• tr3apor

    september 2014

    En tråd för oss som gifter oss i September 2014.
    Här kan vi dela med oss av planering, frågor och såklart bilder!

  • Svar på tråden september 2014
  • Ninisen
    snowstars skrev 2014-08-06 15:07:30 följande:

    Åh.. Jag bara måste få dela med mig. Har en kompis som flyttar runt hela världen, och för tillfället befinner sig i alperna. Blir alldeles rörd när hon hör av sig och säger att hon ska komma på vårt bröllop. Att det är så pass viktigt att hon kommer, det blir man ju alldeles rörd av! 


    Härligt. Förstår att du är rörd. Reagerade likadant när en av gästerna (fd kollega till mig) som är från och bor i Tyskland meddelade att han kommer tillsammans med sin fru och dotter. Hade inte räknat med detta alls. Ska bara meddela vårt värdpar (som gör häftena) att det är bra om man gör en översättning till engelska på allt det tänkt ha med....... vet inte hur de kommer reagera.
  • September2014

    Stora planerardagen var igår, PJU! 
    Träffade make-up-artisen vid 12, jättetrevlig tjej som fick mig att känna mig jättebekväm och sminkningen blev superb! Kändes som jag fast 2.0-version liksom. Även frisören hade förstått den känslan jag ville ha och vi gick igenom process och ungefärlig tidsåtgång på den stora dagen. 
    Floristen (som jag nojjat lite över eftersom jag har 0 koll på blommor och tycker det är överdrivet dyrt) var jätteförstående och priserna hamnade inom budget även om jag bara höftat vad jag trodde det skulle gå på. :)

    Bäst av allt under dagen var ändå vårt möte på lokalen. Vi var där i höstas när allt var grått och trist men nu stod allt i blom och var så där underbart som vi bara kunde drömma om! Vi bestämde cirka-tider, hur mat/dryck skulle serveras, var cupcakesen skulle stå, hur vi skulle dekorera osv. Nu väntar vi bara på att få en skiss till bordsplaceringen så vi kan sätta igång med den!

    Har börjat pyssla med mina vinkorkar som placeringshållare också. :)


  • dream85

    Vad kul!
    Jag träffade min makeupartist/frisör igår och gick igenom. Jag blev verkligen supernöjd och det var en supertrevlig tjej. Jag sminkar mig inte speciellt mycket till vardags så det blir en lättare sminkning, bara så jag ser lite fräshare ut.

    Så nu är allt inför bröllopet klart! jag börjar redan bli nervös fast det är 6 veckor kvar!

    Längtar verkligen så otroligt mycket!

  • Förälskade

    Jag är så chockad över hur fort tiden faktiskt går! Jag känner stress och panik och samtidigt svävar jag runt på små fluffiga rosa moln. Är sjuk från arbetet pga av min rygg, uppsökte VC igår och fick tabletter och beodring om att stanna hemma och ta det lugnt. PERFEKT! tänte jag som ville fokusera på allt jag kan ska och måste göra till bröllopet. Tji fick jag, tabletterna jag fick är så starka att jag inte är klar i huvudet. Min vanliga tur!?

    Har kommit på en sak, att om man inte är så duktig på datorer och programmen som jag har gjort häftena i så kostar det nästan mer att göra det själv än att beställa. Är inne på tredje patronen till skrivaren nu. Hoppas bara att det räcker till vigselprogrammen med. Men hade jag vetat det innan så hade jag nog beställt, även om det faktiskt blir finare och personligare att göra själv.

    Nu har jag bestämt mig för att försöka hålla mig borta från tabletterna i några timmar så att jag kan göra klart festhäftena idag. Håll tummarna för artt min rygg klarar det ;)

  • Ninisen

    Har beställt blommorna idag. En god vän till mig ska göra buketterna åt oss. Enda bekymret var att butiken inte kunde garantera att de kunde få tag i stora kallor i den färg vi vill ha. Men hon ville inte veta vår reservplan förrän hon konstaterat att det inte går att lösa. Efter vi lämnat butiken kom jag på att det kan ju funka med tre mindre kallor i buketten om det inte finns stora. Kollade med min väninna och hon gillade idén.
    Transporten från kyrkan till festen är också klar, bordsplaceringen klar (utifrån vilka vi "tror" kommer att dyka upp), sista OSA är på fredag och fortfarande saknas en del svar. Har även fixat utplaceringen av de övernattande gästerna. Så det rullar på ganska bra just nu.

