• Sudditjuven

    Vi som gifter oss 2015!

    En dottertråd till Bröllop 2015.

    Här diskuterar vi alltså kommande bröllop! :) 

    Vi planerar just nu ett vintageromantiskt bröllop för ungefär 50 personer och vi har en budget på 20.000 - 25.000. 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-14 23:00
    Augusti:

    8e - Artemiss
    15e - Sudditjuven

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 08:39
    ? - Lindijoo

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 13:02

    120926 - april/maj
    ellie01 - Maj/juni
    Cammyr - 13e juni
    Artemiss - 8e augusti
    Sudditjuven - 15e augusti
    Lindijoo - augusti

  • Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!
  • Zophie

    Jag och sambon gifter oss i maj 2015 och lokalen är redan bokad. Jag kikade på klänningar idag och provade två som jag verkligen tyckte om, men som var helt olika i stilen.  Men oj vilken känsla att få på sig en klänning som verkligen passar! :D

  • Trattkantarellen
    frkmaria skrev 2013-09-19 15:49:03 följande:
    Jag har i princip också redan bestämt mig, det enda jag inte har bestämt mig för är hur många stenar det ska vara, den infattningen jag vill ha finns med 5st el 7st, måste gå till butiken och kolla och prova först.

    Jag förstår vad du menar där, min m2b tycker också det är lite tidigt, dock vill jag ha mörkgrönt och guld, och det har han ingenting emot så =P Vi var på ett bröllop tidigare i år där temat var rosa och lila, och vi tyckte båda två att det var lite mkt småflicks-dröm över det, så där är vi överrens =p

    Jag ska gå ner ca 14kg innan bröllopet, men gärna tidigare =p
    Jag kör sedan 3,5v 5:2 i kombination med en LCHF-inspirerad kost. Jag är inte superstrikt, men jag undviker bröd, pasta, ris och allt med socker. dock kan jag unna mig något ibland, t.ex. nu i helgen ska jag ha lite kalas och göra tårta och så. Men inte varje vecka. Annars försöker jag också laga maten från grunden (inga tillsatser och halvfabrikat), och köpa ekologiskt.
    Jag har kollat dokumentären och läst lite böcker och bloggar ang 5:2, och det som verkar vara nackdelen med fler än två fastedagar är att kroppen ställer in sig på svält och då får man inte lika stor viktminskning.
    Jag har hittills gått ner 3,5kg och då har jag inte kommit iväg och tränat knappt alls, cyklat till och från jobbet ett par ggr och gått ut på promenad bara.
    Imorgon är det fastedag igen =)

    Alltid roligare om man är flera som kan följas åt lite =)
    Ja, men, det var din jag tyckte 5 stenar var snyggast på har jag för mig! :) 
    Alltså. Nu är jag inte den som gillar babyrosa och ljuslila. Jag gillar starka färgkombinationer med mycket kontrast! Så jag tror inte för den sakens skull att det skulle bli FÖR mycket. Jag vill gärna ha mycket vitt med rosa/lila/svarta/silvriga detaljer isf! :) Så jag tror inte det blir småflicks-puttinutt om man säger så! :) 

    Jo. Alltså. Men. Jag gick 3-4 dagar i somras och gick då ner 6-7 kilo, däremot håller jag bara vikten nu när jag går 2 dagar i veckan, så jag vet att jag inte kommer att gå in i svält, känner min kropp! :) (Det kan också vara för att jag inte kunnat gå ordentligt på 3 veckor, och nästan inte alls 1,5 av dem som jag känner som det står stilla!). 

    Vad jag menar är att man sätter upp ett eget mål eller strategi och så peppar vi varann och kör en liten kick-off, rekickoff i november tänkte jag mer. Eller. Anledningen till det är att min fot måste bli bra. :) Så därför jag tänkte november. Och så är det skönt att ha satt igång ordentligt innan jul så man inte blaffar på sig där! Men då kan man ju själv bestämma hur och var och när. Någon kanske vill utmana sig genom att träna, någon annan genom att inte äta socker osv. Men att man följs åt, som du säger, då blir det roligare! :) 

    Mörkgrönt och champange låter jättefint! Känns lite skogsrååigt. typ. 

