etiketterna till vinflaskorna
    Tja, jag tror att det är de saker som vi har kvar att göra och som går att förbereda innan vi får tillgång till lokalen dagen innan bröllopet.
  • Septemberbrud
    Förälskade skrev 2014-09-08 08:45:15 följande:
    Bara 6 dagar? Förstår att du är stressad då. Här är det 11 dra kvar och jag håller på att gå upp i molekyler. Allt med vigseln är färdigt utom programmen. Men musik och texter är äntligen bestämt. Detta har jag kvar:

    Fixa stolsband

    stryka 57 lakan (till stolarna)

    sy den sista tärnklänningen

    lägga upp den första klänningen

    Fixa bordsplaceringen

    Beställa servetterna

    Skriva namnskyltarna till bordsplaceringen

    Det är vad jag kommer på nu.
    det var inte så mycket kvar, hoppas det sista går smärtfritt för dig Glad

    Hittade cd så nu kan jag andas ut lite. men det är fortfarande mat och dryck som ska inhandlas. 
    känns helt overkligt att man snart är fru.

    en fråga, har ni gett era m2b en speciellt område som han ska fixa för att underlätta för er?
    min blivande vill ta hand om dukningen, jag behöver inte ens åka till lokalen utan han vill göra allt. annars så är det jag som har fixat med allt Glad
  • snowstars

    I helgen bakade jag bröd till bröllopet och provbakade efterrätten för att provfrysa den. Här är det också tre veckor kvar och jag börjar känna mig jättestressad. Än värre är att sambons svensexa blir i helgen och jag har ännu inte haft någon möhippa.. 

    - Festhäften ska korrläsas och tryckas. Vigselprogrammen också. Valde att fråga tryckeret här i stan och fick priset 550:- för 45 häften och 25 (50) vigselprogram. Bra pris och så slipper vi hålla på att skriva och häfta själva. 

    - Klänningen är snart klar. Provade den igår, så nu ska det sista sys. Ska hämta och betala den. 

    - Har ännu inga smycken. Eller inget halsband i alla fall. 

    - Borde leta reda på någon sminkning jag tycker är fin. Någon som kan hjälpa mig med det? 

    - Maten ska lagas. Köttet tänker vi göra i veckan och frysa. 

    - Tårtbottnarna ska jag göra och frysa. 

    - Göra en bordsplaceringstavla

    - Fixa uppläggningsfat och karaffer osv. till middagen.. 

    Ja, det är det jag kommer på just nu i alla fall. Och jag har egentligen inte tid. 

  • September2014

    I lördags var dagen vi längtat efter! Den var magiskt från start till slut! Är så otroligt tacksam för alla nära och kära i våra liv som var med och firade oss.

  • September2014
    Anettem skrev 2014-09-06 21:45:55 följande:

    Fått några bilder redan från fotografen och jag älskar dem alla! :D


    Åhhh vad fina ni var!!! :D
  • snowstars
    September2014 skrev 2014-09-08 15:50:19 följande:

    I lördags var dagen vi längtat efter! Den var magiskt från start till slut! Är så otroligt tacksam för alla nära och kära i våra liv som var med och firade oss.


    Vad fina ni var! Grattis! :) 
Svar på tråden september 2014