• Sudditjuven

    Vi som gifter oss 2015!

    En dottertråd till Bröllop 2015.

    Här diskuterar vi alltså kommande bröllop! :) 

    Vi planerar just nu ett vintageromantiskt bröllop för ungefär 50 personer och vi har en budget på 20.000 - 25.000. 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-14 23:00
    Augusti:

    8e - Artemiss
    15e - Sudditjuven

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 08:39
    ? - Lindijoo

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 13:02

    120926 - april/maj
    ellie01 - Maj/juni
    Cammyr - 13e juni
    Artemiss - 8e augusti
    Sudditjuven - 15e augusti
    Lindijoo - augusti

  • Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!
  • Vichy

    Vi har inte hittat nån lokal än... Eller vi har hittat en jättefin som har allt vi skulle vilja a, och som säkert inte är dyr enligt många men vi vet inte om vi kommer ha råd iallafall... Det är svårt att hitta en lokal som ligger fint och går att göra fin och som har plats för alla och som har bra kök... Och gärna med bra övernattningsmöjligheter i närheten...

  • 2015
    Trattkantarellen skrev 2013-11-15 12:06:46 följande:
    Asså, ursäkta mig, men herregud. Jag och m2b bor också i Göteborg, men vi kommer gifta oss i Värmland eftersom vi båda kommer därifrån. Våra vänner (härifrån) kommer alltså behöva resa ca 3h och dessutom betala för hotell, och det är inte en enda av dom som har klagat på det. Det är ju ditt bröllop, dom ska ställa upp för er, det är inte ni som ska behöva anpassa bröllopet efter dom!
    OJ DÅ! Helt FANTASTISKT! att de INTE klagar. Sådan TUR ni har! Jag menar nu i positiv mening.
    Menade inte! att vara ironisk. Jag ÖNSKAR att våra gäster var som era gäster helt enkelt.
    Hoppas du förstår och tar det på rätt sätt. Glad
  • Trattkantarellen
    2015 skrev 2013-11-16 22:33:13 följande:
    Nu tror vi att vi hittat "vår" festlokal. Får besked på måndag, spännande!Drömmer
    Hoppas att era gäster kan ta sig dit då. Tycker väldigt synd om dig om dina gäster ställer krav på ditt bröllop, tycker det känns ganska oförskämt..

    Just nu ligger våra planer lite på is, här händer mkt, jag har precis fått nytt jobb och det rör på sig en hel del på sambons jobb just nu också, dessutom har vi nu två lokaler som vi funderar på, men eftersom vi gärna vill ha en utomhusvigsel ska vi nu avvakta lite så vi kan kika på båda ställen till våren och bestämma oss då.. I övrigt känns det inte som att jag kan göra så mkt bröllopsförberedande just nu, förutom att fortsätta spara pengar =P

    Däremot tänker jag gå på http://www.brollopsmassan.se/goteborg/ i januari för lite inspiration.

    Hur går det för er andra med allt? 
  • Vichy
    2015 skrev 2013-11-15 22:30:23 följande:
    Vichy skall ni göra maten själva? Vi letar en lokal med helhetslösning.
    Vi är öppna för att antingen laga mat själva, men då behöver vi en lokal med kök där det är möjligt att göra det. Men vi är också öppna för catering, men då behöver vi ha plats för det...

    Så maten beror på vilken lokal och plats vi får tag på... 
  • 2015
    Vichy skrev 2013-11-18 14:32:45 följande:
    Vi är öppna för att antingen laga mat själva, men då behöver vi en lokal med kök där det är möjligt att göra det. Men vi är också öppna för catering, men då behöver vi ha plats för det...

    Så maten beror på vilken lokal och plats vi får tag på... 
    Hoppas ni hittar en lokal snart.Glad
  • 2015
    Trattkantarellen skrev 2013-11-17 19:32:02 följande:
    Hoppas att era gäster kan ta sig dit då. Tycker väldigt synd om dig om dina gäster ställer krav på ditt bröllop, tycker det känns ganska oförskämt..

    Just nu ligger våra planer lite på is, här händer mkt, jag har precis fått nytt jobb och det rör på sig en hel del på sambons jobb just nu också, dessutom har vi nu två lokaler som vi funderar på, men eftersom vi gärna vill ha en utomhusvigsel ska vi nu avvakta lite så vi kan kika på båda ställen till våren och bestämma oss då.. I övrigt känns det inte som att jag kan göra så mkt bröllopsförberedande just nu, förutom att fortsätta spara pengar =P

    Däremot tänker jag gå på www.brollopsmassan.se/goteborg/ i januari för lite inspiration.

    Hur går det för er andra med allt? 
    Tack för tipset för bröllopsmässa.

    Ja, vi får hoppas det går i lås nu. Jag tycker som du.

    Men inget ont som inte har något gott med sig.
    Den lokal eller rättare sagt restaurang vi hittat är mycket billigare än vad det hade kostat på den lokal vi skulle vara på. Så det rä ju bra. Solig  Vi sökte ett ställe med helhetslösning. Glad
    Det är inte spikat till 100 % än, men nästan i alla fall.
  • LadyS

    Hej alla blivande äkta makar!


    Jag är ännu en som ska gifta mig i augusti 2015, närmare bestämt 15 augusti :)
    Vi kommer hålla till i Norrköpingstrakten eftersom jag är därifrån och jag har en del äldre släktingar som inte skulle orka/kunna åka till Stockholm.


    Just nu sitter jag och funderar över hur jag ska fråga mina tilltänkta tärnor om de faktiskt VILL vara mina tärnor. En av dem träffar jag ganska ofta, men de andra två väldigt sällan. Så det lutar kanske åt att skicka ut förfrågan via post (är inte riktigt bekväm med att prata i telefon tyvärr). Vad tycker ni om den idén?

  • filibustern
    LadyS skrev 2013-11-19 14:24:28 följande:

    Hej alla blivande äkta makar!


    Jag är ännu en som ska gifta mig i augusti 2015, närmare bestämt 15 augusti :)
    Vi kommer hålla till i Norrköpingstrakten eftersom jag är därifrån och jag har en del äldre släktingar som inte skulle orka/kunna åka till Stockholm.


    Just nu sitter jag och funderar över hur jag ska fråga mina tilltänkta tärnor om de faktiskt VILL vara mina tärnor. En av dem träffar jag ganska ofta, men de andra två väldigt sällan. Så det lutar kanske åt att skicka ut förfrågan via post (är inte riktigt bekväm med att prata i telefon tyvärr). Vad tycker ni om den idén?


    funderar också på hur jag ska fråga min tänkta tärna.. vi bor bara någon kilomet ifrån varandra så jag vill göra det face 2 face... men hur? bjussa på fika och bara fråga? ge henne en present? ta fram vinflaskan? det är svårt, jag tycker det är nästan lika viktigt att det ska bli perfekt, som när jag friade till fästmannen :P 

    skicka via post tycker jag låter bra! du kan ju kanske fråga den du träffar oftare, mellan 4 ögon, och skicka brev till de andra två? kanske lite orättvist, men jag vet inte vad som orsakar att du inte träffar de andra två så ofta, om det är avstånd? då är det som svårt. 
Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!