    Jag vill mest inte sitta där i juni och inte ha hunnit beställt klänningen än för jag har kilo kvar. Då vill jag hellre ha lyckats hålla målvikten ett tag! :) 
    Japp, jag tror också du har kommenterat det, jag får gå till butik och kika, så såvrt med bilden enbart..
    Okej, ja men om man har stark rosa och lila är det ju en HELT annan sak, det blir nog skitsnyggt!

    Jag tror nog att din fot är den stora boven här, när du väl kommer igång och rör på dig blir det nog bättre resultat.

    Det tycker jag låter som en jättebra idé, sätta upp tydliga mål, dela med sig av framgångar/motgångar och peppa varandra! =) Jag vill också försöka nå målvikten så snart som möjligt, känns som större chans att man klarar av att hålla den även efter bröllopet då om man har hållt den nått år.
    Zophie skrev 2013-09-19 18:15:26 följande:
    Jag och sambon gifter oss i maj 2015 och lokalen är redan bokad. Jag kikade på klänningar idag och provade två som jag verkligen tyckte om, men som var helt olika i stilen.  Men oj vilken känsla att få på sig en klänning som verkligen passar! :D
    Kul! Välkommen! Vad roligt, jag ska prova klänningar i november när en av mina närmaste kompisar kommer på besök, ska bli så spännande!!!
    hanssonamanda skrev 2013-09-19 20:24:24 följande:
    Nu har vi spikat ett datum! 25/7-15 gifter vi oss!
    Kul! Välkommen du också =) Vi blir bara fler och fler här, härligt tycker jag!
  • filibustern

    hejhej allehopa! haft en trevlig helg? varit uppe i stugan jag. har samlat på mig några vedklabbar jag ska göra massa ljushållare av. likt dessa (har säkert lagt upp dom tidigare)




    men först måste dom torka, för dom var väldigt blöt! och det tar nog några månader.. :P sen fann ag också att min karls farfar (som är snickare) har MASSA näver, så det ska vi fråga om vi kan få ta lite av och göra div. av. t.ex placeringskort som dessa. eller sätta som en skylt på gästboken. hade tänkt göra gästbok nu i helgen, då jag hade alla möjliga maskiner att arbeta med, tyvärr så fann jag inte rätt bräda som jag ville ha, vilket är otroligt med tanke på hur j*vulskt mycket virke det finns där! och den enda jag hittade hade skador som inte gick att såga bort.. =/. 

  • frkmaria

    Mysigt filibustern! Jag har haft en tuff jobbvecka och inte varit sugen på något! Men nu kom helgen med båda hemma så nu börjar gnistan komma tillbaka. Jag funderar mellan att fråga min gudfar och fråga en vän om TM-uppdraget. Ska ju inte frågas än men frågan är vad som passar bäst? Pratade lite löst med min mamma idag om bröllopet och hon tom bad om att få lov att hjälpa till med maten. Så skönt för det hade jag räknat med! :) hon är superduktig på mat och älskar att laga till många samtidigt. Hon kan svänga ihop de mest fantastiska menyerna (hon svängde ihop en femrätters (om det inte var sju...) till oss när vi förlovade oss). Så känns så skönt. Tror även detta innebär lite ekonomisk hjälp faktiskt vilket gärna mottages! :) Sen funderar jag på detta med fotoram. Vi tänker ju oss turkos, lila, silver och svart (och vit) som färger. Kan man ändå måla ramen till gästboksfotona (som vi tänker varje sällskap får hålla själv) i guld eller ska man köra den i turkos/lila/silver för att matcha temat. Vad tror ni? :)

