• Sudditjuven

    Vi som gifter oss 2015!

    En dottertråd till Bröllop 2015.

    Här diskuterar vi alltså kommande bröllop! :) 

    Vi planerar just nu ett vintageromantiskt bröllop för ungefär 50 personer och vi har en budget på 20.000 - 25.000. 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-14 23:00
    Augusti:

    8e - Artemiss
    15e - Sudditjuven

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 08:39
    ? - Lindijoo

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 13:02

    120926 - april/maj
    ellie01 - Maj/juni
    Cammyr - 13e juni
    Artemiss - 8e augusti
    Sudditjuven - 15e augusti
    Lindijoo - augusti

  • Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!
  • 150815
    ellie01 skrev 2013-11-29 08:38:38 följande:
    Grattis!!! vad härligt!! Har ni hittat någon lokal till middagen också? I vilken stad kommer bröllopet vara? 
    Tack =) Ja vi har hittat lokal också,som ligger precis vid vattnet! 
    Supermysigt och jag luskade lite försiktigt fram (en kompis till mig är delägare i stället) att det ser lugnt ut med bokningar för 2015 så vi avvaktar lite med att boka där =) 
    Mest ifall vi hittar ngt bättre,men detta ligger relativt nära kyrkan....  
  • filibustern

    insåg idag att det inte är så länge kvar innan jag ska fråga min tänkta tärna... vet fortfarande inte HUR jag ska fråga.. ska jag göra ett kort? hälsa på med en flaska vin? tips? 

    för övrigt så känns det så länge kvar!! outhärdligt nästan! och det känns konstigt att börja göra saker redan nu.. har visseligen provgjort några ljushållare av vedklabbar.. men inget annat.  

     

  • filibustern

    på tal på ingenting... tänkte angående etsy. 

    är fraktpriserna inkl. tullen eller måste man räkna med en extra avgift för den?  

  • Isbrud2015

    Åh vilken underbar tråd! Trodde jag var ensam om att planera mitt stora datum. 20150320 Ska läsa in mig lite mer i tråden så återkommer jag, hoppas det är ok, ser att ni redan hunnit avverka lite frågor och planeringar;)

  • Tessa
    filibustern skrev 2013-11-30 19:45:12 följande:
    på tal på ingenting... tänkte angående etsy. 

    är fraktpriserna inkl. tullen eller måste man räkna med en extra avgift för den?  
    Tullavgiften är nog inte medräknat i priset. Och man slipper ju tull om försäljaren är inom EU :)
    Isbrud2015 skrev 2013-12-01 21:16:44 följande:
    Åh vilken underbar tråd! Trodde jag var ensam om att planera mitt stora datum. 20150320 Ska läsa in mig lite mer i tråden så återkommer jag, hoppas det är ok, ser att ni redan hunnit avverka lite frågor och planeringar;)
     Välkommen Isbrud! Kul med ett vårbröllop i tråden! :)
    Herrgårdsbröllop 1 Augusti 2015. Old Hollywood goes Countryside.
  • 2015
    filibustern skrev 2013-11-30 19:10:51 följande:
    insåg idag att det inte är så länge kvar innan jag ska fråga min tänkta tärna... vet fortfarande inte HUR jag ska fråga.. ska jag göra ett kort? hälsa på med en flaska vin? tips? 

    för övrigt så känns det så länge kvar!! outhärdligt nästan! och det känns konstigt att börja göra saker redan nu.. har visseligen provgjort några ljushållare av vedklabbar.. men inget annat.  

     
    Jag har "hintat" om till mina tilltänkta tärnor att jag vill ha dem som tärnor men inte frågat dem än.

    Bjud dina tärnor på middag. Det tror jag dem skulle uppskatta.Glad  Och frågar dem då.
  • 2015

    Vi hade funderat på att gifta oss i januari 2015. Men efter vi har räknat på vår budget nu, så blir det inte föränn december 2015 istället. Lite trist. Men så är livet.Gråter Vi vill verkligen ha vårt drömbröllop.
    Och då måste vi spara mer pengar. Plus att vi har en del som skall betalas av på innan bröllopet.
    Så det är klart då man gifter sig.Flört

  • 2015
    2015 skrev 2013-12-01 22:24:23 följande:
    Vi hade funderat på att gifta oss i januari 2015. Men efter vi har räknat på vår budget nu, så blir det inte föränn december 2015 istället. Lite trist. Men så är livet.Gråter Vi vill verkligen ha vårt drömbröllop.
    Och då måste vi spara mer pengar. Plus att vi har en del som skall betalas av på innan bröllopet.
    Så det är klart då man gifter sig.Flört
    Skulle kanske skrivit: Så blir vårt bröllop inte troligen föränns i december 2015. Inget bestämmt än riktigt. Drömmer
  • ellie01
    filibustern skrev 2013-11-30 19:10:51 följande:
    insåg idag att det inte är så länge kvar innan jag ska fråga min tänkta tärna... vet fortfarande inte HUR jag ska fråga.. ska jag göra ett kort? hälsa på med en flaska vin? tips? 

    för övrigt så känns det så länge kvar!! outhärdligt nästan! och det känns konstigt att börja göra saker redan nu.. har visseligen provgjort några ljushållare av vedklabbar.. men inget annat.  

     
    Spännande!! Jag kunde faktiskt inte hålla mig så har redan frågat, men kommer att styra en middag för samtliga i vår då jag tänkte ge dom en liten låda, en bridesmaidbox, med en sidenmorgonrock som det står Bridesmaid/Maid of Honor på ryggen, kanske något nagellack och lite annat smått och gott. 
    Min fästman kommer göra en liknande för hans marskalkar med ett rakset, whiskey och något mer. 

    Antingen att du frågar en för en, eller att du bjuder över alla på brunch och frågar dom tillsammans. :) 
  • filibustern
    Tessa skrev 2013-12-01 22:09:02 följande:
    Tullavgiften är nog inte medräknat i priset. Och man slipper ju tull om försäljaren är inom EU :)
    ok! får hoppas då att de jag köper från är EU :P 
    2015 skrev 2013-12-01 22:21:08 följande:
    Jag har "hintat" om till mina tilltänkta tärnor att jag vill ha dem som tärnor men inte frågat dem än.

    Bjud dina tärnor på middag. Det tror jag dem skulle uppskatta.Glad  Och frågar dem då.
    ellie01 skrev 2013-12-02 07:40:06 följande:
    Spännande!! Jag kunde faktiskt inte hålla mig så har redan frågat, men kommer att styra en middag för samtliga i vår då jag tänkte ge dom en liten låda, en bridesmaidbox, med en sidenmorgonrock som det står Bridesmaid/Maid of Honor på ryggen, kanske något nagellack och lite annat smått och gott. 
    Min fästman kommer göra en liknande för hans marskalkar med ett rakset, whiskey och något mer. 

    Antingen att du frågar en för en, eller att du bjuder över alla på brunch och frågar dom tillsammans. :) 
     hade bara planera en - min barndomsvän (och kusinbarn, trots att hon är lika gammal som mig :P) tja. middag vore ju något. hade tänkt sen närmare bröllopet att hon skulle få ett halsband i form av en kotte eller igelkott eller nåt, för att symbolisera skogstemat. men middag kanske vore något.. ^^

    min karl har då inte valt någon marsalk än. och för mig spelar det då ingen roll om han har någon eller inte, får han göra som han vill^^  
Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!