• Sudditjuven

    Vi som gifter oss 2015!

    En dottertråd till Bröllop 2015.

    Här diskuterar vi alltså kommande bröllop! :) 

    Vi planerar just nu ett vintageromantiskt bröllop för ungefär 50 personer och vi har en budget på 20.000 - 25.000. 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-14 23:00
    Augusti:

    8e - Artemiss
    15e - Sudditjuven

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 08:39
    ? - Lindijoo

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 13:02

    120926 - april/maj
    ellie01 - Maj/juni
    Cammyr - 13e juni
    Artemiss - 8e augusti
    Sudditjuven - 15e augusti
    Lindijoo - augusti

  • Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!
  • filibustern

    Äsch, nu är de ju fortfarande så jag inte kan skriva inlägg på datorn, aja. Hittade inte facebooksidan, finns bara en med 2013

  • Zaarah84

    Hej tjejer!

    Jag var inne här och skrev ett tag i höstas men sedan fick vi barn nummer 2 i oktober och efter det har det varit full fart här hemma. Vi bor i alla fall i Halmstad och gifte oss borgeligt och i hemlighet den 5/1-2012 och nu ska vi gifta oss "på riktigt". Datumet är den 30 maj 2015.

    Vi har kommit rätt långt i planeringen, lokal är bokad och det är även präst och kyrka. Vi har preliminärt bestämt vem som ska göra maten, en kompis man är kock och han ska förmodligen fixa det. Tårta är typ beställd, ska bara bestämma hur den ska se ut Inbjudningar, save the date-kort, tackkort och allt annat sådant gör min mans chef som är konstnär gratis åt oss, vi ska bara skriva ut dem. Band är bokat till festen och vår budget är klar, blir på ca 80000 kr. Vi har dock turen att våra föräldrar är med och betalar ca 20000 kr var av den summan

    Nu fattas "bara" klänning, ringar och fotograf.

    Jag började träna hemma i januari och har hitintills tappat ca 12 kg och massor av centimeter men har en del kvar innan bröllopet. Mitt tips till ersom inte är så förtjusta i att träna är att ha stenkoll på kosten istället, det gör mer än man tror. Och ät inte för lite för att ni ska gå ner i vikt, jag äter mer än någonsin men rätt saker och det funkar. Märks direkt när jag inte sköter kosten (typ som denna helgen) :D


    filibustern skrev 2014-06-22 16:53:04 följande:

    Äsch, nu är de ju fortfarande så jag inte kan skriva inlägg på datorn, aja. Hittade inte facebooksidan, finns bara en med 2013



    Det är för att gruppen är hemlig, då måste man bli inbjuden för att se den. Jag letade också efter den innan jag kom i håg det
  • filibustern

    men på tal på inget, nu när jag kan skriva från datorn igen, 

    har varit hos syster och hennes familj i helgen, och då for vi på några loppisar, och jag hittade skitcoola vinglas, perfekti till bröllopet och vårt tema!
    det är björkglas. :) gjord av Eugene montelin, på loppiet fanns 6 vinglas, två ölstop typ, en vad jag tror var en karaff, och en liten flaska av något slag. skulle velat ha karaffen men den gick på 90 kr. dessa glas gick på 30kr/st. tyckte dom var skitkonstiga, sen när jag efter ett tag kom på vad de föreställde så blev jag såld! 

  • Trattkantarellen
    Zaarah84 skrev 2014-06-22 18:40:30 följande:

    Det är för att gruppen är hemlig, då måste man bli inbjuden för att se den. Jag letade också efter den innan jag kom i håg det


    filibustern skrev 2014-06-22 18:45:35 följande:

    ah den är HEMLIG, trodde den bara var sluten.. ja men då så.. då måste jag finna någon som kan lägga till mig :P 


    Ni kan leta upp mig på Facebook så kan jag bjuda in er. Sara Nilsson heter jag, samma bild som här på Bröllopstorget.
  • Zaarah84

    Nu har jag skickat pm till dig :) Hamnar säkert under övrigt.


