• Sudditjuven

    Vi som gifter oss 2015!

    En dottertråd till Bröllop 2015.

    Här diskuterar vi alltså kommande bröllop! :) 

    Vi planerar just nu ett vintageromantiskt bröllop för ungefär 50 personer och vi har en budget på 20.000 - 25.000. 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-14 23:00
    Augusti:

    8e - Artemiss
    15e - Sudditjuven

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 08:39
    ? - Lindijoo

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 13:02

    120926 - april/maj
    ellie01 - Maj/juni
    Cammyr - 13e juni
    Artemiss - 8e augusti
    Sudditjuven - 15e augusti
    Lindijoo - augusti

  • Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!
  • Nightrod
    Emmasara skrev 2015-01-15 13:04:40 följande:

    Hejsan 
    är ny här på bröllopstorget, ser att ni skriver väldigt mycket. Jag och min fästman har varit förlovade sedan lite mer än ett år tillbaka och vi har nu bestämt datum, den 5 september, vi här även bokat pastor, kyrka och festlokal. 

    Tänkte om det var okej att jag hängde på i den här tråden? 


    Välkommen :)
    Live free, ride free
  • filibustern
    Allrakäraste skrev 2015-01-15 12:39:30 följande:

    För övrigt, idag ska jag och klippa mig, har just nu en utväxt page i axellängd som jag nästan alltid har uppsatt eftersom jag hatar att ha håret framme i ansiktet. Nu funderar jag på att klippa mig kort (hade det för ca 2 år sedan) men då blir jag lite kluven eftersom man blir så otroligt begränsad när det kommer till fina uppsättningar. Eller rättare sagt; så kort som jag tänkt klippa så är det bara luggen som går att göra nåt med haha :) Vad tycker ni? Är det dumt att göra någonting så drastiskt 9 månader innan bröllopet?


    jag hade ju kort hår från jag var... 9 till gymnasiet tro ja. sen spara jag ut inför balen - man måste ju ha lite frisyralternativ^^, sen ha ja haft mer eller mindre långt hittills. har samma tanke nu - spara ut så man har lite alternativ till frisyrer. kort hår - finns inte sååå mycket att göra med :P men har sagt det att när ja väl sitter hos frisören på dagen D, så har jag inget emot att klippa det kort om det skulle vara så att hon och/elelr jag tycker det blir bäst :) men sen tro ja efter bröllopet att jag klipper mig kort och håller det så.. håll på vara lite less långt hår, om än det är fint.. :P 
  • Plättis
    Emmasara skrev 2015-01-15 13:04:40 följande:

    Hejsan 
    är ny här på bröllopstorget, ser att ni skriver väldigt mycket. Jag och min fästman har varit förlovade sedan lite mer än ett år tillbaka och vi har nu bestämt datum, den 5 september, vi här även bokat pastor, kyrka och festlokal. 

    Tänkte om det var okej att jag hängde på i den här tråden? 


    Välkommen! Självklart går det bra att hänga med  Tempot i tråden har exploderat den senaste veckan, innan det var hela Bröllopstorget ganska stendött. 
    Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • Emmasara
    Plättis skrev 2015-01-15 13:52:52 följande:
    Välkommen! Självklart går det bra att hänga med  Tempot i tråden har exploderat den senaste veckan, innan det var hela Bröllopstorget ganska stendött. 
    tack så mycket :) haha okej 
  • crs
    Allrakäraste skrev 2015-01-15 12:39:30 följande:

    Åh vad kul, jag är också inne på blå skor - och ceriserosa läppar! Men än så länge har jag en väldigt diffus bild av hur jag ska se ut på "Dagen D" så det kan säkert komma att ändra sig några gånger längs vägen :) Kanske det slutar med att jag också bär nude-färgade skor? ;)


    Vad roligt! Jag är nog tillbaka på blå skor igen, efter att pratar med sambon. Fick ett stort neeeej till nudeskor. 
    Men visst är blått och cerise fint! Jag tänkte ha superrosa naglar, tror jag. Om inte de också blir blå. Kanske rosa skor och blå naglar... :) Jag har inte heller en särskilt klar bild av hur jag vill se ut. Har nu helt fastnat för en klänning, men jag vet ännu inte om någon kan sy den åt mig för en rimlig peng. Kanske riskabelt med, mtp att den enda bilden jag har av den är i mitt huvud. :P 
    Emmasara skrev 2015-01-15 13:04:40 följande:

    Hejsan 
    är ny här på bröllopstorget, ser att ni skriver väldigt mycket. Jag och min fästman har varit förlovade sedan lite mer än ett år tillbaka och vi har nu bestämt datum, den 5 september, vi här även bokat pastor, kyrka och festlokal. 

    Tänkte om det var okej att jag hängde på i den här tråden? 


    Hej, välkommen, och grattis till det kommande giftermålet! 
  • crs

    Vi har nu tydligen bestämt oss för vad vi ska heta i efternamn. Efter ca 1000 diskussioner med förslag på olika varianter av våra namn, kan vi fram till att vi bara tar mitt efternamn som det är. Eller ja, inte som det är på papper, men som jag alltid stavat det. Ska fixa så det blir den officiella stavningen innan snubben gör mig sällskap med namnet. :)

  • crs
    litenkaka skrev 2015-01-15 12:15:53 följande:

    Hojta om du hittar en "festlig" modell med öppen tå och en klack på Max 4-6cm ;)

    Verkar omöjligt att hitta...


    Vad menar du med festlig? :)
    Jag är med ute efter en klackhöjd ungefär där, men den är knepig. De i den höjden känns lätt lite tantiga, tycker jag. Hade gärna haft högre, men jag vet att min snubbe inte är helt förtjust när jag har skor som gör mig längre än honom. Det har jag ofta ändå, men just på bröllopsdagen kan han gärna få vara helt och håller bekväm med att stå bredvid mig :P
  • Sofia2015
    crs skrev 2015-01-15 14:28:07 följande:

    Vi har nu tydligen bestämt oss för vad vi ska heta i efternamn. Efter ca 1000 diskussioner med förslag på olika varianter av våra namn, kan vi fram till att vi bara tar mitt efternamn som det är. Eller ja, inte som det är på papper, men som jag alltid stavat det. Ska fixa så det blir den officiella stavningen innan snubben gör mig sällskap med namnet. :)


    Vi har också bestämt efternamn! Det blir en kombination av våra namn, för han vill inte byta till mitt och jag vill inte heta Nilsson... =P 

    Sen så beställde jag klänningen nu. Orkar inte vela mer!
  • crs
    Sofia2015 skrev 2015-01-15 14:36:36 följande:
    Vi har också bestämt efternamn! Det blir en kombination av våra namn, för han vill inte byta till mitt och jag vill inte heta Nilsson... =P 

    Sen så beställde jag klänningen nu. Orkar inte vela mer!
    Yay, vad kul! Jag gillar verkligen idén att kombinera namnen, vad skoj att ni kunde göra det! Vi ville med, men alla varianter som kändes bra var antingen redan tagna, eller namnet på någon ort som ingen känner till, så vi får inte ta dem. 

    Och härligt med klänningen! Hoppas den blir bra :)
Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!