• tr3apor

    september 2014

    En tråd för oss som gifter oss i September 2014.
    Här kan vi dela med oss av planering, frågor och såklart bilder!

  • Svar på tråden september 2014
  • snowstars
    Ninisen skrev 2014-09-01 10:25:25 följande:
    Hur trött får man bli? Skickade ett par förslag till dig i tråden du startade.
    Sitter i ett anat "hår-dilemma", mina två tärnor har lång hår bägge två, och efter många om och men kunde de (två 18-åringar, min dotter och bonusdotter) enas om att ha Waterfall-braids. Bonusdotterns kompis lovade att hon skulle fixa dessa, inga problem. I lördags fick jag veta att hon plötsligt inte alls är säker på att hon klarar detta. Så nu känns det lite jobbigt med tjejernas hår. De kan iofs ha det nersläppt och bara lite lockar, men min dotters hår är som en man, midjelångt och hysteriskt tjockt. Att försöka locka det håret är lönlöst, lockarna håller 30 minuter. 
    Ja, det var jättefina frisyrer :)  Ska grunna lite och se vad som passar. Jag är ganska seriös när jag säger att jag funderar på att göra det själv, med youtube kan man fixa det mesta. Det enda som stör mig är att jag brukar få så ont i armarna när allt blod rinner ner i armbågarna, och jag hade ju tänkt mig en prinsesstund där på morgonen.. 

    Angående waterfall braids tror jag nästan att dina tärnor kan fixa det på varandra om det krisar. Finns massa tutorials på nätet och det är inte alls svårt :)  Gjorde en på mig själv sist vi gick på bröllop :) 
  • Ninisen
    snowstars skrev 2014-09-01 10:38:20 följande:
    Ja, det var jättefina frisyrer :)  Ska grunna lite och se vad som passar. Jag är ganska seriös när jag säger att jag funderar på att göra det själv, med youtube kan man fixa det mesta. Det enda som stör mig är att jag brukar få så ont i armarna när allt blod rinner ner i armbågarna, och jag hade ju tänkt mig en prinsesstund där på morgonen.. 

    Angående waterfall braids tror jag nästan att dina tärnor kan fixa det på varandra om det krisar. Finns massa tutorials på nätet och det är inte alls svårt :)  Gjorde en på mig själv sist vi gick på bröllop :) 
  • snowstars

    Jag löste hårkrisen. Har gjort en provuppsättning och känner mig nöjd med det :) 

    Däremot står vi utan vigselförrättare nu. Jippie! 

  • Septemberbrud

    Nu är det inte lång kvar!!
    musiken är fixad, mötet med prästen är klart så nu återstår bara maten och tårtan som ska fixas och att denna jävla förkylning och öroninflammation ska gå över.

    längtar så himla mycket att få bli fru LGlad

  • snowstars

    Och nu har vi en vigselförrättare igen. Tjohej! 

    Har handlat för att göra en bordsplaceringstavla idag. Kom dock på att jag har ingen aning om vart vi ska placera själva tavlan, men det får väl lösa sig. Och så har jag gjort en till provuppsättning och blir väl ganska nöjd.. 

    Kontaktade tjejen som ska sjunga men får inget svar så nu går jag och är nervös över det.. Hon får tills imorgon på sig, och sen till på fredag, efter det kontaktar jag någon ny. 

  • snowstars

    Och nu har vi en vigselförrättare igen. Tjohej! 

    Har handlat för att göra en bordsplaceringstavla idag. Kom dock på att jag har ingen aning om vart vi ska placera själva tavlan, men det får väl lösa sig. Och så har jag gjort en till provuppsättning och blir väl ganska nöjd.. 

    Kontaktade tjejen som ska sjunga men får inget svar så nu går jag och är nervös över det.. Hon får tills imorgon på sig, och sen till på fredag, efter det kontaktar jag någon ny. 

  • Anettem
    tr3apor skrev 2014-09-02 19:02:08 följande:

    4 dagar kvar! Jag avlider snart!


    Här är det 3 dagar kvar,, nu börjar det kännas väldigt mycket på riktigt med allting! :)
Svar på tråden september 2014