• Sudditjuven

    Vi som gifter oss 2015!

    En dottertråd till Bröllop 2015.

    Här diskuterar vi alltså kommande bröllop! :) 

    Vi planerar just nu ett vintageromantiskt bröllop för ungefär 50 personer och vi har en budget på 20.000 - 25.000. 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-14 23:00
    Augusti:

    8e - Artemiss
    15e - Sudditjuven

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 08:39
    ? - Lindijoo

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 13:02

    120926 - april/maj
    ellie01 - Maj/juni
    Cammyr - 13e juni
    Artemiss - 8e augusti
    Sudditjuven - 15e augusti
    Lindijoo - augusti

  • Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!
  • Plättis
    litenkaka skrev 2014-08-06 10:54:23 följande:

    Ni som pratar löshår - har ni tänkt ha utsläppt hår? Jag var och klippte mig häromdagen och vi pratade frisyrer och ska man inte ha långa lockar rekommenderade hon att hålla håret mellanlångt. Annars blir det lätt tungt och för mycket, svårt att jobba med.


    Mitt hår kör i nio fall av tio sitt eget race. Så jag kommer nog inte planera frisyren särskilt mycket. Kanske en halvuppsättning. Tycker vattenfallsflätan är superfin, och den skulle passa bra med min axelbandslösa klänning och den avslappnade stil jag är ute efter. 

    Jag är inte ens säker på om jag vill ha förlängningar. Jag behöver det definitivt inte. Kanske för att få längd, men volym har jag så det räcker och blir över.
    filibustern skrev 2014-08-06 16:04:00 följande:

    när vi ändå är inne på frisyrer. har pratat med gubben lite kort om frisyrer. och kalla mig velig, men ajg vill ju han också ska tycka jag är fin, men han sa som det var och sa att han tyckte sånna där bröllopsuppsättningar är så fula.. alla.. och när ja fråga om vad han skulle gilla, fick jag till svar - "kan du inte bara ha utsläppt?" ja men hurdå utsläppt? vill inte ha lockigt och gulligt.. faktiskt.. *suck* sen hittade jag ju något asfränt som ajg kanske skulle vilja ha: 

    det är hjorthorn om ni undrar. :) men min gubbe tänkte inte på hornen, utan på hur ful frisyrerna var.. *suck* ärligt talat.. det vette fan om jag kan vara vacker i hans ögon på bröllopsdagen. :( 


    Han kommer att tycka att du är fin, oavsett hur du ser ut på bröllopsdagen. Tänk på att det är din dag också, att DU ska tycka att du är fin. De där hornen är skitläckra, och det är en detalj, inte fokus på bröllopsdagen. 

    Kan du säga till honom att det är viktigt för dig att känna dig fin, och att det är viktigt att han också tycker det? Be honom vara lite öppen och mottaglig mot förslag. Jag brukar få slå näven i bordet och säga att även om det är oviktigt för honom så är det viktigt för mig, och då är min karl helt plötsligt intresserad av klänningar, frisyrer och brudbuketter. Åtminstone lite. 
    Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • filibustern
    Plättis skrev 2014-08-06 16:18:39 följande:
    Mitt hår kör i nio fall av tio sitt eget race. Så jag kommer nog inte planera frisyren särskilt mycket. Kanske en halvuppsättning. Tycker vattenfallsflätan är superfin, och den skulle passa bra med min axelbandslösa klänning och den avslappnade stil jag är ute efter. 

    Jag är inte ens säker på om jag vill ha förlängningar. Jag behöver det definitivt inte. Kanske för att få längd, men volym har jag så det räcker och blir över.
    filibustern skrev 2014-08-06 16:04:00 följande:

    när vi ändå är inne på frisyrer. har pratat med gubben lite kort om frisyrer. och kalla mig velig, men ajg vill ju han också ska tycka jag är fin, men han sa som det var och sa att han tyckte sånna där bröllopsuppsättningar är så fula.. alla.. och när ja fråga om vad han skulle gilla, fick jag till svar - "kan du inte bara ha utsläppt?" ja men hurdå utsläppt? vill inte ha lockigt och gulligt.. faktiskt.. *suck* sen hittade jag ju något asfränt som ajg kanske skulle vilja ha: 

    det är hjorthorn om ni undrar. :) men min gubbe tänkte inte på hornen, utan på hur ful frisyrerna var.. *suck* ärligt talat.. det vette fan om jag kan vara vacker i hans ögon på bröllopsdagen. :( 


    Han kommer att tycka att du är fin, oavsett hur du ser ut på bröllopsdagen. Tänk på att det är din dag också, att DU ska tycka att du är fin. De där hornen är skitläckra, och det är en detalj, inte fokus på bröllopsdagen. 

    Kan du säga till honom att det är viktigt för dig att känna dig fin, och att det är viktigt att han också tycker det? Be honom vara lite öppen och mottaglig mot förslag. Jag brukar få slå näven i bordet och säga att även om det är oviktigt för honom så är det viktigt för mig, och då är min karl helt plötsligt intresserad av klänningar, frisyrer och brudbuketter. Åtminstone lite. 
    ja alltså jag har ju sagt att jag vill att även han ska tycka jag är vacker, att det är viktigt för mig, jag vill känna mig vacker för mig själv, men även inför han. och han liksom "men ja tycker ju du är vacker, som du är, med jeans, stor t-shirt, utan smink och hästsvans"... -.-' dey hjälpte inte speciellt mycket... 

    det är väl också därför jag är så velig kring frisyr. för det känns som att VAD JAG ÄN TITTAR PÅ, så ser jag bara frisyrer han tycker är skitful... och hur ska jag då kunna vilja ha någon öht?? 

