• Sudditjuven

    Vi som gifter oss 2015!

    En dottertråd till Bröllop 2015.

    Här diskuterar vi alltså kommande bröllop! :) 

    Vi planerar just nu ett vintageromantiskt bröllop för ungefär 50 personer och vi har en budget på 20.000 - 25.000. 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-14 23:00
    Augusti:

    8e - Artemiss
    15e - Sudditjuven

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 08:39
    ? - Lindijoo

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 13:02

    120926 - april/maj
    ellie01 - Maj/juni
    Cammyr - 13e juni
    Artemiss - 8e augusti
    Sudditjuven - 15e augusti
    Lindijoo - augusti

  • Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!
  • ellie01
    Tessa skrev 2013-11-27 10:55:57 följande:
    Vissa tittar lite konstigt på en när man är ute i så god tid, det håller jag med om! Glad Däremot var ju herrgården vi bokat redan fullbokad för sommaren 2014... Och nu är det redan vi och 2 andra par som bokat 2015! 

    Vi har också pratat om att ha en proffesionell fotograf. Nu gillar jag en viss typ av fotografi som är mer lifestyle/dokumentär än klassiska porträttfoton, så det är det enda jag har utgått från när jag letat fotograf.

    Priset jag fick av en erfaren fotograf med just den fotostilen var 22900kr för en hel dag. (Detta är alltså bara foto, ingen video.) 
    De är med från morgonkvisten och tills festen är slut. Då ingår också all redigering, alla bilder en bröllops-fotobok samt 2 mindre fotoböcker att ge bort till t.ex. föräldrarna.
    De kommer inte heller ta betalt för resan ut till herrgården som ligger ungefär 4 mil från deras studio.

    22900 känns som en saftig summa att betala, samtidigt tänker man på att fotografen kommer jobba i minst 12 timmar på plats, plus allt efterarbete med redigering som säkert tar minst lika lång tid. Så när man slår ut det på timmar och materialkostnad samt resan blir det inte överdrivet mycket pengar per timme.  

    Vad hade du fått för pris? 
    Herrgårdsbröllop 1 Augusti 2015. Old Hollywood goes Countryside.
    Vad skönt att höra så att ni har fått liknande pris, vi fick 2900Eur vilket är kring 20 000. Och som du säger om man slår ut alla timmar som han kommer att arbeta så är det inte så fasligt mycket. I detta ingick video och foto från nästan hela dagen, är säker på att man kan skräddarsy lite, samt 4 albums till föräldrarna, CD med alla foton och massa utskivna foton. 
    Vi har mailat lite olika och väntar in prisförslag från samtliga.

    Har hittat en jätte bra liten check-lista för fotografen med fotografier, säg till om ni vill ha den så bifogar jag den!

    Tessa: Vad häftigt att ni redan är 3 par som har bokat!! Var ligger herrgården? 
  • filibustern
    Tessa skrev 2013-11-27 10:55:57 följande:
    Vissa tittar lite konstigt på en när man är ute i så god tid, det håller jag med om! Glad Däremot var ju herrgården vi bokat redan fullbokad för sommaren 2014... Och nu är det redan vi och 2 andra par som bokat 2015! 

    Vi har också pratat om att ha en proffesionell fotograf. Nu gillar jag en viss typ av fotografi som är mer lifestyle/dokumentär än klassiska porträttfoton, så det är det enda jag har utgått från när jag letat fotograf.

    Priset jag fick av en erfaren fotograf med just den fotostilen var 22900kr för en hel dag. (Detta är alltså bara foto, ingen video.) 
    De är med från morgonkvisten och tills festen är slut. Då ingår också all redigering, alla bilder en bröllops-fotobok samt 2 mindre fotoböcker att ge bort till t.ex. föräldrarna.
    De kommer inte heller ta betalt för resan ut till herrgården som ligger ungefär 4 mil från deras studio.

    22900 känns som en saftig summa att betala, samtidigt tänker man på att fotografen kommer jobba i minst 12 timmar på plats, plus allt efterarbete med redigering som säkert tar minst lika lång tid. Så när man slår ut det på timmar och materialkostnad samt resan blir det inte överdrivet mycket pengar per timme.  

