• Sudditjuven

    Vi som gifter oss 2015!

    En dottertråd till Bröllop 2015.

    Här diskuterar vi alltså kommande bröllop! :) 

    Vi planerar just nu ett vintageromantiskt bröllop för ungefär 50 personer och vi har en budget på 20.000 - 25.000. 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-14 23:00
    Augusti:

    8e - Artemiss
    15e - Sudditjuven

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 08:39
    ? - Lindijoo

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 13:02

    120926 - april/maj
    ellie01 - Maj/juni
    Cammyr - 13e juni
    Artemiss - 8e augusti
    Sudditjuven - 15e augusti
    Lindijoo - augusti

  • Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!
  • litenkaka

    Haha ja jag tror säkert han hittar på något annat skojigt :) Han trodde väl liksom aldrig att dagen skulle komma då vi gifter oss ;)


    antligen skrev 2014-09-18 00:08:31 följande:

    Hahaha-på'n bara!

    Man måste ju hålla vad man lovar! Kanske kan han hålla ett tal istället och använda några fraser från den sången?

    Hoppas du kan lirka fram nåt :D


  • filibustern

    skitbesviken blivande brud här... 

    hade planerat sen en vecka tillbaka ungefär, att vi skulle fara till pastorsexpen och boka kyrka och så, vill helst boka med personer face2face så att säga.. ooh jag är så nervös, och så kommer vi dit.. 

    "torsdag 18/9 har pastorexp. stängt pga personalplanering".. 

    MEN ÅÅÅH!!!!!!!!! 

    JUST IDAG, då man har längtat efter att ÄNTLIGEN få gra något stort, som att boka kyrka, och tillsammans med sin blivande.. JUST IDAG, då de har öppet och allt, JUST IDAG, skulle dom ha stängt. 

    karln min skrattade bara och tyckte det var ett gudomligt omen.. -.-' han verkade då inte lika besviken som jag.. om ens alls. 

    jävla skit-ursäktafranskan.. 

    och än värre - vi kan inte göra't på tosdag (då dom också har öppen 10-12) för då jobbar han, och nu ska han börja jobba torsagar, så då kan vi inte fara dit och boka heller (dom har samma tid då) och telefontider är månd-fred.... 10-12!!! och då jobbar ju göbben.. suck!!! ännu en sak vi inte kan göra tillsammans.. får komma överens om vem som får ringa... suck

  • Trattkantarellen
    filibustern skrev 2014-09-18 16:09:10 följande:

    skitbesviken blivande brud här... 

    hade planerat sen en vecka tillbaka ungefär, att vi skulle fara till pastorsexpen och boka kyrka och så, vill helst boka med personer face2face så att säga.. ooh jag är så nervös, och så kommer vi dit.. 

    "torsdag 18/9 har pastorexp. stängt pga personalplanering".. 

    MEN ÅÅÅH!!!!!!!!! 

    JUST IDAG, då man har längtat efter att ÄNTLIGEN få gra något stort, som att boka kyrka, och tillsammans med sin blivande.. JUST IDAG, då de har öppet och allt, JUST IDAG, skulle dom ha stängt. 

    karln min skrattade bara och tyckte det var ett gudomligt omen.. -.-' han verkade då inte lika besviken som jag.. om ens alls. 

    jävla skit-ursäktafranskan.. 

    och än värre - vi kan inte göra't på tosdag (då dom också har öppen 10-12) för då jobbar han, och nu ska han börja jobba torsagar, så då kan vi inte fara dit och boka heller (dom har samma tid då) och telefontider är månd-fred.... 10-12!!! och då jobbar ju göbben.. suck!!! ännu en sak vi inte kan göra tillsammans.. får komma överens om vem som får ringa... suck


    Alltså...
    Om ni vet vilken kyrka ni ska gifta er i, varför måste ni då boka den tillsammans?
    Om ni är osäkra, åk till kyrkorna och kika, bestämmer er, och sen är det bara någon av er som ringer och bokar?
    Spelar ju ingen roll vem som sköter själva bokandet om ni ändå har bestämt er tillsammans? 
  • Cintsa
    Emilia skrev 2014-09-17 13:45:30 följande:

    Jo det är nog så. Jag har hela tiden tyckt jag varit galet långt fram i planerna. Men nu lättar mitt samvete när jag läser era inlägg.

