• Sudditjuven

    Vi som gifter oss 2015!

    En dottertråd till Bröllop 2015.

    Här diskuterar vi alltså kommande bröllop! :) 

    Vi planerar just nu ett vintageromantiskt bröllop för ungefär 50 personer och vi har en budget på 20.000 - 25.000. 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-14 23:00
    Augusti:

    8e - Artemiss
    15e - Sudditjuven

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 08:39
    ? - Lindijoo

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 13:02

    120926 - april/maj
    ellie01 - Maj/juni
    Cammyr - 13e juni
    Artemiss - 8e augusti
    Sudditjuven - 15e augusti
    Lindijoo - augusti

  • Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!
  • Sofia2015
    filibustern skrev 2015-02-16 09:39:21 följande:

    hade en heldag med tärnan igår.... 


    Fantastiskt fint släp filibustern! Det kommer se mäkta imponerande ut. =)

    Förstora-/förminska ringen är inga problem, det gjorde vi med min förlovningsring som var vintage och alltså pytteliten... =P Kostade typ 800:- Vitt guld, upp flera storlekar.

    Jättefint med den första bilden i det andra inlägget (om du är med på vilken jag menar), den tar inte över ditt huvud liksom. =)

    Idag har vi äntligen fått iväg alla inbjudningskorten! Nu är det bara att vänta på att anmälningarna börjar trilla in så man vet vad kalaset kommer kosta... =P
  • Allrakäraste

    Tjoho nu har det lossnat för oss! Fick klart med festlokalen förra veckan så nu känns det som att vi - äntligen - kan spika datumet, 17 oktober.
    Filar lite på vilket tema vi ska ha, lutar åt att låta det färgerna gå i marinblått och lila (bryts snyggt mot brunt/koppar/orange) och så ha musiktema. Vi träffades nämligen via studentorkestern som vi båda spelade i så musiken har alltid varit en röd tråd genom vårt förhållande! Har sett supersnygga bilder på Pinterest där gästerna, istället för att få skriva hälsningar i en bok, fått klottra på två LP-skivor som sedan ramats in.
    Har pratat med en kusin som känner en fotograf som kanske kan ställa upp samt mailat med två cateringfirmor. Just nu är det de två stora posterna som jag skulle vilja boka, resten känns som att vi löser på ett eller annat sätt.

  • Sthlm2015

    Detta med vigselring, inte lätt! Ska man köra på enstensring? Fair-trade diamant? Kommer ni beställa på nätet eller gå till en guldsmeds-/ringbutik? 

  • Allrakäraste
    Sthlm2015 skrev 2015-02-17 12:52:28 följande:

    Detta med vigselring, inte lätt! Ska man köra på enstensring? Fair-trade diamant? Kommer ni beställa på nätet eller gå till en guldsmeds-/ringbutik? 


    Jag kommer att gå till samma smyckesbutik som jag besökte när vi köpte våra förlovningsringar. I och med att jag kommer från en mindre stad där alla känner alla så vet de vem jag är, vilka mina föräldrar är och till och med mina morföräldrar är haha :) Så det känns lite mer personligt att gå till dem! Annars hade jag nog kunnat beställa från nätet.
  • Emmasara
    Sthlm2015 skrev 2015-02-17 12:52:28 följande:

    Detta med vigselring, inte lätt! Ska man köra på enstensring? Fair-trade diamant? Kommer ni beställa på nätet eller gå till en guldsmeds-/ringbutik? 


    jag har beställt min, beställde den i en butik :) jag har ganska konstiga fingrar så måste få testa ringen innan jag kan beställa 
    5 september 2015
  • Plättis

    Vi köper våra ringar från en guldsmed, mest för att jag gick dit och fick råd kring vigselring och de var så bra och hade fiffiga lösningar. Så de kommer specialdesigna min ring och sambons blir också one of a kind. Priset blir billigare än om vi skulle ha köpt på exempelvis Guldfynd. Och de kommer hålla i all evighet eftersom de designar den för att vara hållbar

    Vi gav dem en budget och kommer hamna bara strax över om vi lämnar in guld som inte används.


    Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • Eriikah

    Förhoppningsvis går min farmors gamla ring att modifiera om så att den passar mig och det görs isf i en guldsmeds butik. Funkar inte det kommer dom nog få göra våra ringar ändå. Eftersom jag verkar ha en ovanlig förlovningsring så tycker jag det är så svårt att se på nätet hur de ringarna passar med min. Annars hade nog jag också kunnat beställa via nätet.

  • crs

    Hihihi, vi fick hem våra inbjudningskort igår. De var superfina, jag är helnöjd! Ska skicka ut dem till helgen eller början på nästa vecka, när vi nu orkat skriva adresser och kommit ihåg att köpa frimärken. :)

  • Elinxx

    Älskar den här tården. Vad kul att läsa hur långt ni kommit i era förberdelser.
    Vi ska gifta oss 15/8-15. Vi har besämt oss för att gifta oss på Fåfängan i Stockholm. Vi blir drygt 90 st gäster och Fåfängan har ett stort tält med glasskjutväggar (nytt sen förra året) som man kan dra för eller öppna som man vill. Vi ska ha sittande förrätt men buffé till middag. Dansen blir med DJ i deras paviljong. Proffsig ägare som verkligen lyssnar på oss. Detta ska bli så kul!!
    Vigseln kommer vara utomhus på den stora terassen.
    Är det nån av er som varit på bröllop där tidigare eller kanske själva ska ha er fest där?? Här ser ni några bilder:
    http://www.alltombrollop.com/broellopsregistret/f/faafaengan.aspx

  • filibustern
    Sthlm2015 skrev 2015-02-17 12:52:28 följande:

    Detta med vigselring, inte lätt! Ska man köra på enstensring? Fair-trade diamant? Kommer ni beställa på nätet eller gå till en guldsmeds-/ringbutik? 


    jag vet inte. var ju säker på att jag bara skulle piffa upp min förlovningsring.. men det vore ju kul med en vigselring oxå! ska fara till stan imorn å kolla tunna allliansringar.  bestämmer jag mig beställer jag från etsy
Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!