    Vad hade du fått för pris? 
    Herrgårdsbröllop 1 Augusti 2015. Old Hollywood goes Countryside.
    vilken saftig summa! men samtidigt får ni ju mycket för det kan jag tycka! :) vi kommer nog mest troligt ta en "lokal" fotograf, från kommunen bredvid, hon skulle ta 4-5000 (om ja minns rätt) för ett par timmar och.... 60 bilder? minns inte, och jag har då tydligen tappat bort mailkontakten med henne.. 
  • Tessa
    ellie01 skrev 2013-11-28 09:22:03 följande:
    Vad skönt att höra så att ni har fått liknande pris, vi fick 2900Eur vilket är kring 20 000. Och som du säger om man slår ut alla timmar som han kommer att arbeta så är det inte så fasligt mycket. I detta ingick video och foto från nästan hela dagen, är säker på att man kan skräddarsy lite, samt 4 albums till föräldrarna, CD med alla foton och massa utskivna foton. 
    Vi har mailat lite olika och väntar in prisförslag från samtliga.

    Har hittat en jätte bra liten check-lista för fotografen med fotografier, säg till om ni vill ha den så bifogar jag den!

    Tessa: Vad häftigt att ni redan är 3 par som har bokat!! Var ligger herrgården? 
    Hoppas ni hittar en fotograf ni trivs med! Vi har bara fått in prisuppgifter, ska återuppta kontakten igen med fotografen till sommaren när det är ett år kvar och boka in om det känns rätt - tänkte vara förbi deras studio när vi är i området och testa av personkemin. :)

    Herrgården ligger utanför Luleå. Fantastiska lokaler och boende i samma hus!
    http://www.meldersteinherrgard.se/
    Herrgårdsbröllop 1 Augusti 2015. Old Hollywood goes Countryside.
  • ellie01
    Tessa skrev 2013-11-28 19:11:10 följande:
    Hoppas ni hittar en fotograf ni trivs med! Vi har bara fått in prisuppgifter, ska återuppta kontakten igen med fotografen till sommaren när det är ett år kvar och boka in om det känns rätt - tänkte vara förbi deras studio när vi är i området och testa av personkemin. :)

    Herrgården ligger utanför Luleå. Fantastiska lokaler och boende i samma hus!
    www.meldersteinherrgard.se/
    Herrgårdsbröllop 1 Augusti 2015. Old Hollywood goes Countryside.
    Vilken fin herrgård! Vilken fantastisk trädgård och super fin lokal för middagen!
    Kommer ni ha vigseln i deras kapell?  
    Super praktiskt att alla kan bo på herrgården också! 

    Mycket viktigt med personkemi! och att dom verkligen förstår vad det är man är ute efter. Vi ska ha ett skype-möte med en av de fotografer vi kontaktat nästa vecka. dagens teknologi alltså!  
  • ellie01
    150815 skrev 2013-11-29 07:26:01 följande:
    Nu har vi bokat kyrka! 

    150815 kl 15:00 är det dags om inget oförutsett händer =)  
    Grattis!!! vad härligt!! Har ni hittat någon lokal till middagen också? I vilken stad kommer bröllopet vara? 
  • Tessa
    ellie01 skrev 2013-11-29 08:37:48 följande:
    Vilken fin herrgård! Vilken fantastisk trädgård och super fin lokal för middagen!
    Kommer ni ha vigseln i deras kapell?  
    Super praktiskt att alla kan bo på herrgården också! 

    Mycket viktigt med personkemi! och att dom verkligen förstår vad det är man är ute efter. Vi ska ha ett skype-möte med en av de fotografer vi kontaktat nästa vecka. dagens teknologi alltså!  
    Har inte bestämt oss om det blir inne i kapellet eller ute i trädgården. Om inte annat så är det en perfekt back-up om vädret skulle vara dåligt! :) Vi kommer gifta oss borgerligt, och det jag tycker är så perfekt är att kapellet inte har några religiösa symboler, vilket passar bra för alla typer av bröllop. När vi var där på visning sa de att de har haft alla sorters bröllop och välkomnar alla religioner och alla typer av människor! Det gillade jag skarpt! :)

    Visst är det skönt med dagens teknologi! Lycka till med val av fotograf! :) 
    Herrgårdsbröllop 1 Augusti 2015. Old Hollywood goes Countryside.
  • 2015

    STORT GRATTIS!! Till alla som bokat/hittat sin drömlokal, kyrka/kapell/vigsdelplats och sin drömresa. . Vi har ÄNTLIGEN, ÄNTLIGEN hittat vår drömlokal som passar vår budget och en vacker liten kyrka. Ska på visning snart av både lokal och kyrka. . Man är superduper glad!

  • 2015

    Vi har hittat videograf och fotograf med. Samt ett liveband. Nu är det bara klänning och ringar till mig kvar. Min blivande har kläder och hittat sin ring redan.

Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!