• tr3apor

    september 2014

    En tråd för oss som gifter oss i September 2014.
    Här kan vi dela med oss av planering, frågor och såklart bilder!

  • Svar på tråden september 2014
  • sofiemagdalena

    Så spännande att följa allas planeringar! :)

    Har tänkt att vänta lite till med att skicka in hindersprövningen...någon som vet hur lång tid det tar för det att bli klart? och lika dant med efternamnsbyte..tar det lång tid?

    Tycker att vi är i bra fas.. men vettetusan egentligen.. ';) alla här har hunnit med så mkt!
    Men jag har hittat min drömklänning, vackra skor, vi har hittat en fantastisk vigselring, kock är bokad och hon fixar personal till servering och bar. I stort så är bordsdekorationerna klara...ska ha en ros flytande i gamla udda kaffekoppar på fat och murgröna från slottsparken! har länsat loppisarna i närheten! ;)  kvar är väl egentligen m2b;s kläder, musikanordning, och att hitta en florist som har vettiga priser..

    Har också funderat på att istället för  att ha bröllopstårta, ha cupcakes och hemmabakade småkakor på vackra kakfat...vad tror ni om det upplägget? Skulle det funka? Är inte så mkt för tårta... och tänker mig att cupcakes o kakor kan jag baka själv.. och förhoppnignsvis blir det då också billigare! känns trist att lägga pengar på en tårta man ändå inte kommer tycka så mkt om... ;)
    Är det ngn som vet om man kan spritsa och garnera cupcakes dagen innan? Håller de sig?

    åh, så härligt det är att det känns som dagarna går snabbt nu när det är varmare o ljusare! snart är det vår tur! :) Någon som blivit kidnappade på sin möhippa ännu förresten!? ;)

  • dream85

    Vi har skickat in hindersprövning samt efternamnsbyte och det ca 1 vecka att få svar. Tyckte det gick jättesnabbt. Så vi har även skickat in alla papper till stadshuset :) nu känns det verkligen på riktigt.

    Angående möhippa så vet inte jag om det blir någon för mig. Vi gifter ju oss i smyg och det är endast 3 personer som vet om att vi gifter oss. Jag vet att de vill ordna en möhippa till mig men det blir ju svårt utan att berätta att vi ska gifta oss. Det kanske blir en fruhippa istället :)

    Gick förbi stadshuset igår och jag längtar verkligen!

  • Förälskade

    Ninisen, ja det blir favours tycker det blir lite mer personligt om jag lyckas. Hoppas på att det ska ha hunnit torka tills jag slutar klockan 16.

  • Förälskade

    Sofiemagdalena, det är ju jätte bra upplägg. När det kommer till cupcakes så finns det en uppsjö av olika varianter. Ett tips är att leta runt efter recept på nätet LR biblioteket och testa dig fram. Finns dessutom massa fina formar som ger det hela en lyxigare känsla.

    vi skickade in papperna i fredags, ett par vänner till oss fick vänta i 2 1/2 månad på sin hindersprövning och min tanke är la att det tar lä,gre tid nu då det är semestertider.

  • September2014
    Förälskade skrev 2014-06-01 13:17:46 följande:

    Ninisen, ja det blir favours tycker det blir lite mer personligt om jag lyckas. Hoppas på att det ska ha hunnit torka tills jag slutar klockan 16.


    Du måste visa hur det blir sen! :) Jag har velat fram och tillbaka med favours... Men samtidigt tror jag att det kunde vara bra för mig att pyssla med något för att få tiden att gå liiiiite snabbare... Haha, jag som är otroligt opysslig! :P Funderar på att köpa hem ett gäng billiga klara glasflaskor från Etsy och koka flädersaft (som jag ändå gör varje år) och göra egna etiketter till. Sen ska jag iofs göra bordsplaceringshållare av vinkorkar. Typ såhär;

    sofiemagdalena skrev 2014-05-31 23:30:17 följande:
    Jag och min karl gillar inte samma smaker på tårtor så vi funderar också på cup-cakes i miniformat. En med massa choklad, kola och nötter för att passa honom och en med citron, hallon eller passionsfrukt för att passa mig. Tänkte också försöka hitta massa fina fat i olika höjder på loppis och duka upp på. Tror det kan bli riktigt bra. :)
  • Förälskade

    www.strosselannat.se/muffinsformar/

    Snygga formar till cupcakes och muffins

    Pappret har torkat så lägger upp en bild när jag har stansat ut det :) Får se till och göra det soliga dagar så att pappret kan torka i solen. Går lite snabbare då ;)

    Snyggt med sådana birdsplaceringar, vi ska ha enkla dubbelvikta i silver och lila text. Funderar dock över en bagatell, skriver man bruden och brudgummen eller våra namn?

