• Sudditjuven

    Vi som gifter oss 2015!

    En dottertråd till Bröllop 2015.

    Här diskuterar vi alltså kommande bröllop! :) 

    Vi planerar just nu ett vintageromantiskt bröllop för ungefär 50 personer och vi har en budget på 20.000 - 25.000. 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-14 23:00
    Augusti:

    8e - Artemiss
    15e - Sudditjuven

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 08:39
    ? - Lindijoo

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 13:02

    120926 - april/maj
    ellie01 - Maj/juni
    Cammyr - 13e juni
    Artemiss - 8e augusti
    Sudditjuven - 15e augusti
    Lindijoo - augusti

  • Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!
  • filibustern
    Sudditjuven skrev 2013-08-08 15:52:39 följande:
    Ja, nej, det var kanske dumt formulerat med att skriva att det var inför bröllopet, det är det givetvis inte bara. Glad 
    Och vikten är som du säger inte särskilt farlig heller, det är bukfettet jag är orolig över.. speciellt med tanke på att jag har lågt blodtryck och hjärt- och kärlproblem i släkten.  
    ah! ja då förstår jag. har mest bukfett  oxå.. och så den kända rumpan/höfterna som går bland kvinnorna i min släkt. :P men just de där med kärlsjukdomar och blodtrycket är ju bara det en väldigt bra anledning!! själv har jag väldigt lite sånt i vår släkt, vi har mer neurologiska sjukdomar gående..
  • Modigh

    En till fundering jag har som ni kanske kan hjälpa mig med :)
    vi vill ha utomhusvigsel, gärna nära festlokalen. Vi funderar på tält iom vädret. Men de ja funderar mycke på är hur man ska göra med stolar/sittplatser.. Vill komma undan så billigt som möjligt, å som de ser ut nu så kostar vår lokal 5000:- (om de blir den vill säga), ska vi ha tält så blir de ytterligare nån 1000 lapp. Så hur skulle ni göra me sittplatser? :)

    å ja ska också ta tag i vikten, inte bara för bröllopet, men de är ett grymt bra mål å för att inte tala om motivation! :)

  • Modigh

    Ja de va en tanke ja hade, som känns mest logisk :P men tänkt dekorera stolarna å de vill ja ha gjort dagen innan :P inte med hela stolsöverdrag, utan på ett annat sätt ;)
    men om stolarna från lokalen INTE går att använda, bara säg, har du/ni nåt annat tips man kan köra på? :)

  • Tessa
    Modigh skrev 2013-08-08 22:17:19 följande:
    Ja de va en tanke ja hade, som känns mest logisk :P men tänkt dekorera stolarna å de vill ja ha gjort dagen innan :P inte med hela stolsöverdrag, utan på ett annat sätt ;)
    men om stolarna från lokalen INTE går att använda, bara säg, har du/ni nåt annat tips man kan köra på? :)
    Min lokal har tyvärr sjukt fula stolar som ska användas för vigsel och jag ställde en liknande fråga tidigare i tråden. Minns inte vem som gav mig svaret, men det var i princip att man tar en händig person som kan slänga ihop enkla bänkar av typ sågbockar (fast lägre) och snyggare plankor eller timmer (en trädstam splittad i två). De kan du ju dekorera med typ LUDDE fårskinn/fäll från IKEA eller blommor eller nåt sånt. Det är en rätt billig lösning. Annars har ju IKEA (och kanske Jysk) billiga klappstolar. Kanske inte dom snyggaste, men sånt kan man säkert försöka sälja jättebilligt i efterhand.
     
  • Tessa

    Jag har ett litet dilemma. Vill gärna skriva ut hela datumet i bokstäver på inbjudan (enligt amerikansk stil). På engelska är det självklart att det skulle stått: Saturday the First of August Two Thousand Fifteen.

    Men hur ska jag skriva årtalet på svenska?


    Lördagen den Första Augusti Tvåtusenfemton Lördagen den Första Augusti Tjugohundrafemton
    Jag säger både och i talspråk...
    När jag googlade på detta så hittade jag Språkrådets rekommendation. Att man ska säga "Tjugohundra..." när man talar om årtalen. Och att "Tvåtusen" används som benämning på hela tvåtusendeåret 2000-2099. 

    Vad säger ni? 
  • ellie01

    Heeej allihopa!! 

    Vad jag har missat mycket!! Har haft så förskräckligt mycket på jobbet så har knappt hunnit med någonting annat!

    Sudditjuven
     vilken fantastisk lokal!! och vilket bra pris!! 8000 för allt det som ingår är som hittat! Och speciellt när det är så vackert och ni får hela området för er själva! Kommer ni catera maten och köpa egen alkohol? 

    Och duktigt med träningen! Min träning har fått en veckas paus. Cyklar till gymmet/jobbet nästan varje dag och cyklade hem förra onsdagen. Bad idea! Nu vet jag inte hur många av er som bor i sthlm men det var det vidrigaste regnovädret någonsin! Tipsar ingen att cykla i spöregn dels för att 1) men ser inte ett skit 2) man blir riktigt förkyld 3) man ser ut som en (inte söt) panda men smink utsmetat över hela ansiktet. haha

    En grym app är Nike+ samt Niketraining. Nike+ är för att springare där ut Glad riktigt kul app! Är man tävlingsinriktad ska man absolut använda den! Man kan tävla mot sina vänner i antal km, tid, etc.  

    Tessa jag röstar för 


    Lördagen den Första Augusti Tjugohundrafemton Glad
  • Sudditjuven
    ellie01: Tanken är att vi kommer att fixa all mat och alkohol själva. Skrattande Men jag vet inte hur det blir med maten i slutändan. Jag vill ju inte förvänta mig att någon annan sak betala, men får vi maten i bröllopspresent så kommer vi att välja catering istället. 

    Bra jobbat med cyklingen! Och att cykla i regn är aldrig kul.. Speciellt inte eftersom att alla verkar få panik av regnet och cyklar all over the place. Obestämd 

    Tessa: Röstar för Tjugohundrafemton! Det med sågbockar var dessutom en fantastisk idé. Kanske blir att jag snor den! 
  • Modigh

    Ja de va smart!
    Suddis, kommer ni fixa tält eller kommer ni köra en chansning? :)

  • 20140222

    Jag tycker om denna tråden. Men var är tråden "bröllop 2015"? Vill kika där med. Men hittar den ej. Kanske är den borta?

Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!