  • filibustern
    frkmaria skrev 2013-09-28 20:39:37 följande:
    Mysigt filibustern! Jag har haft en tuff jobbvecka och inte varit sugen på något! Men nu kom helgen med båda hemma så nu börjar gnistan komma tillbaka. Jag funderar mellan att fråga min gudfar och fråga en vän om TM-uppdraget. Ska ju inte frågas än men frågan är vad som passar bäst? Pratade lite löst med min mamma idag om bröllopet och hon tom bad om att få lov att hjälpa till med maten. Så skönt för det hade jag räknat med! :) hon är superduktig på mat och älskar att laga till många samtidigt. Hon kan svänga ihop de mest fantastiska menyerna (hon svängde ihop en femrätters (om det inte var sju...) till oss när vi förlovade oss). Så känns så skönt. Tror även detta innebär lite ekonomisk hjälp faktiskt vilket gärna mottages! :) Sen funderar jag på detta med fotoram. Vi tänker ju oss turkos, lila, silver och svart (och vit) som färger. Kan man ändå måla ramen till gästboksfotona (som vi tänker varje sällskap får hålla själv) i guld eller ska man köra den i turkos/lila/silver för att matcha temat. Vad tror ni? :)
    det där med ramen.. ni kan ju köra i silver kanske? ja tro flera färger kan göra ramen lite osynlig på ett vis.. är det på sommaren ni gifter er? för både silver och guld ser jättefint ut tillsammans med grönt. :) vad skönt att din mamma kan göra middag! :) jag var på en.. hus ka man säga.. middagsbjudning igår. var byaföreningen jag är med i som bjöd på älgmiddag. och då en av dom, min fd granne berätta, då vi kom in på just ämnet bröllop, att hon ÄLSKAR att servera folk. både på bröllop och allmänt.. det ska jag komma ihåg ;) 

    fick då förresten se något skitcoolt igår, då temat var just älgjakt och skog så var lokalen pyntad därefter, med en del gran och en, och så hade dekoratören tagit små äälghorn, och borrat hål i dom, och satt ljus. skitläckert! så ja fråga farsan och han hade något "spillhorn" som vi säg - horn som är för små typ. men jag fick ett ENORMT horn, kan säkert sätte 3-4 ljus i det. blir bra dokration till bröllopet, och annat! :D 
  • frkmaria

    Vilken fin idé! Ser jättemysigt ut med älghornen om man vill ha lite skog/hösttema. Och gött att hon verkat serveringssugen. Ja. Ramen får nog bli silver. Kan nog bli snyggt!! :) 1 augusti ska vi ju gifta oss så det är högsommar! :) Vi var på second hand igår. En linneservetter kostade 10-15 kr. Det är vad det kostar att hyra och om man hyr är ju alla fräscha! Men så kom jag på att jag har gamla linnehanddukar från min farmor! Om man syr om dem till servetter så behöver man inte köpa så många. Vad tror ni? Har ju tid på mig om man säger så. Kanske charmigt att de blir lite olika?

  • filibustern
    frkmaria skrev 2013-09-29 10:31:37 följande:
    Vilken fin idé! Ser jättemysigt ut med älghornen om man vill ha lite skog/hösttema. Och gött att hon verkat serveringssugen. Ja. Ramen får nog bli silver. Kan nog bli snyggt!! :) 1 augusti ska vi ju gifta oss så det är högsommar! :) Vi var på second hand igår. En linneservetter kostade 10-15 kr. Det är vad det kostar att hyra och om man hyr är ju alla fräscha! Men så kom jag på att jag har gamla linnehanddukar från min farmor! Om man syr om dem till servetter så behöver man inte köpa så många. Vad tror ni? Har ju tid på mig om man säger så. Kanske charmigt att de blir lite olika?
    ja men ja tänkte det! och göbben, som är älgjägare, kom på att måndagen efter vi gifter oss (7 september) det året, då börjar älgjakten, så det vore väl passande med älghorn då :P 

    det blir jättebra! kan vara charmigt om t.ex servetter inte är helt lika, kanske inte jättetydligt olika heller, men det blir en litet avbrott i det repetitiva om man har lite olika. :) jag har funderat mycket på servetter.. hur fina man ska ha. i min familj, och i min karls familj, är vi inte sådär fina om du förstår. hä dug med en pappersservett. :P ok. men jag önskar ändå att det var lite finare pappersservetter. men vill inte måsta beställa på nätet just gällande dom så.. men får se. icas servetter (som jag fick känna på igår) var ju riktigt sköna och stadiga. hoppas bara dom har lite fler färger.. kanske man skulle ta dom..  
Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!