    han föreslog som sagt utsläppt, inge fuffens alls. men jag liksom "har du sett mitt hår?? det är självfall-  ergo - det gör absolut inte som jag vill :P"
  • litenkaka

    Jag tror ju fullt och fast på att om VI känner oss vackra så strålar vi och våra män tycker då att vi är vackra oavsett vad vi har för frisyr och kläder. Det enda min sambo verkligen avskyr är rött/mörkt nagellack så det undviker jag :) jag kommer inte diskutera mitt utseende alls med mannen - det får bli en suprise för honom

  • Trattkantarellen
    litenkaka skrev 2014-08-05 18:09:10 följande:
    Vilken förrättade har ni bokat? Kollade listan och sambon gillade han längst ner ;)
    Vi gifter oss som sagt i Forshaga, som är en egen kommun. Så deras vigselförättare heter Håkan Engmalm
    filibustern skrev 2014-08-06 16:04:00 följande:

    när vi ändå är inne på frisyrer. har pratat med gubben lite kort om frisyrer. och kalla mig velig, men ajg vill ju han också ska tycka jag är fin, men han sa som det var och sa att han tyckte sånna där bröllopsuppsättningar är så fula.. alla.. och när ja fråga om vad han skulle gilla, fick jag till svar - "kan du inte bara ha utsläppt?" ja men hurdå utsläppt? vill inte ha lockigt och gulligt.. faktiskt.. *suck* sen hittade jag ju något asfränt som ajg kanske skulle vilja ha: 

    det är hjorthorn om ni undrar. :) men min gubbe tänkte inte på hornen, utan på hur ful frisyrerna var.. *suck* ärligt talat.. det vette fan om jag kan vara vacker i hans ögon på bröllopsdagen. :( 


    Säger samma som andra innnan, det är ju din bröllopsdag, klart du ska få känna dig vacker! Säg åt honom att du vill vara lite extra upp-piffad den dagen och fråga honom vilken uppsatt frisyr han gillar mest istället

  • filibustern
    Trattkantarellen skrev 2014-08-06 17:33:33 följande:
    Vi gifter oss som sagt i Forshaga, som är en egen kommun. Så deras vigselförättare heter Håkan Engmalm
    filibustern skrev 2014-08-06 16:04:00 följande:

    när vi ändå är inne på frisyrer. har pratat med gubben lite kort om frisyrer. och kalla mig velig, men ajg vill ju han också ska tycka jag är fin, men han sa som det var och sa att han tyckte sånna där bröllopsuppsättningar är så fula.. alla.. och när ja fråga om vad han skulle gilla, fick jag till svar - "kan du inte bara ha utsläppt?" ja men hurdå utsläppt? vill inte ha lockigt och gulligt.. faktiskt.. *suck* sen hittade jag ju något asfränt som ajg kanske skulle vilja ha: 

    det är hjorthorn om ni undrar. :) men min gubbe tänkte inte på hornen, utan på hur ful frisyrerna var.. *suck* ärligt talat.. det vette fan om jag kan vara vacker i hans ögon på bröllopsdagen. :( 


    Säger samma som andra innnan, det är ju din bröllopsdag, klart du ska få känna dig vacker! Säg åt honom att du vill vara lite extra upp-piffad den dagen och fråga honom vilken uppsatt frisyr han gillar mest istället

    jo.. har bett honom att leta igenom google och komma med förslag HAN gillar, för att se om de tär något vi båda gillar.. men som vanligt tar det ju 700 år. :p han bryr sig helt enkelt inte. 

    man vill ju så klart att ens make ska tycka man är snygg/vacker. ^^ får se hur de blir. 
  • linda79

    Idag har jag varit och provat klänning! Så kul! Kan ha hittat MIN klänning men det är kanske för tidigt för att säga det. Det var ju ändå bara första provningen. Kul var det i alla fall!

  • litenkaka
    linda79 skrev 2014-08-06 22:17:22 följande:

    Idag har jag varit och provat klänning! Så kul! Kan ha hittat MIN klänning men det är kanske för tidigt för att säga det. Det var ju ändå bara första provningen. Kul var det i alla fall!


    Åh så kul! Vad var det för klänning?
  • Plättis
    litenkaka skrev 2014-08-06 23:21:59 följande:

    Ni som är sugna på flätfrisyr - kolla in "flettemia" på instagram :)


    Herregud, det är ju helt surrealistiska frisyrer Förvånad 
    Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • Elenaproblema
    filibustern skrev 2014-08-06 17:41:51 följande:
    jo.. har bett honom att leta igenom google och komma med förslag HAN gillar, för att se om de tär något vi båda gillar.. men som vanligt tar det ju 700 år. :p han bryr sig helt enkelt inte. 

    man vill ju så klart att ens make ska tycka man är snygg/vacker. ^^ får se hur de blir. 
    Vet du, jag tror helt ärligt att du kan ha vilken frisyr som helst och han kommer att säga ja ändå! :) Om inte (vill inte låta hård, men..), så är det ju hans problem. ;) Så länge du känner dig bekväm och fin och glad så tror jag att det kommer bli hur bra som helst! 

    Sen om du vill ha hästsvans så finns det ju jättemånga snygga frisyrer med uppiffade hästsvansar! Jag har också svårt för bruduppsättningar med höga hår och lockar, men det finns ju så himla mycket enkla grejer som ändå är eleganta, typ lösa hästsvansar på sidan och sånt. 

    Back to the point, kör på det du känner dig vacker i, då känns det mest bekvämt och så strunta i att oroa dig över vad han säger. Det är ändå hans plikt att tycka att du är den vackraste han sett på dagen! :)
Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!