• Sudditjuven

    Vi som gifter oss 2015!

    En dottertråd till Bröllop 2015.

    Här diskuterar vi alltså kommande bröllop! :) 

    Vi planerar just nu ett vintageromantiskt bröllop för ungefär 50 personer och vi har en budget på 20.000 - 25.000. 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-14 23:00
    Augusti:

    8e - Artemiss
    15e - Sudditjuven

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 08:39
    ? - Lindijoo

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 13:02

    120926 - april/maj
    ellie01 - Maj/juni
    Cammyr - 13e juni
    Artemiss - 8e augusti
    Sudditjuven - 15e augusti
    Lindijoo - augusti

  • Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!
  • Artemiss

    SaRoVi - Vasd härligt att du har hittat precis den klänningen du ville ha! Jag tycker det glansiga tyget är läckert. :) Ernst ja, jag såg det också. Han driver oss helt galna! Jag vet inte riktigt varför,för att han pratar för lugnt? Eller för att pappa är inbiten DIYare? Nja. Men om man gillar hans stil blir det säkert mysigt. Jag tänker mig att han kommer barfota i vit Thomas dileva-skrud. ;)

  • Artemiss

    Yay! Idag har fästmannen kommit på att ha bröllopsresan som sitt projekt. Det tror jag kommer bli jättebra. :) Någon som har tankar än vart ni vill åka?

  • Tessa
    filibustern skrev 2013-08-13 09:41:08 följande:
    www.aftonbladet.se/nojesbladet/article1728126...

    måste bara länka til detta! Ernst kirschteiger (hurdetnustavas) är tydligen vigselförrättare! coolt! skulle ni kunna tänka er vigas av han? skulle faktiskt jag!
    Ernst är ju mysig, och min mamma skulle älska det Flört. Men jag tror han är lite för sävlig för vårt bröllop.
    Artemiss skrev 2013-08-13 20:31:29 följande:
    Yay! Idag har fästmannen kommit på att ha bröllopsresan som sitt projekt. Det tror jag kommer bli jättebra. :) Någon som har tankar än vart ni vill åka?
     Vad kul att din karl tar initiativ! Glad Försöker få min att bli mer aktivt involverad, men han tycker det är lite för länge kvar än för att börja grotta i saker. 
    Vi har inte aktivit diskuterat bröllopsresa men har löst pratat om Japan, Italien eller roadtrip i USA. Min blivande är inte så mycket för sol-och-badresa men vi gillar båda upplevelser och kultur. Skrattande 
    Herrgårdsbröllop 1 Augusti 2015. Old Hollywood goes Countryside.
  • filibustern
    Artemiss skrev 2013-08-13 20:31:29 följande:
    Yay! Idag har fästmannen kommit på att ha bröllopsresan som sitt projekt. Det tror jag kommer bli jättebra. :) Någon som har tankar än vart ni vill åka?
    va kul! min är inte alls med verkar det som.. har kommit med förslag till datum, nu senast 15 maj, då det skulle bli så frän nummerföljd - 150515. och så kanske om vi gifter oss kl 15? :P men han har inte ens svarat tillbaka på det, fast jag frågat igen (sms) jaja.. får hoppas det är för att han tycker det är för länge kvar och inte att han ångrat sig.. Obestämd
  • Lislj

    Jag involverar mina föräldrar jätte mycket i bröllopet bara för att mannen inte är så intresserad av att prata om det. Inte att han inte vill utan bara det att jag tycker det är mycket roligare att kolla upp saker. Sen blir han irriterad över att jag pratar för mycket bröllop med mina föräldrar.. :P ond cirkel!

  • Modigh

    Skönt att höra att de e fler män än min som inte vill prata bröllop, att de än så länge är för lång tid kvar :)ja kommer på massa nya saker hela tiden å så fort ja säger nåt så suckar han bara haha :P

  • filibustern

    ah. höll på tro min karl ångrade sig eller något varför han suckade och undviker ämnet.. men det är bara så karlar är? :P skönt att det inte bara är min karl :P


    Lislj skrev 2013-08-14 16:58:03 följande:
    Jag involverar mina föräldrar jätte mycket i bröllopet bara för att mannen inte är så intresserad av att prata om det. Inte att han inte vill utan bara det att jag tycker det är mycket roligare att kolla upp saker. Sen blir han irriterad över att jag pratar för mycket bröllop med mina föräldrar.. :P ond cirkel!
    jag kommer nog inte involvera mina föräldrar (elelr någon annan i familjen) överhuvudtaget. hemligt tills inbjudningarna kommer. tycker annars att det inte blir nå kul :P den jag får bolla med blir väl min tärna.

    har då pratat med karln idag om datum, han kan inte undvika det för evigt :P och nu har vi två alternativ att välja mellan (i alla fall för nu) 150515 och 150905. :) ett steg i rätt riktning!

    sen var jag och köpte kort till några födelsedags"barn" nyss och såg på gallerix massa "gör det själv"kort. kvadratiska, rektangulära, de med ram, ovala och rektangulära m.m. blev intresserad! kanske man skulle köpt inbjudningskorten där? vill gärna göra själv. pris 8kr + 7 för kuvert. fanns i ljusgrönt (maj?) vitt, svart, lila, guld (september?) m.m. och ramkorten var väldigt fina - bra som tackkort :P även dessa 8kr utan kuvert. men då är ju frågan.. är det dyrare än nödvändigt?? vi har kanske runt 16 inbjudningar att skicka... det blir ju 240 bara i korten. (oj vad dyrt! måste räknat fel första gången...). sen ska ju pyntet dit också, men vi kommer nog köra ganska enkelt.. så det kanske inte blir så mycket kostnader i just det..

    vad tror ni? värt det? eller finns det mycket billigare tycker ni?
  • Lislj

    Ja, mina föräldrar kommer stå för en stor del av bröllopet så därför är det rätt självklart att de är delaktiga :). Det blir nog billigare om du gör de heelt skälv från scratch men det kanske inte blir lika snyggt. tycker att den där Gallerix-iden var ganska smart, dock så kanske man inte då kan matcha inbjudningarna med vigselprogrammet vilket är min plan.. 

  • filibustern
    Lislj skrev 2013-08-15 17:37:41 följande:
    Ja, mina föräldrar kommer stå för en stor del av bröllopet så därför är det rätt självklart att de är delaktiga :). Det blir nog billigare om du gör de heelt skälv från scratch men det kanske inte blir lika snyggt. tycker att den där Gallerix-iden var ganska smart, dock så kanske man inte då kan matcha inbjudningarna med vigselprogrammet vilket är min plan.. 
    beror oxå på vad man använder för pynt hur dyrt de blir :P men tycker ofta hemmagjorda är finare, det blir som.. mysigare på något vis. ^^
Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!