• Sudditjuven

    Vi som gifter oss 2015!

    En dottertråd till Bröllop 2015.

    Här diskuterar vi alltså kommande bröllop! :) 

    Vi planerar just nu ett vintageromantiskt bröllop för ungefär 50 personer och vi har en budget på 20.000 - 25.000. 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-14 23:00
    Augusti:

    8e - Artemiss
    15e - Sudditjuven

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 08:39
    ? - Lindijoo

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 13:02

    120926 - april/maj
    ellie01 - Maj/juni
    Cammyr - 13e juni
    Artemiss - 8e augusti
    Sudditjuven - 15e augusti
    Lindijoo - augusti

  • Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!
  • cljung
    Plättis skrev 2014-09-15 13:23:42 följande:

    Vi har äntligen bestämt datum! 

    25 juli 2015 smäller det, så nu fattas bara lokal och klänning och såna detaljer  


    Hihi samma datum som vi ska gifta oss :) vad mysigt
  • cljung

    var ett tag sedan jag var aktiv här. ändrig på detta :) sitter och kollar på bröllops resor nu. Vi vill åka till Maldiverna, men nätet är en jungel med resor dit och ja har noll koll. blir till att läsa på! Nästa vecka ska jag boka tid för provsmakning av bröllopstårta :) hihi alla saker faller på plats :) vill att tiden ska gå fort tills juli nu Tungan ute

  • Trattkantarellen
    litenkaka skrev 2014-09-16 10:37:39 följande:

    Trattkantarellem: vart fixar du ditt hår på bröllopsdagen?

    Övriga: ingen som har tips på hår/smink i skövde/Mariestad?


    Jag ska fixa mitt hår och smink på Clipodrom i Karlstad
  • Ceyzee

    Jag också ny här men vi ska inte gifta oss, vi är gifta sedan 5 år tillbaka men vi ska förnya våra löften med ett "riktigt bröllop" nästa år då vi bara gifte oss i samband med sonens dop utan fest och bröllopsting Så vi gifter oss typ på nytt hihi

  • Tingeling89
    ThereseMartins skrev 2014-09-16 20:42:12 följande:

    Hej, ny här. Förlovad sen 17/8 och bröllopsdatumet är satt till 1/8 2015.


    Välkommen!
    Ceyzee skrev 2014-09-16 21:00:15 följande:

    Jag också ny här men vi ska inte gifta oss, vi är gifta sedan 5 år tillbaka men vi ska förnya våra löften med ett "riktigt bröllop" nästa år då vi bara gifte oss i samband med sonens dop utan fest och bröllopsting Så vi gifter oss typ på nytt hihi


    Välkommen till dig med! Har du storslagna planer nu när du får "göra om"?

  • Emilia

    Oj oj, vad ni är långt i planeringen..... Sambon blir galen när jag stressar på ;)
    Ska prova klänning 15/11 så det är ett tag dit... 
    Och tårtprovning? Känns som jag ligger back haha. 

    Hur ska ni göra med musik i kyrkan och på festen?

  • filibustern
    Emilia skrev 2014-09-17 11:01:29 följande:

    Oj oj, vad ni är långt i planeringen..... Sambon blir galen när jag stressar på ;)
    Ska prova klänning 15/11 så det är ett tag dit... 
    Och tårtprovning? Känns som jag ligger back haha. 

    Hur ska ni göra med musik i kyrkan och på festen?


    vi ska anlita vår dragspelslärare osm ska få spela höga gärdet och rid över skog, samt psalmerna såklart (en vänlig grönskas och den blomstertid), på festen har vi inte tänkt på så mycket musik, funderar på att be lillebror fixa ljud och så.. 
  • Plättis
    filibustern skrev 2014-09-16 16:57:08 följande:

    en notis - morotskaka kan man tammetusan inte misslyckas med :P 


    Jodå, jag har bakat äcklig morotskaka också! Men det var ett recept utan socker och matfett, så det var inte mitt fel utan receptets
    cljung skrev 2014-09-16 19:35:34 följande:
    Hihi samma datum som vi ska gifta oss :) vad mysigt
    Kul!  
    Emilia skrev 2014-09-17 11:01:29 följande:

    Oj oj, vad ni är långt i planeringen..... Sambon blir galen när jag stressar på ;)
    Ska prova klänning 15/11 så det är ett tag dit... 
    Och tårtprovning? Känns som jag ligger back haha. 

    Hur ska ni göra med musik i kyrkan och på festen?


    Det är väldigt olika hur långt vi hunnit i planeringen Vissa av oss har precis bestämt datum (wohoo!), andra sitter bara och väntar på att det ska bli rätt datum så förberedelserna får falla på plats! Jag är helt övertygad om att det kommer tillkomma ännu fler innan nästa sommar också

    Vi gifter oss borgerligt, och har inte bestämt om det blir utomhus eller inomhus. Det påverkar hur vi gör med musik under vigseln och känns än så länge som en avlägsen fråga. Under festen kommer vi köra Spotify.
    Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • Elenaproblema
    Plättis skrev 2014-09-17 11:28:44 följande:
    Jodå, jag har bakat äcklig morotskaka också! Men det var ett recept utan socker och matfett, så det var inte mitt fel utan receptets
    cljung skrev 2014-09-16 19:35:34 följande:
    Hihi samma datum som vi ska gifta oss :) vad mysigt
    Kul!  Det är väldigt olika hur långt vi hunnit i planeringen Vissa av oss har precis bestämt datum (wohoo!), andra sitter bara och väntar på att det ska bli rätt datum så förberedelserna får falla på plats! Jag är helt övertygad om att det kommer tillkomma ännu fler innan nästa sommar också

    Vi gifter oss borgerligt, och har inte bestämt om det blir utomhus eller inomhus. Det påverkar hur vi gör med musik under vigseln och känns än så länge som en avlägsen fråga. Under festen kommer vi köra Spotify.
    Vi tänkte också köra Spotify på festen, känns onödigt attt lägga pengar på DJ.. Skall ni göra en lista och sedan låta den gå eller skall ni ha någon ansvarig eller skall ni låta folk lägga till låtar på festen eller i förhand? :) 
Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!