• Sudditjuven

    Vi som gifter oss 2015!

    En dottertråd till Bröllop 2015.

    Här diskuterar vi alltså kommande bröllop! :) 

    Vi planerar just nu ett vintageromantiskt bröllop för ungefär 50 personer och vi har en budget på 20.000 - 25.000. 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-14 23:00
    Augusti:

    8e - Artemiss
    15e - Sudditjuven

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 08:39
    ? - Lindijoo

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 13:02

    120926 - april/maj
    ellie01 - Maj/juni
    Cammyr - 13e juni
    Artemiss - 8e augusti
    Sudditjuven - 15e augusti
    Lindijoo - augusti

  • Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!
  • Sthlm2015
    Plättis skrev 2015-02-17 14:41:49 följande:

    Vi köper våra ringar från en guldsmed, mest för att jag gick dit och fick råd kring vigselring och de var så bra och hade fiffiga lösningar. Så de kommer specialdesigna min ring och sambons blir också one of a kind. Priset blir billigare än om vi skulle ha köpt på exempelvis Guldfynd. Och de kommer hålla i all evighet eftersom de designar den för att vara hållbar  


    Åh, det skulle vara det mest ideala att få min vigselring designad/specialfixad, men jag har fått intrycket att det kostar mer än skjortan, framför allt om man vill att det ska vara fairtrade osv. Min fästman tänker behålla sin förlovningsring och addera vårt vigseldatum på insidan.
    Emmasara skrev 2015-02-17 13:21:14 följande:
    jag har beställt min, beställde den i en butik :) jag har ganska konstiga fingrar så måste få testa ringen innan jag kan beställa 
    Men vad har du bestämt dig för? Vilken sorts ring? Allians? Enstens? Nån annan stil?

  • Sthlm2015
    filibustern skrev 2015-02-18 09:07:41 följande:
    jag vet inte. var ju säker på att jag bara skulle piffa upp min förlovningsring.. men det vore ju kul med en vigselring oxå! ska fara till stan imorn å kolla tunna allliansringar.  bestämmer jag mig beställer jag från etsy
    Hur kom du fram till att du vill ha alliansring och inte någon annan modell? Jag kan inte bestämma mig...
  • Nightrod
    Sthlm2015 skrev 2015-02-18 14:03:39 följande:
    Hur kom du fram till att du vill ha alliansring och inte någon annan modell? Jag kan inte bestämma mig...
    För oss spelar det inte någon roll vad ringen heter, allians, eller what ever, det är ju den ringen som man faller för och vill ha på sitt finger man skall välja, oavsett vad för namn den har :)

    våran kallade gullsvmeden för aliansring fastän vi anser det itne är det, men men
    Live free, ride free
  • Plättis
    Sthlm2015 skrev 2015-02-18 14:03:00 följande:

    Åh, det skulle vara det mest ideala att få min vigselring designad/specialfixad, men jag har fått intrycket att det kostar mer än skjortan, framför allt om man vill att det ska vara fairtrade osv. Min fästman tänker behålla sin förlovningsring och addera vårt vigseldatum på insidan.


    Min är en halvallians med gröna diamanter, tio 0,01 ct i fadenfattning (ingen aning om vad det innebär, men det låter som att jag har koll). Den kostar 8 500 ungefär, och sambons är en 6 mm slät ring för 2 500 efter att vi lämnat in allt guld som behövs (10-11 000 om vi betalar allt, utan guld).

    Vi bestämde oss för att inte skilja på mitt och hans, vi betalar dem samtidigt från vårt gemensamma konto. Hans ring ha blivit dyrare än min eftersom det behövs mer guld till den, medan diamanterna är det som drar iväg på min Vi vill ha dem i vitguld, vilket gör dem några hundralappar dyrare, men helt klart värt det!
    Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • Emmasara
    Sthlm2015 skrev 2015-02-18 14:03:00 följande:
    Men vad har du bestämt dig för? Vilken sorts ring? Allians? Enstens? Nån annan stil?



