• Sudditjuven

    Vi som gifter oss 2015!

    En dottertråd till Bröllop 2015.

    Här diskuterar vi alltså kommande bröllop! :) 

    Vi planerar just nu ett vintageromantiskt bröllop för ungefär 50 personer och vi har en budget på 20.000 - 25.000. 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-14 23:00
    Augusti:

    8e - Artemiss
    15e - Sudditjuven

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 08:39
    ? - Lindijoo

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 13:02

    120926 - april/maj
    ellie01 - Maj/juni
    Cammyr - 13e juni
    Artemiss - 8e augusti
    Sudditjuven - 15e augusti
    Lindijoo - augusti

  • Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!
  • Sudditjuven
    Modigh skrev 2013-08-10 00:00:34 följande:
    Ja de va smart!
    Suddis, kommer ni fixa tält eller kommer ni köra en chansning? :)
    Vi kör nog en chansning. Ska hålla koll på väderprognosen och sådär, och ha partytält i beredskap utifall att. Glad Blir det riktigt vräkregn så vigs vi nog i lokalen.
  • filibustern

    oj vad mycket har hänt för er! :)

    själv frågade jag om gubben tänkt något på datum. har dock inte bråttom... men han liksom bara spontant.. "1maj?" kollade upp och det var en fredag. ok dag tyckte jag. :) men då sa jag att det är ju på våren! ville ju undvika den helst! men får väl tänka positivt - då kan man sjunga en av mina favoritlåtar "uti vår hage" :P inget är spikat dock, bara förslag hittills.

  • filibustern

    ..... ja just fan! de e ju valborg dagen före! haha! ja. det är ett helt ok Datum. enkelt. och inför helg. men våra sidor släkten är inga som super på valborg... och tro inte dom gör det helelr om dom ska på bröllop dagen efter, dom lära ha fullt upp att leta kläder och ev. hjälpa oss med förberedelser... :P ja.. får fundera på saken. för 30 okt gick inte.... eller vänta! de e oxå på en fredag!! :D trodde det typ va på en tisdag. den 30 okt är vår förlovningsdag nämligen.. hm.. ska berätta för gubben.

  • SaRoVi

    Jag glömde skriva att min drömklänning jag hittade även har ett drömpris!! Jag kommer att betala 1600:- och då är den skräddarsydd efter mina mått :)

  • Tessa
    SaRoVi skrev 2013-08-11 20:37:36 följande:
    Jag glömde skriva att min drömklänning jag hittade även har ett drömpris!! Jag kommer att betala 1600:- och då är den skräddarsydd efter mina mått :)
    Åh så roligt! Har du någon bild? Glad

    Tack för era inputs om hur man ska skriva årtalet Skrattande Har inte helt bestämt mig om vi skriver allt i bokstäver, men tycker det blir rätt fint...

    Själv tittade jag på The Great Gatsby (filmen) igår för inspiration. Jag hade dock önskat mer tidsenlig musik från just 20-talet för att kunna få inspiration till en spellista. Om någon av er har tips på skön gammal musik som passar under minglet/brudskålen och lite i bakgrunden under middagen - hojta gärna till! 
    Herrgårdsbröllop 1 Augusti 2015. Old Hollywood goes Countryside.
  • filibustern
    SaRoVi skrev 2013-08-11 20:37:36 följande:
    Jag glömde skriva att min drömklänning jag hittade även har ett drömpris!! Jag kommer att betala 1600:- och då är den skräddarsydd efter mina mått :)
    SaRoVi skrev 2013-08-12 13:15:38 följande:
    www.jjshouse.com/A-Line-Princess-V-Neck-Chape... Ingen bild men en länk :)
    fin! kanske inte min cup of tea, men fin ändå! :P va kul att du hittade den till så bra pris! jag hittade min för 1000 spänn på blocket, begagnad ja, men shit the same. och den passar också perfekt. har lagt ut den här på tråden :)
  • SaRoVi

    Ok ska se om jag hittar den. Vi har kollat på dj in à BWO istället för liveband. Någon med erfarenhet av det? Tar vi dj in à box blir de ca 18.000 billigare :)

Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!