    Spotify funkar bra tror jag, bara man som ni spärrar så ingen kan ändra. Annars vet man ju hur det blir, med folk som köar låtar och ändrar låt mitt i andra. Katastrof!
    Vi har dock bokat liveband :) Sen kommer vi köra på en förvald lista efter bandet avslutat som en väns man som är DJ ska sätta ihop :) 
    Ingen annan som tänkt köra på liveband eller DJ?

    Hur gör ni med musik i kyrkan?


    Vi har bokat DJ via Nöjesvärdarna i Gbg. Dels för att slippa bekymra sig för att några gäster ska gå och pilla i listan och för att slippa behöva lösa det tekniska/all utrustning den dagen då lokalen vi har festen i inte har så mkt till ljudanläggning från början. Så det fixar DJ:n.

    Kyrkan vi bokat har en fin orgel så nåt pampigt blir det nog som inmarsch. Kanske Pachelbel Canon i D major. Tycker det är ett vackert stycke...men funderar på hur mkt man spelar det vid begravningar, används nog iofsig vid både vigsel och begravning.

    Vill nog oxå hyra in nån som sjunger några vackra stycken i kyrkan, har tyvärr ingen sångbegåvad i bekantskapskretsen.
    Men vilka låtar är ju inte så bråttom att bestämma nu.

    Det är värre att hitta en fotograf just nu tycker jag. Har mailat den tredje fotografen nu för att se om hon kan och vad hon tar för priser..Suck, hoppas hon kan och är billig.. Guld i mun
  • litenkaka

    Om någon av er ska ha fotograf i Gbg vet jag en toppenbra tjej! Ska förmodligen boka henne själv till vårt bröllop, som dock inte äger rum i Gbg :)

  • Trattkantarellen
    litenkaka skrev 2014-09-18 18:30:02 följande:

    Om någon av er ska ha fotograf i Gbg vet jag en toppenbra tjej! Ska förmodligen boka henne själv till vårt bröllop, som dock inte äger rum i Gbg :)


    Har du någon länk? Jag gifter mig ju i Värmland, men min tärna ska gifta sig i Göteborg nästa sommar också :p
  • filibustern
    Trattkantarellen skrev 2014-09-18 17:10:14 följande:

    Alltså...

    Om ni vet vilken kyrka ni ska gifta er i, varför måste ni då boka den tillsammans?

    Om ni är osäkra, åk till kyrkorna och kika, bestämmer er, och sen är det bara någon av er som ringer och bokar?

    Spelar ju ingen roll vem som sköter själva bokandet om ni ändå har bestämt er tillsammans? 


    Vi har ju typ bara en kyrka att välja på. Men tja, ja ville väl bara att vi gjorde NÅT praktiskt tillsammans. Annars är de bara jag som beslutar och bokar å beställer, för tusan de e ju bara jag som sparar pengar just nu... Och kyrkan är en stor grej.... Äsch ja vet inte.. och nog kan någon av oss ringa, men jag vill den andre ska vara med i rummet när det sker.
  • Trattkantarellen
    filibustern skrev 2014-09-18 20:06:10 följande:
    Vi har ju typ bara en kyrka att välja på. Men tja, ja ville väl bara att vi gjorde NÅT praktiskt tillsammans. Annars är de bara jag som beslutar och bokar å beställer, för tusan de e ju bara jag som sparar pengar just nu... Och kyrkan är en stor grej.... Äsch ja vet inte.. och nog kan någon av oss ringa, men jag vill den andre ska vara med i rummet när det sker.
    Okej :p
  • litenkaka

    Jarlholt.com :) Fantastiskt duktig och väldigt prisvärd. Urgullig och trevlig tjej vilket är viktigt för mig som är obekväm framför kameran. Gillar även johanna Majkvist från Varberg som ci tagit familjebilder hos


    Trattkantarellen skrev 2014-09-18 19:30:51 följande:

    Har du någon länk? Jag gifter mig ju i Värmland, men min tärna ska gifta sig i Göteborg nästa sommar också :p


  • Emilia

    Låter jättefint med orgelmusik! :)

    Vi sitter just nu och funderar på vilka låtar vi ska ha vid vigseln. Har ngn av er andra bestämt detta? Tjejerna vi bokat vill gärna veta detta snarast för att kunna öva in och skriva om. 
    Svårast är ingångsmusik tycker jag. Vill helst inte ha alltför traditionellt. Skulle kunna tänka mig en låt med sång också. 
    Är inne på;
    Thousand Years - Christina Perri

    Men det är så svårt.....

Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!