• Sudditjuven

    Vi som gifter oss 2015!

    En dottertråd till Bröllop 2015.

    Här diskuterar vi alltså kommande bröllop! :) 

    Vi planerar just nu ett vintageromantiskt bröllop för ungefär 50 personer och vi har en budget på 20.000 - 25.000. 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-14 23:00
    Augusti:

    8e - Artemiss
    15e - Sudditjuven

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 08:39
    ? - Lindijoo

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 13:02

    120926 - april/maj
    ellie01 - Maj/juni
    Cammyr - 13e juni
    Artemiss - 8e augusti
    Sudditjuven - 15e augusti
    Lindijoo - augusti

  • Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!
  • Nightrod

    Någon borde starta en tråd om bröllopsform 2015
    Det man egentligen skall göra är att berätta när man slarvat för om man gör det så känner man sig dum, och det kan leda till att när man tänker slarva så gör amnd et inte för då slipper manberätta om d.

    Vi har legat på latsidan lite med bröllopsgrejer nu sista veckorna. Känns som om vi kommer hamna lite i "stå" under mars, sedan i påsk (april) skall vi ner till lokalen och kika och planera placeringar och upplägg på allt. Prata med tårttillverkaren och planera mat osv. Efter det tror jag det blir lite fart på det igen.

    Väntar fortfarande på ringarna, det skulle vist ta två veckor till innan plastmodellerna kom, vi får se hur det blir.


    Live free, ride free
  • crs

    Hallå, detta ser väl inte helt jävligt ut ändå?



    Det är det halsbandet jag kommer ha på mig med, och håret lär väl vara något liknande fast liksom fixat och snyggt. 
    Den raka skärningen funkar väl?

  • crs
    Nightrod skrev 2015-03-03 09:07:44 följande:

    Någon borde starta en tråd om bröllopsform 2015
    Det man egentligen skall göra är att berätta när man slarvat för om man gör det så känner man sig dum, och det kan leda till att när man tänker slarva så gör amnd et inte för då slipper manberätta om d.


    Haha do it, jag lovar att bekänna alla mina synder där ;) 
  • Sofia2015
    crs skrev 2015-03-03 09:30:14 följande:

    Hallå, detta ser väl inte helt jävligt ut ändå?

    Det är det halsbandet jag kommer ha på mig med, och håret lär väl vara något liknande fast liksom fixat och snyggt. 
    Den raka skärningen funkar väl?


    Jag tycker att du passar jättebra i rak skärning. =) Hur ser klänningen ut som du tänkt dig?
  • Nightrod
    crs skrev 2015-03-03 09:30:14 följande:

    Hallå, detta ser väl inte helt jävligt ut ändå?
     
    Det är det halsbandet jag kommer ha på mig med, och håret lär väl vara något liknande fast liksom fixat och snyggt. 
    Den raka skärningen funkar väl?



    Jag tycker deffenetivt det funkar.
    Så NEJ det ser verkligen inte helt jävligt ut.
    crs skrev 2015-03-03 09:31:05 följande:
    Haha do it, jag lovar att bekänna alla mina synder där ;) 
    Ha ha ja jag får väl göra det,,
    Live free, ride free
  • crs
    Sofia2015 skrev 2015-03-03 09:41:13 följande:

    Jag tycker att du passar jättebra i rak skärning. =) Hur ser klänningen ut som du tänkt dig?


    :D Toppen! Jag ska ha en jätteenkel klänning, knälång fodralklänning tyP, i ivory satin. Med ett strstrassband i midjan, och en "lös" bolero i chiffong om det behövs.
  • crs
    Nightrod skrev 2015-03-03 09:43:42 följande:

    Jag tycker deffenetivt det funkar.
    Så NEJ det ser verkligen inte helt jävligt ut.
    crs skrev 2015-03-03 09:31:05 följande:
    Haha do it, jag lovar att bekänna alla mina synder där ;) 
    Ha ha ja jag får väl göra det,,
    Bra! Tack för inputen. :)
  • EbbZen

    Åh, får jag vara med? :)

    Jag och sambon ska gifta oss den 5 september i år, lokal bokat, spara datumet- kort utskickade, klänning köpt (lite impuls och lite tidigt jag vet).

    Festen är för ca 50 gäster, med tema lantligt, är inne på jutejäv och zink som tema kan man nog säga. Lokalen är en gammal herrgård, trångt men sjukt mysigt!

    Ska läsa igenom lite vad ni andra har skrivit men ville bara säga hej och hoppas att jag får hänga lite med er, alltid skönt att ha några att bolla tankar och idéer med!

  • filibustern
    EbbZen skrev 2015-03-03 19:36:24 följande:

    Åh, får jag vara med? :)

    Jag och sambon ska gifta oss den 5 september i år, lokal bokat, spara datumet- kort utskickade, klänning köpt (lite impuls och lite tidigt jag vet).

    Festen är för ca 50 gäster, med tema lantligt, är inne på jutejäv och zink som tema kan man nog säga. Lokalen är en gammal herrgård, trångt men sjukt mysigt!

    Ska läsa igenom lite vad ni andra har skrivit men ville bara säga hej och hoppas att jag får hänga lite med er, alltid skönt att ha några att bolla tankar och idéer med!


    kul med en till 5 septembare :P 
    välkommen^^ 
  • Emmasara
    EbbZen skrev 2015-03-03 19:36:24 följande:

    Åh, får jag vara med? :)

    Jag och sambon ska gifta oss den 5 september i år, lokal bokat, spara datumet- kort utskickade, klänning köpt (lite impuls och lite tidigt jag vet).

    Festen är för ca 50 gäster, med tema lantligt, är inne på jutejäv och zink som tema kan man nog säga. Lokalen är en gammal herrgård, trångt men sjukt mysigt!

    Ska läsa igenom lite vad ni andra har skrivit men ville bara säga hej och hoppas att jag får hänga lite med er, alltid skönt att ha några att bolla tankar och idéer med!


    skriver som föregående trevligt med 5e september :D 
    Välkommen hit, 
    5 september 2015
Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!