• tr3apor

    september 2014

    En tråd för oss som gifter oss i September 2014.
    Här kan vi dela med oss av planering, frågor och såklart bilder!

  • Svar på tråden september 2014
  • Förälskade

    Var ute i gbg och letade efter slöja, helt omöjligt att hitta det jag vill! En vanlig slöja, utan kantband men med ett litet omräknat avslut utan spets, stenar och pärlor. Den ska vara till fingersättning eller till armbågen som kortast, Det finns inte, lutar mot att jag åker till Helsingborg och köper slöjan jag hittade där, den kostade bara 600 och med väldigt lite stenar. Men vill ju helst ha utan!

  • September2014
    Förälskade skrev 2014-06-29 18:56:41 följande:

    Var ute i gbg och letade efter slöja, helt omöjligt att hitta det jag vill! En vanlig slöja, utan kantband men med ett litet omräknat avslut utan spets, stenar och pärlor. Den ska vara till fingersättning eller till armbågen som kortast, Det finns inte, lutar mot att jag åker till Helsingborg och köper slöjan jag hittade där, den kostade bara 600 och med väldigt lite stenar. Men vill ju helst ha utan!


    Åh vad synd! Varför är det så att när man letar efter något finns det ingenstans? Var själv ute och kikade efter hårsmycke på varenda tänkbar butik/kedja i förra veckan då jag helst ville undvika att beställa igen. (Blev väldigt besviken på de 3 som jag beställde från Jenjen) JAG HITTADE ETT ENDA! Och det var inte ens snyggt. :P Så jag beställde från Esty iaf, samma säljare jag lade upp bild på tidigare fast en något sobrare färgsättning. 

    Annars har vi nu;
    - Bokat menyn
    - Bestämt musik till vigseln
    - Skrivit och beställt vigselprogram
    - Bestämt vinmenyn samt det alkoholfria alternativen
    - Påbörjat festprogramet

    Härnäst;
    - Prova klänningen. Lämnade in den för en månad sen och då vet jag att sömerskan hade mkt att göra men har fortfarande inte hört något... :/
    - Boka tid med frisör för provuppsättning, boka blommor, boka möte med festarrangören och se över hur vi ska dekorera/hur vi ska placera folk. Ska ta det på samma dag eftersom vi bor typ 10 mil från lokalen.
    - Tårta. Harr hör med en nära väns kompis som är grym på tårtor, hon skulle fundera på det. :)

    En månad till OSA går ut iaf, hoppas att folk tar tummen ur. Tycker att det har stått bra still ett tag nu... 

    En sån här bukett funderar jag på iaf:
  • September2014
    Rin skrev 2014-06-27 10:46:48 följande:

    Nu är ringen hämtad. Iii! Kan knappt låta den ligga i sin ask.

    Tyvärr har det blivit lite strul med tärnorna. En av dem är höggravid och ville vänta tills efter födseln med att ses och titta på klänningar (detta meddelade hon för typ två månader sedan). Fine. Men nu är hon snart två veckor över tiden och det börjar bli lite nervöst.
    Men visst, inget att göra åt, bebisar följer ingen annans schema. Men nu säger hon att hon nog inte kommer kunna åka någonstans sen heller! Jag blir så frustrerad. Det var hon som tyckte det var bättre att vänta, och nu vill hon liksom ändå inte. 
    Det kommer blir svårt nog att koordinera eftersom en i följet bor i London. Så just nu känner jag mig lite grining.


    Åh vad trist! Förstår att du blir lite stressad. Har ni pratat mer om hur ni ska fixa det? Jag skulle nog frågat rakt ut (men snällt såklart :) ) hur hon föredrar att lösa det? Vad funkar för henne? Jag skulle nog gett en möjlig "out" också. Typ "jag vill ju såklart hemskt gärna att du ska ingå i följet, annars hade jag ju inte frågat, men jag förstår om du känner att du kommer ha fokus på annat". Bäbisar följer ju som sagt ingen annans planer. :P
  • klonk

    Vi har bestämt vad vi ska ha för slags bukett också, och det lutar åt någonting sådant här. Det är min syster som skall göra buketten. Hon är utbildad florist, men har aldrig arbetat som det. Och bröllopet skall vara enkelt, och då känns det här som en enkel, men samtidigt väldigt fin liten bukett. Vi skall även i våra dekorationer ha tema vitt och grönt.

  • September2014
    klonk skrev 2014-06-30 10:40:20 följande:

    Vi har bestämt vad vi ska ha för slags bukett också, och det lutar åt någonting sådant här. Det är min syster som skall göra buketten. Hon är utbildad florist, men har aldrig arbetat som det. Och bröllopet skall vara enkelt, och då känns det här som en enkel, men samtidigt väldigt fin liten bukett. Vi skall även i våra dekorationer ha tema vitt och grönt.


    Den var jättefin! :D 
  • Himla
    Förälskade skrev 2014-06-29 18:56:41 följande:

    Var ute i gbg och letade efter slöja, helt omöjligt att hitta det jag vill! En vanlig slöja, utan kantband men med ett litet omräknat avslut utan spets, stenar och pärlor. Den ska vara till fingersättning eller till armbågen som kortast, Det finns inte, lutar mot att jag åker till Helsingborg och köper slöjan jag hittade där, den kostade bara 600 och med väldigt lite stenar. Men vill ju helst ha utan!


    Men köp tyg till slöja i en tygbutik, det finns både mönster och tyger till slöjor. Det fixar du ihop på en timme....
  • Anettem

    Efter att ha frågat via skatteverkets hemsida så fick vi bekräftat att de fått vår ansökan och bara sådär av en händelse blev den klar och skickad omgående. :p

  • Ninisen
    Anettem skrev 2014-07-03 15:53:58 följande:

    Efter att ha frågat via skatteverkets hemsida så fick vi bekräftat att de fått vår ansökan och bara sådär av en händelse blev den klar och skickad omgående. :p


    Nämen hoppsan, vilket sammanträffande att det blev så......  
    Skönt att den kommit i alla fall!
  • September2014

    Mindre än 2 månader kvar! WIIIIIIE! Var ju bara ett par dagar sen (????) jag skrev "3 månader kvar!!!" haha! :) 

    Har i alla fall bokat tid för hår och make-up konsultation och pratat med floristen, samt börjat fundera lite över vad vi ska ha med i festhäftena. 

  • Ninisen

    Ägnade gårdagen åt intensivt skoletande. Är färdig att ge upp och acceptera att jag kommer att vara barfota på bröllopet. Hittar INGENTING jag gillar och som har rätt höjd på klackarna! Har kollat i snart sett hela södra delarna av landet och på nätet. Det går inte så bra alls måste jag erkänna. Måste ta tag i det här med frisören den här veckan (vet inte vilken vecka i ordningen som jag säger det) 

Svar på tråden september 2014