  • snowstars
    Förälskade: Jag tror att vi kommer att skriva brud och brudgum på våra :) 

    Jag var och träffade sömmerskan i torsdags och det känns så himla bra. Hon förstod på en gång vad jag var ute efter, så jag tror att jag kommer att bli nöjd :) 

    Igår var vi och köpte en kostym till mannen, och han blev så stilig :)  Nu ska vi bara ha en väst så tror jag att hans kläder är klara. Ska beställa från e-bay och hoppas att det blir bra. 

    Har också varit och kollat vad som finns i lokalen så vi vet vad som behöver fixas dit.

    Hindersprövningen kommer vi skicka in någon gång här i juni. Lite lagom innan det blir semestertider tänkte jag.

    - Blommor
    - Hår
    - Musik 

    är det som jag funderar på mest nu. Vet inte alls vad jag vill ha för frisyr, vet typ vad jag vill ha för blommor men det blir nog för dyrt :P Men det är kul att jag börjar komma någonstans med allt det andra. :) 
  • Förälskade

    Mitt papper jag har gjort blev tyvärr för tjockt för att stansa ut, jag ska göra en till sats fast som kommer vara menat att använda till gästernas favorslådorna. Får bara lägga ner mer energi på att få det riktigt platt, nu var det en halv millimeter för tjockt så det funkar men jag behöver vara mer noggrann


    mitt
  • September2014
    Förälskade skrev 2014-06-01 16:45:41 följande:

    www.strosselannat.se/muffinsformar/

    Snygga formar till cupcakes och muffins

    Pappret har torkat så lägger upp en bild när jag har stansat ut det :) Får se till och göra det soliga dagar så att pappret kan torka i solen. Går lite snabbare då ;)

    Snyggt med sådana birdsplaceringar, vi ska ha enkla dubbelvikta i silver och lila text. Funderar dock över en bagatell, skriver man bruden och brudgummen eller våra namn?


    Tack för tipset! Vi funderar på att fråga en nära väns kompis som är superduktig på att baka om hon kan tänka sig att hjälpa till för en skälig peng. Just tårta är inget i vill lägga 60-70kr/biten på.. 

    Vi har nog tänkt att skriva Brud/Brudgum men jag har sett båda varianterna. :) jag är en äkta vin-nörd (blir så nä man jobbar på bolaget) och detta intresse har även min karl hakat på så det kändes som en kul personlig detalj att göra bordsplaceringarna så. Jagar alla vinkorkar jag kommer över för tillfället. :P

    Jättetrist med dina paper seeds! Hoppas nästa omgång blir bättre!
  • sofiemagdalena
    September2014 skrev 2014-06-01 21:11:00 följande:
    Tack för tipset! Vi funderar på att fråga en nära väns kompis som är superduktig på att baka om hon kan tänka sig att hjälpa till för en skälig peng. Just tårta är inget i vill lägga 60-70kr/biten på.. 

    Vi har nog tänkt att skriva Brud/Brudgum men jag har sett båda varianterna. :) jag är en äkta vin-nörd (blir så nä man jobbar på bolaget) och detta intresse har även min karl hakat på så det kändes som en kul personlig detalj att göra bordsplaceringarna så. Jagar alla vinkorkar jag kommer över för tillfället. :P

    Jättetrist med dina paper seeds! Hoppas nästa omgång blir bättre!
    har också funderat på om man har ngn bekant som kan hjälpa till.. men planerar bröllop på distans.. bor norr om Gbg och ska ha bröllopet på Österlen.. de som jag känner där nere ska ju på bröllopet! ;) Får se hur vi löser det hela.. men känner som du, alldeles för dyrt med en tårta (när man inte är så förtjust i det)..

    Tack för alla tips, ska starta att provbaka och se vad som håller bäst och vad som smakar godast! Inte så bra för bröllopsformen dock! ;) hihi!
Svar på tråden september 2014