• Sudditjuven

    Vi som gifter oss 2015!

    En dottertråd till Bröllop 2015.

    Här diskuterar vi alltså kommande bröllop! :) 

    Vi planerar just nu ett vintageromantiskt bröllop för ungefär 50 personer och vi har en budget på 20.000 - 25.000. 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-14 23:00
    Augusti:

    8e - Artemiss
    15e - Sudditjuven

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 08:39
    ? - Lindijoo

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 13:02

    120926 - april/maj
    ellie01 - Maj/juni
    Cammyr - 13e juni
    Artemiss - 8e augusti
    Sudditjuven - 15e augusti
    Lindijoo - augusti

  • Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!
  • Tessa
    Lislj skrev 2013-08-14 16:58:03 följande:
    Jag involverar mina föräldrar jätte mycket i bröllopet bara för att mannen inte är så intresserad av att prata om det. Inte att han inte vill utan bara det att jag tycker det är mycket roligare att kolla upp saker. Sen blir han irriterad över att jag pratar för mycket bröllop med mina föräldrar.. :P ond cirkel!
    Måste kännas roligt att ha involverade föräldrar. Mina föräldrar är inte gifta, de förlovade sig efter tre månader (när de var 16år och 17år) och kom aldrig till skott med något bröllop (fast jag tror mamma vill fortfarande). Nu har de varit förlovade i 37år! Så de har ju ingen egen erfarenhet av bröllopsplanering, kanske därför de inte intresserar sig mer än att kommentera att saker och ting kostar..! 
    filibustern skrev 2013-08-15 17:16:07 följande:
    sen var jag och köpte kort till några födelsedags"barn" nyss och såg på gallerix massa "gör det själv"kort. kvadratiska, rektangulära, de med ram, ovala och rektangulära m.m. blev intresserad! kanske man skulle köpt inbjudningskorten där? vill gärna göra själv. pris 8kr + 7 för kuvert. fanns i ljusgrönt (maj?) vitt, svart, lila, guld (september?) m.m. och ramkorten var väldigt fina - bra som tackkort :P även dessa 8kr utan kuvert. men då är ju frågan.. är det dyrare än nödvändigt?? vi har kanske runt 16 inbjudningar att skicka... det blir ju 240 bara i korten. (oj vad dyrt! måste räknat fel första gången...). sen ska ju pyntet dit också, men vi kommer nog köra ganska enkelt.. så det kanske inte blir så mycket kostnader i just det..

    vad tror ni? värt det? eller finns det mycket billigare tycker ni?
    Om det bara kostar 240kr för 16 kort är kostnaden 15kr/kort. Det pynt du behöver kostar nog inte många kronor mer. Panduro har ju ett bra sortiment för sånt! Jag tycker det låter billigt! 
    Herrgårdsbröllop 1 Augusti 2015. Old Hollywood goes Countryside.
  • filibustern
    Tessa skrev 2013-08-15 18:07:30 följande:
    filibustern skrev 2013-08-15 17:16:07 följande:
    sen var jag och köpte kort till några födelsedags"barn" nyss och såg på gallerix massa "gör det själv"kort. kvadratiska, rektangulära, de med ram, ovala och rektangulära m.m. blev intresserad! kanske man skulle köpt inbjudningskorten där? vill gärna göra själv. pris 8kr + 7 för kuvert. fanns i ljusgrönt (maj?) vitt, svart, lila, guld (september?) m.m. och ramkorten var väldigt fina - bra som tackkort :P även dessa 8kr utan kuvert. men då är ju frågan.. är det dyrare än nödvändigt?? vi har kanske runt 16 inbjudningar att skicka... det blir ju 240 bara i korten. (oj vad dyrt! måste räknat fel första gången...). sen ska ju pyntet dit också, men vi kommer nog köra ganska enkelt.. så det kanske inte blir så mycket kostnader i just det..

    vad tror ni? värt det? eller finns det mycket billigare tycker n
    Om det bara kostar 240kr för 16 kort är kostnaden 15kr/kort. Det pynt du behöver kostar nog inte många kronor mer. Panduro har ju ett bra sortiment för sånt! Jag tycker det låter billigt! 
    Herrgårdsbröllop 1 Augusti 2015. Old Hollywood goes Countryside.
    jo.. så om man räknar 20-25kr/kort? när man lägger fram det så låter det inte så farligt helt plötsligt :P
  • Tessa
    filibustern skrev 2013-08-15 19:35:50 följande:
    jo.. så om man räknar 20-25kr/kort? när man lägger fram det så låter det inte så farligt helt plötsligt :P
    Precis. Flört När korten börjar kosta 50 spänn styck... då är det lite mycket pengar kanske. 
    Tänk på när du köper ett vanligt grattiskort till någon, då får du ju betala mellan 20-25kr! Glad 
    Herrgårdsbröllop 1 Augusti 2015. Old Hollywood goes Countryside.
  • SaRoVi

    De finns annars jätte fina kort på vistaprint.se som man kan sätta ihop helt själv :) Är det någon annan i denna gruppen som är mammaledig och planerar?

  • filibustern
    SaRoVi skrev 2013-08-16 07:49:46 följande:
    De finns annars jätte fina kort på vistaprint.se som man kan sätta ihop helt själv :) Är det någon annan i denna gruppen som är mammaledig och planerar?
    sant. men det blir ändå inte som hemmagjorda ^^ :P
  • Tessa
    SaRoVi skrev 2013-08-16 07:49:46 följande:
     Är det någon annan i denna gruppen som är mammaledig och planerar?
    Inte mammaledig, men "mellan två jobb" (utan barn). Så jag har lite för mycket tid över för bröllopsplaneringen. Flört
    Herrgårdsbröllop 1 Augusti 2015. Old Hollywood goes Countryside.
  • SaRoVi

    Ok Tessa :) Hade det inte varit för sonen sångare säkert planeringen varit klar nu :P hahaha!! Vi vill med (eller jag) göra korten själv men mannen tycker det är lättare, eller billigare att beställa! Aja får se hur de blir med den biten :)

  • SaRoVi

    Sudditjuven såg att du med bor i Malmö ( va inne på din blogg :) ) trevligt att någon bor i samma stad som en själv! :P

Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!