• Sudditjuven

    Vi som gifter oss 2015!

    En dottertråd till Bröllop 2015.

    Här diskuterar vi alltså kommande bröllop! :) 

    Vi planerar just nu ett vintageromantiskt bröllop för ungefär 50 personer och vi har en budget på 20.000 - 25.000. 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-14 23:00
    Augusti:

    8e - Artemiss
    15e - Sudditjuven

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 08:39
    ? - Lindijoo

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 13:02

    120926 - april/maj
    ellie01 - Maj/juni
    Cammyr - 13e juni
    Artemiss - 8e augusti
    Sudditjuven - 15e augusti
    Lindijoo - augusti

  • Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!
  • filibustern
    crs skrev 2015-01-18 11:07:39 följande:
    Oj, låter som att ni har en spännande tid framför er! Men som du säger, ett år är ju faktiskt bara ett år. :)

    Vad har du för planer för naglar och hår? :)
    Jag har funderat på det senaste tiden, om jag till bröllopet ska fixa naglarna själv eller inte. Jag brukar göra det, typ hela tiden, men det vore ändå skoj att få det lite extra bra gjort till bröllopet, kanske med lite förlängning beroende på hur långa mina egna naglar är de. Men jag har aldrig gjort förlängning förut, och det verkar rätt dyrt dessutom. Osäker på om jag tycker det känns värt det eller inte. 
    jo "spännande" ja gruv me så fruktansvärt.. TÄNK om jag får dåligt med jobb en månad, eller att något händer med bilen/bilarna. då är det ju kört.. 

    naglar ska jag hålla enkel. är nagelbitare så förlängning är ett måste, men inga långa! så naturliga som möjligt, fransk manikyr med KANSKE nå glitter/sten på en nagel. inge mer. 



    Hår har jag inte en ANING vad jag vill ha! vill inte ha en typisk traditionell i alla fall, med lockar och halvuppsatt. kan även tänka mig att klippas kort om det skulle vara så.. 
  • Nightrod
    filibustern skrev 2015-01-18 11:46:38 följande:

    Hår har jag inte en ANING vad jag vill ha! vill inte ha en typisk traditionell i alla fall, med lockar och halvuppsatt. kan även tänka mig att klippas kort om det skulle vara så.. 


    Jag röstar på mohikan
    Live free, ride free
  • filibustern
    Nightrod skrev 2015-01-18 13:19:46 följande:

    Jag röstar på mohikan


    har äve funderat på det. kanske inte med helstrama sidor...men liknande^^
  • Ninjara

    Vad  vill man som toastmaster ha reda på egentligen? Jag är som inne på att lämna en hel bruksanvisning men känns som att jag kanske skrämmer ihjäl stackarn. Tal, ev, lekar, ordningsregler, sång...vem som tar mat först?

  • Allrakäraste
    crs skrev 2015-01-17 16:44:18 följande:

    Från igår eftermiddag har jag nästan helt lyckats planera om vårt bröllop! Det verkar som att vigseln blir inte bara med vänner, utan båda våra familjer också. Så vigseln blir lite senare, och sen lunch med de som känner för det, innan vi drar vidare för att tillbringa kvällen själva innan vi åker på semester. Så idag har saker avbokats, andra har flyttats, ytterligare andra har bokats. Så många mail jag skickat!

    Och, det bästa av allt, som jag önskade oavsett dagsplanen, vi har gjort ett nytt sviiiinbra excelark! Med lista på alla saker vi ska köpa, vad de kostar, vilket datum de ska köpas, och hur mkt pengar vi har i bröllopspotten efter att det blivit handlat. Så skönt att ha struktur över det, istället för bara en lista på grejer vi behöver skaffa. :) Jag älskar excel! 


    Vad skönt att det löste sig! :) låter som att ni kommer att få en riktigt mysig dag!

    Åh där gav du mig en riktigt bra idé! Har ägnat en del av eftermiddagen med att skapa ett excelark själv. Visst är ju budgetverktyget på gamla bröllopstorget bra men det ryms ju mycket mer i excel plus att det är enkelt att ändra!
  • litenkaka

    Våra toastmasters vill veta vad vi vill ha :) typ JA vi vill ha lekar men de får komma på vad... De håller i vem som tar mat först osv.


    Ninjara skrev 2015-01-18 15:45:50 följande:

    Vad  vill man som toastmaster ha reda på egentligen? Jag är som inne på att lämna en hel bruksanvisning men känns som att jag kanske skrämmer ihjäl stackarn. Tal, ev, lekar, ordningsregler, sång...vem som tar mat först?


  • crs
    Allrakäraste skrev 2015-01-18 16:12:31 följande:
    Vad skönt att det löste sig! :) låter som att ni kommer att få en riktigt mysig dag!

    Åh där gav du mig en riktigt bra idé! Har ägnat en del av eftermiddagen med att skapa ett excelark själv. Visst är ju budgetverktyget på gamla bröllopstorget bra men det ryms ju mycket mer i excel plus att det är enkelt att ändra!
    Absolut :) Kom nyss på att det är toppen att sambons familj kommer hit, för han pratar så himla mkt mer skånska när de är i närheten än han gör annars. Och jag älskar hans skånska! Han får såå gärna säga ja till mig med den. :D

    Ja, eller hur! Vi kör iofs inte riktiga excel, utan googles variant. Superbra så sambon och jag alltid har samma info, då kan jag fråga sambon grejer när han är på jobbet. ;) 
    filibustern skrev 2015-01-18 11:46:38 följande:
    naglar ska jag hålla enkel. är nagelbitare så förlängning är ett måste, men inga långa! så naturliga som möjligt, fransk manikyr med KANSKE nå glitter/sten på en nagel. inge mer. 

    Hår har jag inte en ANING vad jag vill ha! vill inte ha en typisk traditionell i alla fall, med lockar och halvuppsatt. kan även tänka mig att klippas kort om det skulle vara så.. 
    Det kommer nog bli superfint! :)
    Hår är knepigt, jag håller med. Jag har dessutom tänkt ordna det själv, inte helt säker på vad jag kan göra snygg som dessutom blir hållbart. Antagligen bara utstläppt och lite mer lockigt än jag naturligt är, men vore kanske skoj att göra något mer än så... 
  • Emmasara
    Ninjara skrev 2015-01-18 15:45:50 följande:

    Vad  vill man som toastmaster ha reda på egentligen? Jag är som inne på att lämna en hel bruksanvisning men känns som att jag kanske skrämmer ihjäl stackarn. Tal, ev, lekar, ordningsregler, sång...vem som tar mat först?


    vi kommer ha en öppen dialog med de 2 som vi kommer fråga och se hur mycket ansvar de känner sig trygga i att ha
  • litenkaka

    Ni som ska ha en traditionell fest efter bröllopet (mat + party) - hur mycket lägger ni på alkohol? Supersvåra att beräkna hur mycket som går åt... Ska ha förrätt och buffé och servera rött vin. Öl till de som ber om det, den kommer dock köpas på systemet här och resten i Tyskland.

Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!