  • September2014

    I lördags blev jag hippad!!!! Cool 
    Jag gick till jobbet i tron om att det skulle vara en jobblördag som vilken som helst. Tjiii fick jag! Jag blev utlurad av en kollega på lagret som sa att det var någon leverans på baksidan, jag går dit men där var ju fasiken ingen leverans.. Gick tillbaka in i butiken och då hoppade tjejerna fram bakom kassalinjen och vrålade SUPRIIIIIISE!!! Blev så rörd att se mina goda vänner, min lillasyster som hade åkt hela vägen från Olso och två av mina barndomsvänner, så när jag insåg att de var där så började jag gråta/skratta om vart annat. 

    Jag fick en liten tiara på mig som jag hade hela dagen. Först blev det frukost med bubbel, efter det höll en av mina vänner ett zumba-inspirerat danspass för oss i en dansstudio, lunchpicknick i en park, sen drog vi på ett jättemysigt mini-spa där vi hade bastu och bubbelbad för oss själva. Jag fick en jättehärlig ansiktsbehandling också. Sen åkte vi hem till min syster och de hade fixat en underbar skaldjursbuffé med mer bubblor. Plötsligt fick jag på mig en liten ögonmask med där jag fick blindtesta olika viner och gissa på vad det var. Vi pratade, skrattade och till sist gick vi ut och dansade en liten sväng.

    Under hela dagen fick jag massa roliga frågor om både mig själv, mina vänner och min blivande. Min äldsta vän som jag känner sen kyrkans barntimma hade dragit med sig både brev vi skrivit till varandra (hade alltid en ny rusch på någon tydligen ;P), "mina vänner"-boken vi skrev i när vi var 10, någon serie jag skrev i 3:an. Åh skrattade så jag höll på att dö! 

    Utan tvekan en av de roligaste dagarna i mitt liv! Bjuder på en liten bild med. Skrattande



  • Förälskade

    September2014, gud vad roligt! Jag längtar och fasar till min! Mina älskade tärnor har hotat med ar ju värre bridezilla jag blir desto värre blir min hippa ;)

    Jag är äntligen klar med alla festhäfte natt! Imorgon kommer jag droga mig med tramadol igen så då blir inget gjort! Haha...kan inte mer än skratta åt allt...

  • September2014
    Förälskade skrev 2014-08-14 00:53:37 följande:

    September2014, gud vad roligt! Jag längtar och fasar till min! Mina älskade tärnor har hotat med ar ju värre bridezilla jag blir desto värre blir min hippa ;)

    Jag är äntligen klar med alla festhäfte natt! Imorgon kommer jag droga mig med tramadol igen så då blir inget gjort! Haha...kan inte mer än skratta åt allt...


    Ja, det var verkligen en helt magisk dag. Har precis som du längtar/fruktat/tänkt "det blir nog inget" och verkligen har fått anstränga mig för att trycka bort alla förväntningar eller önskningar jag haft. Vi har ju dessutom inte några tärnor/marskalkar så då fanns det inte heller någon självklar att ta tag i det. Är så tacksam och glad att de känner mig så väl och visst precis vad jag skulle uppskatta. 

    Vad skönt att du är klar med häftena, trots jobbiga mediciner.. :( Har du mycket pill kvar att göra? Jag blev preciiiiis klar med vinkorkarna till bordsplaceringen, tog typ dubbelt så lång tid som jag trodde men är väldigt nöjd. Nu ska vi också sätta igång med festhäftet, det har jag dragit mig för haha...
  • Förälskade

    Ja, jag har tärnornas klänningar kvar, vigsel programmen och speglarna som jag ska skriva kärlekscitat på. Klänningarna är det som kommer ta längst tid och det är inget jag kan ta itu med just nu. Men det ordnar sig :) Har fått osa ifrån alla nu. Min farbror ,med familj tänkte bara åka ner på vigseln då vi inte vill ha barn. Men sa att mina kusiner fick komma med ändå, tycker inte dem ska behöva köra 4 timmar enkel resa för att gå på en vigsel på 30 min. Och mina kusiner är ändå i tonåren så.

  • Förälskade

    Känner mig så produktiv idag! Har gjort klart mönstret, klippt ut det i tyg och overlockat alla kanter till en utav tärnornas klänningar. Kommer sy ihop det imorgon och förhoppningsvis bli så gott som klar med den. Vet om att dragkedjan kommer ta tid, ser problem med spetstyget då det inte är roligt att arbeta med. Men jag löser det eftersom, känns skönt att bara ha kommit så här långt :)

    Vem/vilka är det som gifter sig först nu i september? Hur känns det för er?

Svar på tråden september 2014