• tr3apor

    september 2014

    En tråd för oss som gifter oss i September 2014.
    Här kan vi dela med oss av planering, frågor och såklart bilder!

  • Svar på tråden september 2014
  • snowstars
    Ninisen: åh vad roligt med klänning! Och vilken tur att den levde upp till förväntningarna! 

    Vi har fått hem våra vigselringar nu och jag vill bara gråta, så nöjd är jag! Särskilt nöjd är jag med min egen som jag inte alls hade höga förväntningar på. Den ring jag ville ha egentligen var ungefär tre gånger så dyr som jag hade budgeterat så jag valde en billigare, långt under budget. Och så kommer den och är bara perfekt

    Yay! Sömmerska är fixad och nästa grej är fotograf samt inbjudningskort. 
  • Ninisen
    Snowstars: Skönt att ringarna blev bra och att din var över förväntan. 

    Har suttit och försökt få till snygga inbjudningar idag. Eftersom jag är sjukskriven har jag fått för mig att göra dem själv, men efter dagens försök är jag färdig att slita håret från huvudet och få ett större psykbryt!!! Känns allt annat än som en bra idé just nu. Har dock en väldigt "pysslig" 18-årig dotter som kanske kan lyckas bättre än jag. Annars får det bli en enklare variant eller beställa färdiga kort!

    Fick för övrig grönt ljus från prästen igår och det kändes väldigt skönt. Min konfapräst som gick i pension för 2 år sedan kommer hit och håller vigseln. Det var en lättnad.

    Jag har tidigare frågat min pappa om han ville följa mig till altaret på den stora dagen, men efter mycket funderande har jag kommit fram till att det känns finare om mina bägge barn går vid min sida in i kyrkan. Sambon kommer i så fall att gå in tillsammans med sina bägge barn. Vad tror ni om det?
  • snowstars

    Haha, ja jag hade en vision om att jag skulle sitta och pyssla ihop alla kort själv, tills jag kom på att jag inte är så kreativ som jag vill vara ;)  Så vi ska beställa färdiga, och nu är jag tacksam för det. Har nämligen haft 150% sysselsättning den här terminen så att pyssla kort fanns inte riktigt tid för ;) 

    Jag tycker det låter jättefint att gå in med dina barn, om du nu inte vill gå in med din blivande make. Blir som att två familjer förenas till en då, på något vis :) 

  • K och T

    Jag har suttit och pysslat ihop alla kort själv. Den har tagit väääääääääääldigt mycket tid. Jag gjorde de också lite väl pyssliga kanske. Men nu är snart alla 56 kort klara! Nu i påsk ska vi ut till stugan där mamma och mormor ska hjälpa mig att sy alla servetter. Det är skönt att få lite hjälp med det då dem bor väldigt långt bort annars och inte kan hjälpa till så mycket. Vi har vikt klart nästan hälften av favoraskarna också. Skönt att beta av saker nu när det fortfarande är ganksa långt kvar då jag vet att det kommer att komma fler och fler saker man måste tänka på när det närmar sig.

  • sandrajensenfoto
    Dani skrev 2014-02-27 13:23:08 följande:

    Nu börjar det hända grejer!
    Idag har jag och floristen skissat fram min bukett, det blir en enkel rosbukett som landade långt under budget så massa tummar upp på den!
    Frisören är bokad nu också, gästboken kom idag och den är så fin att jag dör! Alla favors finns i ett paket att hämta ut på Ica och det tänkte jag göra i eftermiddag.
    Mina klänningar ska levereras idag! Jag beställde från JJ's house, jag valde två olika för att jag helt enkelt inte kunde bestämma mig men är liiiiiite nervös för få hem två klänningar som är felsydda i fula material och att trots att det var så billigt att det blir ett dyrt misstag, Men vi håller tummarna att båda är fina så jag får beslutsångest över vilken jag ska ha!!!

    Igår skickade vi ut våra första inbjudningar, vi har en del gäster som bor utomlands och vissa behöver visum och så för att få komma, sen i maj tänkte vi skicka ut inbjudningarna till alla inhemska gäster. Vi hoppar över save the date för det är nog ingen som missat att jag ska gifta mig haha!

