• Sudditjuven

    Vi som gifter oss 2015!

    En dottertråd till Bröllop 2015.

    Här diskuterar vi alltså kommande bröllop! :) 

    Vi planerar just nu ett vintageromantiskt bröllop för ungefär 50 personer och vi har en budget på 20.000 - 25.000. 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-14 23:00
    Augusti:

    8e - Artemiss
    15e - Sudditjuven

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 08:39
    ? - Lindijoo

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 13:02

    120926 - april/maj
    ellie01 - Maj/juni
    Cammyr - 13e juni
    Artemiss - 8e augusti
    Sudditjuven - 15e augusti
    Lindijoo - augusti

  • Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!
  • crs

    Det här med presenter till gästerna, vad nu det kallas. Vi ska inte göra sånt, då vi inte kommer ha någon fest, men i går kväll kom jag på vad jag tycker är en fantastisk idé, så pass bra att det nu känns lite trist att vi inte ska ha fest, bara för att jag inte får använda idén :P

    Supersimpelt: några basilikaplantor i typ ett provrör. Grönt och fint, billigt, enkelt att göra. De gäster som vill kan plantera dem och ha kvar så länge de orkar, andra kan bara hacka ner dem i en sallad dagen efter. 
    Någon annan växt vore ju med schyst, typ en blomsterstickling, men att få glädje av sånt kräver ju lite mer av gästerna. Basilika kan ju växa bara i vatten typ helt länge, hur enkelt som helst at ta hand om om man vill inte äta dem. Så att, varsågoda för den kanske bästa idé jag någonsin fått! :P

  • Mickis85

    Härligt med så många olika idéer!:) Cheesecake är gudomligt gott, gjorde en i somras med färska jordgubbar och passionsfrukt i, helt klart den godaste cheesecaken någonsin;) Mums, blir bra sugen men nu håller jag igen på sötsakerna. Sa till att jag skulle tappa 6 cm i midjan under våran när jag beställde min bröllopsklänning så nu är det upp till bevis. Som tur är det snörning så det borde funka även om jag inte lyckas med alla 6 cm.

    Nightrod, härligt att ni hittat så bra och billiga lösningar, tårtorna ser jätte fina ut och inte tänker man att de kommer ifrån Ica. 

    Som tur är så har jag två bagare ingifta i släkten så tårtan kommer inte dra iväg alltför mycket i pris. Jag har dock bestämt att det blir moussetårtor, detta då det är den enda tårtan jag tycker riktigt bra om. hehe Min karl får helt enkelt acceptera det;)

    Vi funderar på att ge några chokladpraliner i giveaways, detta då jag ÄLSKAR choklad och vi har en butik som gör sin egen choklad bara en mil ifrån där jag jobbar så jag har pratat med dem om att göra en deal med mina favoritpraliner. 

    Nej nu får det vara slutpratat om godsaker, känner att det vattnas i munnen:)

  • Mirred

    Vi kommer inte ge nå "give aways" till våra gäster, har varit på massa bröllop och de har aldrig varit någon som gjort det..
    Sen bjuder man ju ändå på festen!

  • Nightrod
    Mirred skrev 2015-01-30 07:54:51 följande:

    Vi kommer inte ge nå "give aways" till våra gäster, har varit på massa bröllop och de har aldrig varit någon som gjort det..
    Sen bjuder man ju ändå på festen!


    vi kommer inte heller att ha det, vi har tredagars fest och bjuder på allt så det blir väl givaway i sitt
    Live free, ride free
  • Emmasara

    ååh idag är en bra dag, börjar känna att saker och ting börjar falla på plats :D 

    för en vecka sedan var vi och beställde ringarna så de kommer om någon vecka, har idag frågat en toastmadame (vi ska ha 2st) och hon sa ja utan att tveka :D, fick reda på att min barndomskompis mamma sa ja till att göra bröllopstårtan, har pratat hela eftermiddagen med min sambos mor om allt möjligt som har till festen att göra och kommer få jätte mycket hjälp därifrån och vi kom på jätte bra idéer tillsammans, min moster har sagt att det är en självklarhet att hon ska spela in- och utgångsmusik och även till om någon vill sjunga eller spela något annat instrument. Vi har troligtvis även skaffat de som ska ha hand om köket och även serveringspersonal :D Woho!! 

    Hur går det för er andra?

  • Sthlm2015

    Vi har skickat bokningsförfrågan till några lokaler, fått svar på 2 att de är fullbokade och en är prel bokad  men vi ska dit och kolla på lokalen imorgon, så det är lite win i all motgång. 
    Sedan är vi klara med prel gästlista, håller på att kolla runt på fotografer (hur många timmar tänker ni ha dem runt omkring er?) och har varit och träffat en gammal vän till min mamma som ska sy min bröllopsklänning, då får jag den som jag vill och figursydd (ok, 4k kronor över min satta budget) och behöver inte köpa en klänning som butiksexpedition försöker tvinga mig att tycka om. 

  • Ninjara
    Sthlm2015 skrev 2015-02-01 00:47:54 följande:

    Vi har skickat bokningsförfrågan till några lokaler, fått svar på 2 att de är fullbokade och en är prel bokad  men vi ska dit och kolla på lokalen imorgon, så det är lite win i all motgång. 
    Sedan är vi klara med prel gästlista, håller på att kolla runt på fotografer (hur många timmar tänker ni ha dem runt omkring er?) och har varit och träffat en gammal vän till min mamma som ska sy min bröllopsklänning, då får jag den som jag vill och figursydd (ok, 4k kronor över min satta budget) och behöver inte köpa en klänning som butiksexpedition försöker tvinga  mig att tycka om. 


    Vi har en kompis som jobbar som fotograf och han kommer att komma 3 dagar innan bröllopet. Tänkte att han ska få fota alla förberedelser, sminkning, påklädning, frisering, allt möjligt som händer innan och sedan hela bröllopsdagen.

    Tänker däremot försöka få bröllopsfotot med stort B efter själva vigselcermonien då man förhoppningsvis fått släppa på lite spänningar. Ser man inte lika stel ut.
  • filibustern

    oj vad det skrivs här! kul kul!

    händer itne så jättemycket här. har kontaktat advokat ang. äktenskapsförord så vi väntar på hennes resultat så att säga. imorn far min karl till övertorneå för plugg, så då blir jag ensam ett bra tag... :( 

    funderar påa tt boka frisör imorn. 

  • crs

    Jag blir tokig på mig själv. Typ allt är klart för att vi ska kunna skicka ut inbjudningar, Reserveringar är gjorda och tider är spikade och sånt. Men så fort jag blir klar med en design på inbjudan så ångrar jag mig och vill ha den på ett annat sätt. Tror jag gjort sådär 5-6 helt olika varianter nu. Tar ändå ett tag att göra, sitter med det i Illustrator och ritar och fixar och grejer. Omöjligt att bli nöjd. 

  • Sofia2015
    crs skrev 2015-02-01 13:21:26 följande:

    Jag blir tokig på mig själv. Typ allt är klart för att vi ska kunna skicka ut inbjudningar, Reserveringar är gjorda och tider är spikade och sånt. Men så fort jag blir klar med en design på inbjudan så ångrar jag mig och vill ha den på ett annat sätt. Tror jag gjort sådär 5-6 helt olika varianter nu. Tar ändå ett tag att göra, sitter med det i Illustrator och ritar och fixar och grejer. Omöjligt att bli nöjd. 


    Jag vet precis hur det är =) Skriv ut dem så du inte kan ångra dig! Annars kan du sitta en halv evighet och ändra dig.
Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!