• Sudditjuven

    Vi som gifter oss 2015!

    En dottertråd till Bröllop 2015.

    Här diskuterar vi alltså kommande bröllop! :) 

    Vi planerar just nu ett vintageromantiskt bröllop för ungefär 50 personer och vi har en budget på 20.000 - 25.000. 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-14 23:00
    Augusti:

    8e - Artemiss
    15e - Sudditjuven

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 08:39
    ? - Lindijoo

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 13:02

    120926 - april/maj
    ellie01 - Maj/juni
    Cammyr - 13e juni
    Artemiss - 8e augusti
    Sudditjuven - 15e augusti
    Lindijoo - augusti

  • Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!
  • filibustern
    filibustern skrev 2013-09-15 19:46:24 följande:
     fick nyss veta att det kostar 100kr/år att vara med i korpen här. (!)billigt! 
    oj.. det var visst bara försäkringen.. sen tillkommer kostnad för själva aktiviteten - 300-400/termin.... vad hon luras... :P vart ju dyrt helt plötsligt... :(
  • Trattkantarellen

    Jag har det problemet att jag lever med en sambo som gör allt för att gå UPP i vikt samtidigt som jag försöker gå NER. Nja, inte fullt så extremt kanske, men min sambo är lång och smal, tycker om att träna och kan äta precis vad som helst utan att det gör minsta skillnad.

    Jag jobbar på annan ort, så för att ta mig till jobbet cyklar jag 10min till centralen här i Göteborg, åker tåg i 50min till Vänersborg där jag sen cyklar 5min till för att komma till jobbet där. Så eftersom jag förlorar rätt mtk tid varje vecka på att ta mig till och från jobbet (har räknat ut att det är ca 15h/v, tågen stämmer inte så bra med arbetstiderna alltid..) Så att få till tid att träna är mitt största problem..

    Jag älskar att gå ut på långpromenader, men det gör inte min sambo tyvärr. 

  • filibustern
    Trattkantarellen skrev 2013-09-15 20:02:41 följande:
    Jag har det problemet att jag lever med en sambo som gör allt för att gå UPP i vikt samtidigt som jag försöker gå NER. Nja, inte fullt så extremt kanske, men min sambo är lång och smal, tycker om att träna och kan äta precis vad som helst utan att det gör minsta skillnad.

    Jag jobbar på annan ort, så för att ta mig till jobbet cyklar jag 10min till centralen här i Göteborg, åker tåg i 50min till Vänersborg där jag sen cyklar 5min till för att komma till jobbet där. Så eftersom jag förlorar rätt mtk tid varje vecka på att ta mig till och från jobbet (har räknat ut att det är ca 15h/v, tågen stämmer inte så bra med arbetstiderna alltid..) Så att få till tid att träna är mitt största problem..

    Jag älskar att gå ut på långpromenader, men det gör inte min sambo tyvärr. 
    ja många har faktiskt problem med att gå UPP oxå, kan vara lika jobbigt att vara väldigt smal som att vara väldigt tjock. ja vet min syster hade det problemet när hon gick högstadiet. hon åt som en HÄST alltså! jag skojar inte! men ändå så fick hon frågan av lärare och rektor om hon var anorektisk och om hon behövde psykolog... nu väger hon som hon "ska" om man säger så.. 

    har nyss kommit in efter en lite längre promenad med min älskling. gick fort! var kul :) fick upp flåset lite.

    tiden är jobbig att få till, och att tiden överensstämmer med att man har lust! så det inte blir ett nödvändigt ont om ni förstår? 
  • frkmaria

    Haha, okej trattkantarellen, blev lite fundersam när du bara riktade det till filibustern! ;) 

    Det finns ju problem med både och, min bästa vän hade samma problem i gymnasiet, fast det var inte lärare som frågade. Det var resten av skolan som sprang runt och sa att hon var anorektisk, och hon kunde liksom sitta och äta kexchoklad i cafeterian och så sa någon det vid andra bordet. Eller ja. Hon är fortfarande sjukt smal men nu är hon det för hon tränar, på gymnasiet tränade hon inte det minsta. Hon har bara snygg kropp. Är söt. Olivfärgad hy så hon är liksom  brunare än när jag solat en hel sommar innan det blir sommar! ;) Rolig och smart. Det är orättvist att vissa har allt. Menmen. :)

    Ja. Ska ta det försiktigt med foten. Har nämligen redan problem med min andra fot. Opererade den i våras (väldigt lyckad op.) så nu är den dåliga foten den bra foten! ;) Så har ju precis hämtat mig från att ha tränat upp den foten. Men ja. Nu är det bara att börja om. Är dock annorlunda problem. 

