• Sudditjuven

    Vi som gifter oss 2015!

    En dottertråd till Bröllop 2015.

    Här diskuterar vi alltså kommande bröllop! :) 

    Vi planerar just nu ett vintageromantiskt bröllop för ungefär 50 personer och vi har en budget på 20.000 - 25.000. 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-14 23:00
    Augusti:

    8e - Artemiss
    15e - Sudditjuven

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 08:39
    ? - Lindijoo

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 13:02

    120926 - april/maj
    ellie01 - Maj/juni
    Cammyr - 13e juni
    Artemiss - 8e augusti
    Sudditjuven - 15e augusti
    Lindijoo - augusti

  • Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!
  • almami
    Nightrod skrev 2015-01-28 11:06:34 följande:

    Tänk på:
    Tjejen valde en sådan där vid underkjol (disney prinsessa stuket).
    Vilket vi inte hade med i beräkningarna på längden, den var perfekt för en mindre underkjol (som din första) i längd men med den som gjorde att hon såg ut som en sagoprinsessa (viiiid) så blev den 15 cm för kort i framkant.
    Vi löser det genom en extra fåll som är avtagbar då hon byter om före middagen till den mindre underkjolen så hon kan sitta ner :)
    Tack för ditt råd!
  • Nightrod
    almami skrev 2015-01-28 13:53:07 följande:

    Kan ju lägga upp våra inbjudningskort. Det ligger som uppslag så det är 4-sidingar. sid 4 & 1
    Gjorde dom varibla dvs personliga så det står:
    namn & namn, vet ni vad?
    Sid 2 & 3
     


    Jättefint
    Live free, ride free
  • Mickis85

    Vad tiden går fort! Snart är januari slut och jag har inte blivit klar med inbjudningskorten ännu. Däremot så har jag äntligen hittat min bröllopsklänning. Busig, prinsessig och inom budget! Håller tummarna att den blir bra:)

    Dessutom har jag gjort en ungefärlig budget och börjat inse att det gäller att hålla hårt i pengarna och tänka till lite. Är så lätt att det drar iväg. Största dilemmat är just nu maten. Vi tänkte ha Amerika tema med blått, rött och vitt som färge. Först tänkte vi ha grillbuffé med typisk amerikansk barbeque. Men det blir dyrare med buffé än om vi skulle välja förrätt och varmrätt som serveras. Någon som har bra tips på amerikanska förrätter?

  • Nightrod
    Mickis85 skrev 2015-01-29 06:20:55 följande:

    Vad tiden går fort! Snart är januari slut och jag har inte blivit klar med inbjudningskorten ännu. Däremot så har jag äntligen hittat min bröllopsklänning. Busig, prinsessig och inom budget! Håller tummarna att den blir bra:)

    Dessutom har jag gjort en ungefärlig budget och börjat inse att det gäller att hålla hårt i pengarna och tänka till lite. Är så lätt att det drar iväg. Största dilemmat är just nu maten. Vi tänkte ha Amerika tema med blått, rött och vitt som färge. Först tänkte vi ha grillbuffé med typisk amerikansk barbeque. Men det blir dyrare med buffé än om vi skulle välja förrätt och varmrätt som serveras. Någon som har bra tips på amerikanska förrätter?


    Vi räknade på grillbuffe och det var inte så dyrt men då förpreppade vi själva och sedan tänkte vi hyra en kille som grillade det i slutet.
    Men grillade revben (kladdigt ock) eller kycklinglår och grillat kött från ICA som man beställer för leverans precis innan samt att man har en därifrån som skär upp och lägger på fat, borde inte va så dyrt, i alla fall inte när vi räknade på det.
    Live free, ride free
  • Mickis85
    Nightrod skrev 2015-01-29 08:34:34 följande:
    Vi räknade på grillbuffe och det var inte så dyrt men då förpreppade vi själva och sedan tänkte vi hyra en kille som grillade det i slutet.
    Men grillade revben (kladdigt ock) eller kycklinglår och grillat kött från ICA som man beställer för leverans precis innan samt att man har en därifrån som skär upp och lägger på fat, borde inte va så dyrt, i alla fall inte när vi räknade på det.
    Tack för tipsen, har varit helt inställd på att ta allt på catering så att jag inte behöver oroa mig. Men som du säger. Ica har ju också buffér som är halva priset jämfört med bufférna som cateringföretagen jag pratat med ska ta. 

    Ska prata med min fästman. Kanske räcker med att anställa några som fixar med maten och lägger upp den:) 
  • Nightrod
    Mickis85 skrev 2015-01-29 09:43:09 följande:
    Tack för tipsen, har varit helt inställd på att ta allt på catering så att jag inte behöver oroa mig. Men som du säger. Ica har ju också buffér som är halva priset jämfört med bufférna som cateringföretagen jag pratat med ska ta. 

    Ska prata med min fästman. Kanske räcker med att anställa några som fixar med maten och lägger upp den:) 
    precis så vi tänker göra, hyra in två personer som plockar undan och ställer fram och bär in/ut mat till vår bufee.

    Sedan har vi två tårttrappor ställda som ett V med vår två vånings bröllopstårta i mitten av V:et på en pedistad och de andra åtta på ställningen är från ICA för de är sjukt goda och snygga tycker vi

    Live free, ride free
  • litenkaka

    Jag är faktiskt inne på att göra tårtan själv... Fast cheesecake :) går ju väldigt bra att göra i förväg och ha i kylen vid lokalen...

  • Plättis

    Åh, bröllopscheesecake... Vad behöver man göra för att bli bjuden på ditt bröllop?

    Vilken typ har du tänkt? Leilas blueberry cheesecake är gudomlig, jag bjöd kollegorna på den i somras och de har precis slutat prata om den. Jag har drömt om den i veckor och hade precis bestämt mig för att baka den i helgen Tungan ute


    Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • Nightrod
    litenkaka skrev 2015-01-29 13:12:14 följande:

    Jag är faktiskt inne på att göra tårtan själv... Fast cheesecake :) går ju väldigt bra att göra i förväg och ha i kylen vid lokalen...


    Vi pratade om att göra själva, eller att systra min erbjöd sig, men sedan insåg vi att det är redan mycket som det är i och med att vi gör det mesta själva så vi köper dessa, OCH vi älskar dessa tårorna så det vägde väl in ganska så mycket med. Snyggt, enkelt och billigt :)


    Mmmm cheeeeeeeescaaaake...


    Live free, ride free
Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!