• Sudditjuven

    Vi som gifter oss 2015!

    En dottertråd till Bröllop 2015.

    Här diskuterar vi alltså kommande bröllop! :) 

    Vi planerar just nu ett vintageromantiskt bröllop för ungefär 50 personer och vi har en budget på 20.000 - 25.000. 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-14 23:00
    Augusti:

    8e - Artemiss
    15e - Sudditjuven

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 08:39
    ? - Lindijoo

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 13:02

    120926 - april/maj
    ellie01 - Maj/juni
    Cammyr - 13e juni
    Artemiss - 8e augusti
    Sudditjuven - 15e augusti
    Lindijoo - augusti

  • Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!
  • 20140222
    frkmaria skrev 2013-09-12 20:47:19 följande:
    Om jag har förstått det rätt så är det TM som planerar talen. Tar emot anmälningar av de som vill tala och är den som presenterar talaren // säger till när det är dags att sjunga sånger // håller koll så talen inte blir för låååånga och tråkiga. Jag funderar på att fråga min fantastiska gudfar om han vill vara Toastmaster. Han är fantastisk. Tycker inte man behöver båda, man kan klara sig på bara en! :) 
    Tack så mycket!Solig (Har försökt att tacka 2 gånger utan att lyckas).
    Hoppas det gick fram nu då Glad
  • 20140222
    WesternCape skrev 2013-09-12 20:58:16 följande:



    Jag brassar på med lite inspirationsbilder! Bara för att dela med migSkrattande


    Så otroligt fint dukat! Solig
  • frkmaria
    20140222 skrev 2013-09-13 18:58:03 följande:
    Tack så mycket!Solig (Har försökt att tacka 2 gånger utan att lyckas).
    Hoppas det gick fram nu då Glad
    Japp! Det har gått fram. Även om jag inte förstod dukat! ;) 

    Varsågod! 
  • 20140222
    frkmaria skrev 2013-09-13 19:54:59 följande:
    Japp! Det har gått fram. Även om jag inte förstod dukat! ;) 

    Varsågod! 
    Förstår det att du inte förstod Glad.
    Jag slant med fingrarna på musbordet på min laptop.
    Det var en annan medlem jag menade ang. dukningen. Glad.
  • filibustern

    känner på mig att denna planering kommer bli ganska rolig.. eller inte :P 

    pratat lite bröllop med karln och visat honom bröllopsböckerna jag lånat på biblioteket. och han liksom "jag ska inte ha slips". och när han kom med förslag på brudbukett (som vi kommit överens om att han ensam ska fixa) så pratar han om att göra EN blomma av krossat glas, eller göra en form av trä och hälla kåda i så det får stelna och bli en blomma av kåda... O.O känner mig väldigt orolig!  jag sa det att "kom igen, visst kan du tänka annorlunda, men jag vill faktiskt ha blommor, riktiga blommor. eller nåt. sen om det är granris eller liknande i det är helt ok". gatt säga ifrån lite.. och han sket fullständigt i corsage och om tärnan ska ha någon blomma. fast jag sa att hon kan ju bara hålla i en ensam Gerbera eller nåt. 

    och slipsen.. ja jag förstår varför han inte vill ha slips, han har aldrig varit en slipsmänniska. så.. kan man göra på annan sätt? kan man ha väst med eller utan kavaj och utan slips(och det är ändå ok alltså)? sen så skulle han ha lila slips eller skjorta. och jag liksom "men vi har ju INGET lila någon annan stans??" men det skiter han i. :P han hittade dock en snygg väst - svart med silvermönster. och det gillar jag med. så länge han inte har något LILA i övriga kostymen.. tycker jag..

    *suck* bara jag som har sån här konstig karl?? :P 

  • frkmaria
    filibustern skrev 2013-09-14 11:40:29 följande:
    känner på mig att denna planering kommer bli ganska rolig.. eller inte :P 

    pratat lite bröllop med karln och visat honom bröllopsböckerna jag lånat på biblioteket. och han liksom "jag ska inte ha slips". och när han kom med förslag på brudbukett (som vi kommit överens om att han ensam ska fixa) så pratar han om att göra EN blomma av krossat glas, eller göra en form av trä och hälla kåda i så det får stelna och bli en blomma av kåda... O.O känner mig väldigt orolig!  jag sa det att "kom igen, visst kan du tänka annorlunda, men jag vill faktiskt ha blommor, riktiga blommor. eller nåt. sen om det är granris eller liknande i det är helt ok". gatt säga ifrån lite.. och han sket fullständigt i corsage och om tärnan ska ha någon blomma. fast jag sa att hon kan ju bara hålla i en ensam Gerbera eller nåt. 

    och slipsen.. ja jag förstår varför han inte vill ha slips, han har aldrig varit en slipsmänniska. så.. kan man göra på annan sätt? kan man ha väst med eller utan kavaj och utan slips(och det är ändå ok alltså)? sen så skulle han ha lila slips eller skjorta. och jag liksom "men vi har ju INGET lila någon annan stans??" men det skiter han i. :P han hittade dock en snygg väst - svart med silvermönster. och det gillar jag med. så länge han inte har något LILA i övriga kostymen.. tycker jag..

    *suck* bara jag som har sån här konstig karl?? :P 
    Haha, förlåt att jag skrattar, men är han seriös eller jävlas han med dig? Min m2b skulle helt klart kunnat säga sådana saker för att jävlas för att han tycker det är alldeles för tidigt att börja planera. Jag smyger in liiiite grejer här och var och om han är positiv till bröllopsfrågorna så ställer jag fler. Är han inte på humör så låter jag det vänta till en annan gång. Fördelen med att börja såhär tidigt är ju just det. Man behöver inte ett datum än där man "måste" ha bestämt vad som ska göras! Så han vänder nog när det börjar närma sig! 