    En av anledningarna till att jag började cykla var för att jag tycker tiden är svår att få till. Tar kanske 15-20 min till jobb att cykla och 8 min att köra, inte sååå mycket mer tid. Men att komma hem efter en dag (är lärare så jobbar 45h/veckan) när man är trött och har haft dispyter med elever osv. är man inte jättesugen på att ladda om. Därför gillar jag promenader. Och ja. Cykla var perfekt. Men det var med cykeln jag trillade så nu är jag lite nojig. :P Tänker liksom att "vad händer om jag stukar igen. jag får inte stuka igen. jag kan inte cykla. jag vågar inte cykla för jag kanske stukar igen". typ. Cross, styrka, promenader. Det räcker faktiskt. Vill inte ha en superbody ändå! :)

    Dessutom tycker jag det är sjuuuukt dyrt att gymma. Man måste binda upp sig på ett år och kostar sådär en 350 i månaden. Tyckte faktiskt att 400 för ett helt läsår lät billigt! Jag känner mig själv för väl och vet att jag kan skita i det i ett par månader, och att lägga ut 350 kr för ingenting är inte värt. Truth to be told. Och jag är mer av en "gymma hemma" tjej. 

     

  • frkmaria

    Varför känns det som jag spammar? Stackars er.. ;)
    Jag är sååå glad. Har hittat värsta grejen.. De hyr ut grejer till bröllop bl.a. och jag tycker priserna är vettiga.

    Vi kan hyra linnédukar (om det är viktigt? fanns liiiite billigare engångsdukar, men tyckte inte det var så stor skillnad), linnéservetter, stolsöverdrag (men det kan jag skita i, tycker ni det är viktigt?), kandelabrar osv.
    FY FAN VAD BRA! :)

    www.bsparty.se/hem.html

    Jag är så glad för då behöver man inte köpa på sig massa grejer man inte får plats med. Och jag tror inte det blir mer än ett par tusenlappar extra för detta, vilket jag verkligen tycker det är värt! :D 

  • Trattkantarellen
    frkmaria skrev 2013-09-15 21:25:18 följande:
    Varför känns det som jag spammar? Stackars er.. ;)
    Jag är sååå glad. Har hittat värsta grejen.. De hyr ut grejer till bröllop bl.a. och jag tycker priserna är vettiga.

    Vi kan hyra linnédukar (om det är viktigt? fanns liiiite billigare engångsdukar, men tyckte inte det var så stor skillnad), linnéservetter, stolsöverdrag (men det kan jag skita i, tycker ni det är viktigt?), kandelabrar osv.
    FY FAN VAD BRA! :)

    www.bsparty.se/hem.html

    Jag är så glad för då behöver man inte köpa på sig massa grejer man inte får plats med. Och jag tror inte det blir mer än ett par tusenlappar extra för detta, vilket jag verkligen tycker det är värt! :D 
    Haha, ingen fara, spamma på du bara =)
    Det verkar väldigt praktiskt, vi har sån tur att bord,stolar, porslin, kandelabrar, etc ingår i lokalhyran, vill man ha dukar och stolsöverdrag får man hyra det också. Sen ingår all städning efteråt också. Jag vill inte heller köpa på mig en massa saker som bara ligger i någon låda sen.

    Mmm, för mig känns träningen många gånger som ett nödvändigt ont, tror det är mkt för att jag inte har någon att dela den med, jag och sambon drar iväg och tränar ihop ibland, och det är kul, men han har massa kompisar som vill träna med honom så han har snarare problem med att hinna träna med alla som vill...