    Det stora som jag fortfarande har att bocka av är tårta och fotograf.
    Var beställer ni i stockholmsområdet era tårtor ifrån? Jag funderar faktiskt på om jag ska kontakta Ica Maxi och se vad dom har att erbjuda! Annars är MariMilo favoriten än så länge....

    Hur går det för er damer? Idag är det bara 198 dagar kvar tills jag och min sambo blir Mr. och Mrs. med varandra!!!!!


    Om ni söker fotograf, så har jag har några lediga datum i september. Titta gärna in på www.sandrajensen.se eller maila foto@sandrajensen.se 
    Varma hälsningar, Sandra Jensen
  • Förälskade

    Vi har nu några saker klara, sonen har en kostym. Vi hyrde till honom och samma sak med kravatt och väst till marsalkerna, en har vi kunnat mäta och boka till. Inbjudningskorten är bestämda, en väninna gör dem och dem kommer bli så fina! Själva texten med inbjudan är ett nio bitars pussel, sen så fick hon med kronan som ett genomgående tema. Hittade även placeringskort jätte billigt, 10-pack i silver för 10kr. Systrarna grön tror jag butiken hette, massa billigt till pyssel! Kan jag varmt rekommendera!

  • Dani

    Idag bokade vi äntligen vår konditor!! Vilket projekt det har varit med den här tårtan, jag hade verkligen hakat upp mig på vad jag ville ha och nu känns det ganska befriande att veta att jag inte alls kan få det. Men då är det bara att tänka om :)
    Nu allt som rör festen färdigt och jag blir nästan svimfärdig nu när jag har svart på vitt vad det här kalaset kommer att kosta men det kommer nog vara värt var enda krona i slutändan!
    Det är hursom helst fantastiskt skönt att ha allt viktigt avbockat, nu är det bara massa fluff och lullull kvar. Det roliga alltså!!

  • Ninisen

    Åhhhh vad jag är glad över vårt val av värdpar! Var nere i Malmö hos dem i helgen och det känns väldigt mycket bättre mitt i all planering och tillverkande av inbjudningar.
    Hittade för övrigt mina drömmars skor, men min m2b råkar vara obetydligt längre än jag och i drömskorna var jag plötsligt 10 cm längre! Det stör inte mig, men definitivt honom. Så jag får väl leta vidare. 

  • Förälskade

    Nu är man tillbaka i planeringen igen efter en veckas semester. Provade min brudklänning och insåg till min förfäran att jag har gått upp, inte mycket men det är 1 cm i ryggen som drar ut dragkedjan så att det ser spänt ut. Ska testa med en annan bh och men det är inte vad jag ville ha. Kan dock inte påbörja någon bantning så här tidigt då försvinner jag, klänningen i sig är redan en 34. Har ni tips på någon bh som inte tar mycket plats i en klänning?

  • Ninisen
    Förälskade; svårt att tipsa om bh, föreslår ett besök i en specialbutik. Det är skönt att det är ett par månader kvar till september i alla fall!

    Har inte ens orkat ta mig fram till underkläderna i planeringen ännu. Sambon lyckades, efter att ha blivit tillfrågad 100 gånger om vad han tyckte, kläcka ur sig att han inte tycker att jag ska ha en lång slöja! Så nu vet jag inte om jag ska ha slöja överhuvudtaget. Har inte ens tänkt tanken på att ha en kortare slöja än vad släpet på klänningen är långt.
    Sen är frisyren nästa problem, har otroligt tunt hår och beställde därför hårförlängningar i veckan, men då kommer nästa problem, med massor av hår, vilken frisyr ska jag ha då? 
    Kom också på att klänningarna vi köpt till tärnorna är ganska korta och tunna, och det är ju inte direkt säkert att det är fantastiskt väder den 27:e! Vilket gör att klänningsjakten är i full gång igen. Men förhoppningsvis kan tjejerna enas om någon klänning inom kort så vi antingen kan börja sy eller skicka efter dem.
    Nåja, det positiva är att dottern och jag gemensamt lyckades knåpa ihop inbjudningarna i helgen, de första tre levererades idag och övriga postas imorgon. Känns som vi nått "point-of-no-return". (drömde dock att vi inte fick hindersprövningen godkänd i natt och vaknade alldeles kallsvettig och färdig att skaka liv i sambon för att ta reda på varför.........) 
Svar på tråden september 2014