    Däremot så vet jag killar som har fluga och så men misstänker att det inte är mycket mer tröst?

    Jag kommer bestämma saker när det närmar sig och har inte min tilltänkta egna tankar då så får det vara. Men jag går inte med på vad som helst och skulle han säga emot så kan jag bara använda mig av att han fick som han ville med att inte vara i kyrkan osv! ;)

    Om jag var du skulle jag ändra "reglerna" till att han får bestämma men du måste godkänna. Han måste väl ändå ha lite förståelse för att det inte är så kul att ha en blomma av krossat glas? Och att om ni har kavaj som dresscode så måste ju brudgummen ha slips/fluga. Det är lite så vett/etikett regler (och är det inte det så får du hitta på att det är det tills motsatsen är bevisad! ;) )

    Hursom, om han är det minsta lik min m2b så tror jag nog bara att han tycker det är för tidigt att börja planera och jävlas lite med dig? Och att han kommer skärpa sig när det närmar sig! :)  
  • filibustern
    frkmaria skrev 2013-09-14 12:48:35 följande:
    Haha, förlåt att jag skrattar, men är han seriös eller jävlas han med dig? Min m2b skulle helt klart kunnat säga sådana saker för att jävlas för att han tycker det är alldeles för tidigt att börja planera. Jag smyger in liiiite grejer här och var och om han är positiv till bröllopsfrågorna så ställer jag fler. Är han inte på humör så låter jag det vänta till en annan gång. Fördelen med att börja såhär tidigt är ju just det. Man behöver inte ett datum än där man "måste" ha bestämt vad som ska göras! Så han vänder nog när det börjar närma sig! 

    Däremot så vet jag killar som har fluga och så men misstänker att det inte är mycket mer tröst?

    Jag kommer bestämma saker när det närmar sig och har inte min tilltänkta egna tankar då så får det vara. Men jag går inte med på vad som helst och skulle han säga emot så kan jag bara använda mig av att han fick som han ville med att inte vara i kyrkan osv! ;)

    Om jag var du skulle jag ändra "reglerna" till att han får bestämma men du måste godkänna. Han måste väl ändå ha lite förståelse för att det inte är så kul att ha en blomma av krossat glas? Och att om ni har kavaj som dresscode så måste ju brudgummen ha slips/fluga. Det är lite så vett/etikett regler (och är det inte det så får du hitta på att det är det tills motsatsen är bevisad! ;) )

    Hursom, om han är det minsta lik min m2b så tror jag nog bara att han tycker det är för tidigt att börja planera och jävlas lite med dig? Och att han kommer skärpa sig när det närmar sig! :)  
    haha det är det som är det jävliga - han är faktiskt allvarlig! han var inne ett tag på att jag bara skulle få en blomma. punkt och jag liksom.. "jaha, å va ska tärnan då ha? ett blad?" föreslog att han bara kan fixa typ 4-5 stora blommor och jag kan hålla i, eller lägga på armen, men en bukett ska det vara tycker jag. de där med slipsen tycker jag är ju liksom.. ALLA har slips när dom ska gifta sig.. ALLA, har inte sett en enda som inte har det. men förstår han som sagt, han får en strypkänsla över det hela.. och ingen corsage ska han ha, ne det är ok tycker jag. föreslog en näsduk då istället. ne inte ens det.. kommer slita mitt hår känner jag.. 

    ja han tycker det är tidigt att planera, men när han kommer med idéer så är han allvarlig. det är just det som gör mig så orolig! känner mig dessutom som någon jäkla bitchbrud när jag liksom "nej" "nej!!" "aldrig!" typ hela tiden åt hans förslag...  
  • filibustern

    han är ju väldigt påhittig min karl och gillar att komma på nya idéer. men jag sa det att tänk dig att ha en glasblomma.. jag kan skära mig på den och få blod på klänningen, den kan reflektera ljuset fel i fotografierna, och tänk om den går av? och hur hade du tänkt göra den? man har en fin bild i huvet, men det blir aldrig som man tänkt sig.. så.. ja.. 

  • frkmaria
    filibustern skrev 2013-09-14 13:02:35 följande:
    han är ju väldigt påhittig min karl och gillar att komma på nya idéer. men jag sa det att tänk dig att ha en glasblomma.. jag kan skära mig på den och få blod på klänningen, den kan reflektera ljuset fel i fotografierna, och tänk om den går av? och hur hade du tänkt göra den? man har en fin bild i huvet, men det blir aldrig som man tänkt sig.. så.. ja.. 
    Hm. Då blir det klurigare. Tror iofs inte brudtärnor behöver ha blommor också (på bröllopet jag var i somras höll en brudens bukett när hon skulle ta på ring osv bara men hade inga egna. Brudgummen där hade inte slips men något liknande som var lite större, kanske inte lika mycket strypkänsla? Han hade dock både crousage och näsduk och bestmans bara näsduk. Fast nu när jag tittar på fotona så ser jag att de också hade buketter, tärnorna, men vill inte minnas att dem hade det i kyrkan? Hm... 

    Du får väl vara specifik och säga som det är att du vill ha riktiga blommor. Vilka han väljer får vara bra så länge det är riktiga (jag vet de som "gör" sina buketter själva men det hade inte jag velat.. inte ens plocka tror jag). Sen får du väl säga att ska det bara vara en så ska det vara solros eller lilja eller något som fakiskt funkar med bara en, annars får han skaffa ett par fler! :)  
  • filibustern

    har googlat massa brudbuketter nu.. ja tro jag måste visa honom ANNORLUNDA aldernativ, för det verkar ju vara det han är ute efter. bl.a sånna man lägger på armen och glameliabukett.. det är ju EN blomma, fast en väldigt stor en. :P 

Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!