    Haha, förut kikade han över axeln på mig (när jag sitter och kollar vandrarhem i närheten av lokalen) och utbrister: asså, du tänker verkligen inte på något annat nuförtiden, du vet att det är ganska lång tid kvar va?
    =p 
  • filibustern
    Trattkantarellen skrev 2013-09-15 21:40:13 följande:
    Haha, ingen fara, spamma på du bara =)
    Det verkar väldigt praktiskt, vi har sån tur att bord,stolar, porslin, kandelabrar, etc ingår i lokalhyran, vill man ha dukar och stolsöverdrag får man hyra det också. Sen ingår all städning efteråt också. Jag vill inte heller köpa på mig en massa saker som bara ligger i någon låda sen.

    Haha, förut kikade han över axeln på mig (när jag sitter och kollar vandrarhem i närheten av lokalen) och utbrister: asså, du tänker verkligen inte på något annat nuförtiden, du vet att det är ganska lång tid kvar va?
    =p 
    haha! ja.. det är det enda JAG tänker på i alla fall. bröllop bröllop bröllop.. nästan jobbigt och utmattande ska jag vara ärlig... jag vill ju som köra igång snart! bara tre månader känns länge! (ska fråga min tärna efter nyår..)
  • Trattkantarellen
    filibustern skrev 2013-09-16 10:41:45 följande:
    haha! ja.. det är det enda JAG tänker på i alla fall. bröllop bröllop bröllop.. nästan jobbigt och utmattande ska jag vara ärlig... jag vill ju som köra igång snart! bara tre månader känns länge! (ska fråga min tärna efter nyår..)
    Jag förstår precis, även om jag snarare tycker det är avkopplande att kunna fokusera på bröllopsplanering istället för att stressa över annat, det här är ju iaf kul! =)

    Fast jag vill ju inte vänta till 2015 egentligen, vill gifta mig NU! :p
  • frkmaria
    Trattkantarellen skrev 2013-09-16 18:56:50 följande:
    Jag förstår precis, även om jag snarare tycker det är avkopplande att kunna fokusera på bröllopsplanering istället för att stressa över annat, det här är ju iaf kul! =)

    Fast jag vill ju inte vänta till 2015 egentligen, vill gifta mig NU! :p
    Haha. Jag har precis samma "ursäkt" för bröllopet. Jag stänger av jobb och gör något som fritidssysselsättning. Jobbar dessutom som lärare = man tänker typ på vad man ska göra på lektionerna varje vaken stund förutom när man sitter med något annat konkret! :) 

    Hade vi haft pengar, dubbla löner och chans till att kunna spara undan på ett år så hade vi nog gift oss nästa sommar, nu har vi inte det, därför får det vänta tills vi har råd. :) Man vill ju inte pantsätta allt man äger för ett bröllop! Skulle heller aldrig få för mig att ta lån för ett bröllop. Så. Då får vi vänta. Rent åldersmässigt tycker jag att vi hade kunnat gifta oss nu även om vi inte varit tillsammans i evigheter. Jag fyller 29 i slutet av året och han är 33. (Vi kommer alltså vara 30 och 35 när vi gifter oss!! Då är man ju vuxen! ;) ). Vi har dock "bara" varit tillsammans i 2,5 år. Jag var den olyckliga eviga singeln innan jag träffade honom som inte riktigt haft ett ordentligt förhållande och som blev bränd av alla killar som kom min väg. Trodde ALDRIG jag skulle hitta någon. Så slutade med att jag träffade honom. :) Vi liksom. Passar. Helt enkelt. :)

    Filibustern.

    Jag förstår precis hur du menar. Däremot har jag vänner som planerade under 1 och 1,5 år och tyckte det var tight med tid. Så tror fortfarande det är bra att börja tidigt. Hellre vara färdig med all planering 3 månader innan bröllopet än att stå där och behöver 2 månader till! ;) Och vad kul att du ska fråga din tärna! :) Är det bästa kompis / barndomsvän / syster eller vad har ni för relation?  
  • SaRoVi

    Frkmaria det betyder otur för brudenbatt göra tårtorna själv. Om man ska följa tradition :) jag ville göra vår själv medför inte för mannen :/ :)

Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!