    Bilden är inte den bästa, jag anser att den inte ser så snygg ut på den här bilden, den såg bättre ut i verkligheten men jag har ingen annan bild på den. Och jag har ingen aning om vad det är för sorts ring, Den är gjord av vitguld, den stora diamanten är på 0,25ct och det är 8 små på sammanlagt 0,34ct 


    5 september 2015
  • filibustern
    Sthlm2015 skrev 2015-02-18 14:03:39 följande:
    Hur kom du fram till att du vill ha alliansring och inte någon annan modell? Jag kan inte bestämma mig...
    heh, för det är det enda jag får plats med :P alt. en tunn tunn slät. men det är ju inge kul :P såhär ser min förlovningsring ut

    dessutom passa det snyggt med en allians ^^ kommer fixa bilder på några exempel imorn. :) 
  • Vaniljbullen
    crs skrev 2015-02-16 13:19:39 följande:
    Grattis, vad kul! :D Hur var dagen? :) 
    filibustern skrev 2015-02-16 09:39:21 följande:

    det är ju förvisso guld, så det borde ju itne vara nå problem att fixa.. ja vad tror ni? 


    TACK! Hjärta

    Det var så jäkla mysigt!!
    Vi åt lite frukost och klädde på oss vanliga favoritkläderna och åkte till stadshuset.
    Det var pirrigt, nervöst, och helt underbart! 
    Valde den snabba vigselceremonin som tog typ 30 sekunder haha! 
    Han fick tårar i ögonen och då började jag gråta men samlade mig direkt och fick fram ett JAAA!  

    Och efteråt ringde vi våra familjer..
    Det var lite blandade reaktioner men när chocken lagt sig så var alla galet glada för vår skull! 

    Väl hemma så skålade vi i alkoholfritt bubbel och bara kramades och skrattade och dagen efter så gjorde jag en bröllopstårta och vi fick presenter (champagne) och lyckoönskningar av grannarna Hjärta så jäkla fint av dom.

    Nu ser vi fram emot att planera en liten bröllopsfest, förmodligen i augusti. 

    När gifter du dig?
  • filibustern

    ja, var och prövade lite ringar. dessa tre är de jag kan tänka mig, blev dock osäker på om jag ska beställa från nätet, kanske lika bra att beställa från butik. 

    1an blev jag förvånad passade så bra till titanringen. 2an är väl det jag mest är sugen på att skaffa, just denna var en helallians på saftiga 24 000, men ja vet det finns liknande i halvallians för under 5000.. Nr 3 var också en sån där "men! så bra den passade!" - moment. samma i vitt guld passade sämre faktiskt. 

    vad tycker ni? :) typ alla jag prövade gick på runt 5000kr. 
    nu bara att berätta för gubben att jag tjuvprövat ringar :P 

  • crs
    Vaniljbullen skrev 2015-02-19 19:50:08 följande:
    TACK! Hjärta

    Det var så jäkla mysigt!!
    Vi åt lite frukost och klädde på oss vanliga favoritkläderna och åkte till stadshuset.
    Det var pirrigt, nervöst, och helt underbart! 
    Valde den snabba vigselceremonin som tog typ 30 sekunder haha! 
    Han fick tårar i ögonen och då började jag gråta men samlade mig direkt och fick fram ett JAAA!  

    Och efteråt ringde vi våra familjer..
    Det var lite blandade reaktioner men när chocken lagt sig så var alla galet glada för vår skull! 

    Väl hemma så skålade vi i alkoholfritt bubbel och bara kramades och skrattade och dagen efter så gjorde jag en bröllopstårta och vi fick presenter (champagne) och lyckoönskningar av grannarna Hjärta så jäkla fint av dom.

    Nu ser vi fram emot att planera en liten bröllopsfest, förmodligen i augusti. 

    När gifter du dig?
    Åh, fint! Det låter som typ den mysigaste dagen någonsin! :) Jag blir så imponerad av personer som liksom vågar göra som ni, som inte faller för normen och gör på det traditionella sättet. Lite önskar att vi vågade det i större utsträckning än vi ska :P 

    Vi gifter oss 25 juli. Vi kör kort borglig vigsel ute i en park med närmsta vänner och familj, sen lunch med dem på restaurang innan vi drar på semester en vecka. Förutom vigseln ser jag mest fram emot kvällen, när jag och snubben är i Malmö (vi åker från Kastrup dagen efter så övernattar där. Bor i Linköping.) och får vara själva, äta middag ihop och gå en sväng längs vattnet, typ. 
    Vi hade tänkt ha en tidig morgonvigsel med bara några vänner närvarande, men våra familjer ville så gärna vara med. Jag fattar inte helt varför de vill åka 40 respektive 25 mil för att närvara vid en vigsel som blir ett par minuter lång, och sen äta lunch, men de ville verkligen inte missa det så vi kunde inte riktigt säga nej med gott samvete. 
Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!