• Sudditjuven

    Vi som gifter oss 2015!

    En dottertråd till Bröllop 2015.

    Här diskuterar vi alltså kommande bröllop! :) 

    Vi planerar just nu ett vintageromantiskt bröllop för ungefär 50 personer och vi har en budget på 20.000 - 25.000. 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-14 23:00
    Augusti:

    8e - Artemiss
    15e - Sudditjuven

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 08:39
    ? - Lindijoo

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 13:02

    120926 - april/maj
    ellie01 - Maj/juni
    Cammyr - 13e juni
    Artemiss - 8e augusti
    Sudditjuven - 15e augusti
    Lindijoo - augusti

  • Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!
  • Emmasara

    Jag tror inte jag vill ha en svensk låt men jag vet inte vad ja vill ha ändå :)

    Sundsfall är en bit härifrån (Västervik) dock kommer min solist ifrån Göteborg men bor nu i Stockholm och jobbar inom musiken, jag har tur som har en bra barndomsvän som har en grymt vacker röst


    Sofia2015 skrev 2015-02-03 18:08:30 följande:

    Nej jag ramlade över den av en slump bara! Vill helst inte ha nån av de utslitna låtarna som typ Utan dina andetag eller Kärleksvisan, även om de är jättefina. 

    Men det är jättesvårt att hitta en solist =/ Bor i Sundsvall, så om nån har nåt förslag på nån i närheten så hojta gärna till! =P


    5 september 2015
  • Emmasara

    Sundsvall ska det såklart stå


    Emmasara skrev 2015-02-03 20:05:07 följande:

    Jag tror inte jag vill ha en svensk låt men jag vet inte vad ja vill ha ändå :)

    Sundsfall är en bit härifrån (Västervik) dock kommer min solist ifrån Göteborg men bor nu i Stockholm och jobbar inom musiken, jag har tur som har en bra barndomsvän som har en grymt vacker röst


    5 september 2015
  • almami
    Emmasara skrev 2015-02-03 15:33:31 följande:

    JAA :D nu är solist till vigseln tillfrågad och hon sa glatt ja direkt. Men har ni några tips på sång som hon kan sjunga? det står helt still i mitt huvud.  


    Vi ska ha "För att du finns" Sonja Aldén och "My heart will go on". Titanic var den första filmen vi såg tillsammans på bio så det känns bra.... Kommer lipa som en gris bara. Först var tanken att vi skull ha My heart will go on instrumental som utgångsmusik men kände att vi vill ha nåt gladare
  • Emmasara
    almami skrev 2015-02-03 21:15:45 följande:
    Vi ska ha "För att du finns" Sonja Aldén och "My heart will go on". Titanic var den första filmen vi såg tillsammans på bio så det känns bra.... Kommer lipa som en gris bara. Först var tanken att vi skull ha My heart will go on instrumental som utgångsmusik men kände att vi vill ha nåt gladare
    ååh, båda de sångerna är enormt vackra, haha men tror som du att jag skulle börja gråta och tror inte riktigt att jag vill det :P 
    5 september 2015
  • Nightrod
    Emmasara skrev 2015-02-03 15:34:57 följande:

    Riktigt fina :D 


    Vi har inte börjat tänka på inbjudningskort än, vi tänkte ha save the date kort men det verkar som att vi kommer träffa alla inom februari månad så då känns det roliga att säga det face to face.


    Jag och damen min avskyr save the date kort.
    I och med att vi komemr ha ett långt firande med de närmaste så kommer vi skicka ut en sekundär inbjudan där de behöver o.s.a igen för att vi skall veta vilka dagar de kommer närvara,

    Vi ville inte göra det face to face under julen då vi redan hade tänkt ut inbjudningarna och ville se hur bra vi kunde göra dem , ha ha lite retarded men så är vi. Vi äro alla olika som tur är och vad som känns rätt för den ena kan vara tokfel för den andra.
    Så jag kan bara önska er all lycka till

    Mvh :)
    Live free, ride free
  • Nightrod
    almami skrev 2015-02-03 21:15:45 följande:
    Vi ska ha "För att du finns" Sonja Aldén och "My heart will go on". Titanic var den första filmen vi såg tillsammans på bio så det känns bra.... Kommer lipa som en gris bara. Först var tanken att vi skull ha My heart will go on instrumental som utgångsmusik men kände att vi vill ha nåt gladare

    Är ju egentligen rocker, men vi kommer ha väldigt mycket svenskt på vår bröllop under själva vigseln, vi kommer troligen ha dessa låtar (vigsel, middag, vals)

    Av all den längtan
    Det vackraste
    Den vilda (vals)
    Carry on waywards son
    Som om inget annat fanns
    Genom eld och vatten
    I'd do anything for love (but i wont do that)
    Vart jag än går
    Slå dig fri

    Sedan har vi börjat tänka om på låtar som de nedan för de skulle va mäktiga som ballader utan tunga musiken.

    Angels - Within temptation
    Mother earth -Within temptation

    Vi komemr ha tre till fyra vocalister, fiol piano/gitarr

    Varför inte "mother earth" på piano som utgångslåt, med lite fiol till kanske, hmm man kan nog säga att vi inte är riktigt klara med låtvalen. Vi kommer ju ha en trubadur utanför kyrkan med inna gästerna går in så vi komemr kunna ha med allt vi vill tror jag :)


    ">


    Live free, ride free
  • Nightrod
    Sofia2015 skrev 2015-02-03 16:54:44 följande:
    Vi ska ha Ben Folds - The luckiest i alla fall, OM vi nu någonsin kan hitta en solist! Du vill inte dela med dig av din? =P 

    Var i landet bor du?


    Live free, ride free
  • Nightrod
    Sofia2015 skrev 2015-02-04 10:16:27 följande:
    Sundsvall
    lät kallt ;)
    Skall kola med polaren om han har några kontakter där uppåt, vet vi haft band som vart norröver som kanske har en bra solist eller känningar på en
    Live free, ride free
  • Plättis

    Vi har fixat solist till vigseln! Min kusin är jätteduktig och ville jättegärna sjunga, så länge vi sa vilka låtar vi ville ha. Det enda som fattas nu är någon som kan kompa på gitarr, så vi letar bland vänner och bekanta för att hitta någon som kan plinka lite i takt med sången. De professionella musiker vi känner spelar i dödsmetallband, och det blir nog lite för mycket för min 90-åriga farfar Tungan ute 

    Och vår vän som ska fotografera ville ha lite önskemål på bilder så att han hade något att utgå från, så det har jag samlat ihop och skickat till honom. I helgen blir det eventuellt provfotografering  

    Hur gör ni med fotograf? Ska ni fota under vigseln också? Eller blir det bara de traditionella bröllopsfotona?


    Per aspera ad astra, ad infinitum.
Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!