• Sudditjuven

    Vi som gifter oss 2015!

    En dottertråd till Bröllop 2015.

    Här diskuterar vi alltså kommande bröllop! :) 

    Vi planerar just nu ett vintageromantiskt bröllop för ungefär 50 personer och vi har en budget på 20.000 - 25.000. 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-14 23:00
    Augusti:

    8e - Artemiss
    15e - Sudditjuven

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 08:39
    ? - Lindijoo

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 13:02

    120926 - april/maj
    ellie01 - Maj/juni
    Cammyr - 13e juni
    Artemiss - 8e augusti
    Sudditjuven - 15e augusti
    Lindijoo - augusti

  • Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!
  • SofiaF

    Ja det stället vi ska vara på har bara tillstånd till kl 01.00 så vi får inte festa längre ;)
    Det lutar nog åt en dj... Problemet är att restaurangen där vi ska ha festen har ingen festbelysning att tala om (annars hade ju spotify varit ett alternativ om man gömmer den för klåfingriga gäster ) och med dj fick man hela paketet ljus, ljud och dj som sköter musiken så det blir nog det... Annars hade ju liveband varit grymt men det finns inget riktigt bra ställe för ett band att stå och spela... Svååårt!! :P Dagens i-landsproblem...

    Kul att klänningen passade!! :D
    Jag hittade fläckar (troligtvis från när klänningen pressades) på min klänning när jag tagit hem den :O så den är tillbaka i butiken för att åtgärdas... Så ska den läggas upp ett par cm också så snaaart får jag hämta den igen :D


     


    Allrakäraste skrev 2015-04-22 12:35:32 följande:

    Vi kommer att ha en trio som spelar blandad jazz- och populärmusik efter middagen. När de spelat färdigt blir det mest troligt Spotify, med en redan färdig lista som får rulla på.
    Oavsett om ni väljer DJ eller Spotify så blir det nog bra, bara ni inte kör radio (ja det har jag faktiskt varit med om....!)


    Radio??? På riktigt!? Jag ser framför mig Ove Sundberg i Solsidan som körde gratisversionen av Spotify i ett avsnitt ;D haha

  • crs

    Mer bra grejer: sambon har redan två arbetsintervjuer inbokade nästa vecka. Den ena för en tjänst han inte ens hunnit söka än. :P  Med lite flyt slipper vi dra ner på bröllopsplanerna! :)

  • Sofia2015
    crs skrev 2015-04-23 13:16:35 följande:

    Mer bra grejer: sambon har redan två arbetsintervjuer inbokade nästa vecka. Den ena för en tjänst han inte ens hunnit söka än. :P  Med lite flyt slipper vi dra ner på bröllopsplanerna! :)


    Du ser, allt löser sig =) Det är helt enkelt meningen att det ska bli av nu!
  • litenkaka

    Åh vad länge sedan jag tittade in här :) Med nytt jobb och husköp hamnade bröllopet lite i skymundan så nu är jag SÅ stressad över allt vi ska hinna med... Har en ens catering klar ännu!

    Men på onsdag nästa vecka sla jag och mamma till By Malina i Stockholm och köpa min klänning!! Eller ja, välja ut en iaf ;)

  • Allrakäraste

    Hej hopp! Igår var jag tillsammans med mamma och min ena tärna och provade brudklänningar! Testade säkert en 10-15 st innan vi alla fastnade för den här:

    www.morilee.com/bridals/voyage/6765

    Nu är klänningen beställd och halva summan betald. Känns superbra! :) Kan tillägga att jag absolut inte hade trott att jag skulle fastna för den här modellen i slutändan, hon i butiken var verkligen jätteduktig och hjälpsam!

  • SofiaF

    Jätte fin klänning allrakäraste!! :)

    Ni som har små barn hur gör ni med under middagen så att allt flyter på bra för alla? Vi har tre barn 8,6 och minstingen som i juli kommer vara 10 månader och i den takt han nu kryper så lär det inte bli så mycket lugn och ro direkt hehe

    Någon som har nått bra tips? De stora barnen är jag inte orolig för dom kommer ha att göra och mormor morfar farmor farfar finns med och tar hand om dom... Men jag vill ju att alla ska kunna njuta och vara med under middagen och med lilleman blir det som sagt lite mer spring så risken är ju att någon av dessa missar delar av middag och tal osv för att ta hand om honom...

  • Plättis

    Klänningen inlämnad till sömmerska för småfix nu, får tillbaka den i juli (ångest). Och igår beställde vi ringarna, dem får vi om en månad :D


    Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • Sofia2015

    Igår beställde vi dekorationer till festlokalen på ebay! Genomskinliga och pärlvita ballonger (jag är löjligt förtjust i ballonger) och ljusslingor. Det är nog det enda vi kommer köpa, resten gör vi själva. Ska börja kika på bordsdekorationerna i helgen tänkte jag. Det börjar ju närma sig!

    Alla kläder är nu fixade, väntar bara på att tärnklänningarna ska dyka upp. Bokade till och med manikyr igår! =D

    Hur skönt är det inte när saker och ting börjar falla på plats?

  • crs

    HALLÅÅÅÅ, ni vet att snubben blev uppsagd förra veckan? Han hade en intervju i måndags, och träffade dem igen idag, och han börjar jobba där nästa vecka! Med en löneökning på 20% av gamla lönen!!! Nya ställen älskar honom, han älskar dem. Sånt jävla flyt. Ingen som ska ställa in något bröllopsrelaterat här inte! :D

  • Plättis

    Grattis till er :D Så skönt!

    Jag gjorde en magnetundersökning av min skadade axel idag, så vi missar valborgsfirandet eftersom jag har så j*vla ont i armen. Men nästa vecka får jag veta om det blir operation eller inte.

    Är lite nervös för att de inte ska lyssna på mig när jag säger att jag inte vill operera innan bröllopet (förslaget var nämligen operation i juli, men jag skrek åt läkaren tills han tog tillbaka det). Jag ska inte ha några operationsärr på mina bröllopsfoton, det är ett som är säkert.


    Per aspera ad astra, ad infinitum.
Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!