    Trattkantarellen skrev 2014-06-22 20:26:45 följande:

    Ni kan leta upp mig på Facebook så kan jag bjuda in er. Sara Nilsson heter jag, samma bild som här på Bröllopstorget.


  • Plättis

    Vi har tagit paus i bröllopsplaneringen eftersom vi packar som idioter inför flytt på lördag. När vi landat i nya lägenheten kanske vi kan börja tänka på bröllop igen. 

    Mindre roligt är att vi har en kris i familjen eftersom en nära släkting är sjuk. Jag går mest i en bubbla och växlar mellan att inte vilja tro det och att få panik så fort telefonen ringer. Och min fina, fina sambo bara tittade på mig när jag kom hem häromdagen och sträckte ut armarna så jag fick krypa upp i famnen på honom och gömma mig. 


    Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • Trattkantarellen
    Zaarah84 skrev 2014-06-22 21:12:21 följande:

    Nu har jag skickat pm till dig :) Hamnar säkert under övrigt.


    Mottaget!
    Dock måste jag antingen ha er på min friendslist eller ha er mailadress för att kunna bjuda in er tydligen. Bökigt det här med hemliga grupper :-P
    Plättis skrev 2014-06-23 11:32:09 följande:

    Vi har tagit paus i bröllopsplaneringen eftersom vi packar som idioter inför flytt på lördag. När vi landat i nya lägenheten kanske vi kan börja tänka på bröllop igen. 

    Mindre roligt är att vi har en kris i familjen eftersom en nära släkting är sjuk. Jag går mest i en bubbla och växlar mellan att inte vilja tro det och att få panik så fort telefonen ringer. Och min fina, fina sambo bara tittade på mig när jag kom hem häromdagen och sträckte ut armarna så jag fick krypa upp i famnen på honom och gömma mig. 


    Lycka till med flytten, och *Styrkekram* i övrigt.

  • frkmaria
    Plättis skrev 2014-06-23 11:32:09 följande:

    Vi har tagit paus i bröllopsplaneringen eftersom vi packar som idioter inför flytt på lördag. När vi landat i nya lägenheten kanske vi kan börja tänka på bröllop igen. 

    Mindre roligt är att vi har en kris i familjen eftersom en nära släkting är sjuk. Jag går mest i en bubbla och växlar mellan att inte vilja tro det och att få panik så fort telefonen ringer. Och min fina, fina sambo bara tittade på mig när jag kom hem häromdagen och sträckte ut armarna så jag fick krypa upp i famnen på honom och gömma mig. 


    Skönt med en sådan sambo; honom får du hålla hårt i! Det bästa när man känner sig förstådd utan att behöva använda ord. 

    Lycka till med flytten och hoppas på det bästa självklart! 

    Jag kommer nog snart komma igång med lite mer planering, även om det känns som att det mesta man kan bestämma innan redan är bestämt! ;) Får väl klippa ut lite fler rundlar till våra inbjudningskort. :)
    1 augusti 2015
  • Plättis
    Trattkantarellen skrev 2014-06-23 11:48:57 följande:
    Lycka till med flytten, och *Styrkekram* i övrigt.
    Tack :) 
    frkmaria skrev 2014-06-23 16:19:08 följande:
    Skönt med en sådan sambo; honom får du hålla hårt i! Det bästa när man känner sig förstådd utan att behöva använda ord. 

    Lycka till med flytten och hoppas på det bästa självklart! 
    Ja, jag har aldrig tänkt släppa taget om honom. Jag satt hemma i soffan och läste det här igår, och då hade han ont i halsen och pep bara till svar när man pratade med honom. Och jag lyckades ändå förstå att han ville ha en kopp te och en kram :) Så ord är definitivt överflödiga hemma hos oss! 

    Tyvärr finns det inget att hoppas på i fråga om den sjuka släktingen :( Jag åkte hem i lördags och mer eller mindre tog avsked. I helgen ska jag hem igen, men då kan det redan vara för sent. Så jag kryper upp i sambons famn och gråter, för det finns inget annat jag kan göra. Utom att jobba, men eftersom jag sitter här och skriver märker ni hur bra det går... 
    Per aspera ad astra, ad infinitum.
Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!