• Sudditjuven

    Vi som gifter oss 2015!

    En dottertråd till Bröllop 2015.

    Här diskuterar vi alltså kommande bröllop! :) 

    Vi planerar just nu ett vintageromantiskt bröllop för ungefär 50 personer och vi har en budget på 20.000 - 25.000. 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-14 23:00
    Augusti:

    8e - Artemiss
    15e - Sudditjuven

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 08:39
    ? - Lindijoo

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 13:02

    120926 - april/maj
    ellie01 - Maj/juni
    Cammyr - 13e juni
    Artemiss - 8e augusti
    Sudditjuven - 15e augusti
    Lindijoo - augusti

  • Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!
  • Artemiss

    Oj ja det där med barn har vi nog inte tänkt så mycket på än men rent spontant: Jag har inga problem med att ha barn som springer omkring, det är ju deras föräldrar som ansvarar för det, har inte några nära personer vi umgås med som har barn heller så jag Kanske fortfarande har en alltför naiv syn på att de är charmiga och roliga för det mesta. Det är nog väldigt bra att ha angränsande rum där de små kan läggas eller/och där det finns nåt för dem att göra. Med det sagt så minns jag hur otroligt tråkigt jag hade på alla nyårsfiranden när jag var liten och familjen gick på vuxenfest och barnen blevåförpassade till att titta på film med andra barn man inte kände. Hmm hmm, tror vi kommet bjuda barn för det är lättast så för oss så får föräldrarna värdera själva vad de vill "utsätta" sina barn för, men om jag själv hade haft barn så skulle jag nog försöka få tag på barnvakt om jag skulle gå på (någon annans) bröllop.

  • SaRoVi

    Vi kommer ha en barnfri mottagning trots att vår son kommer vara 2,5 år då. ( är mammaledig nu) Vet några som kommer bli irriterade men vi kommer ha ett rum till barnen o barnvakt på plats :)

  • Sudditjuven

    Jag har börjat jobba på bröllopsvikten och -formen nu. Ställde mig på vågen hemma hos mamma och såg att nu är jag uppe i 74 glada kilon till mina 168 cm. Varav nästan allt är bukfett! Är inne på tredje dagen på en shredding-diet.. http://dooky.blogg.se/2013/may/shred-dieten-med-topphalsa.html 
    Jag kommer egentligen inte att fokusera på vikten utan på det runt magen, för det är inte alls hälsosamt. Rynkar på näsan
     
    Och allt detta fick mig att tänka till på maten till bröllopet. Bör man göra något "dietvänligt"? 


  • Artemiss

    Vad duktig du är Suddis! Gott att få lite inspiration. :)

    Men till bröllopet? Tja det är ju alltid gott om man har några fräscha alternativ, sallad och någon fisk-eller kycklingrätt kanske och man behöver kanske inte välja det onyttigaste man kan men jag tycker inte att man ska hoppa över något man verkligen gillar - det är ju ändå bara en dag, väldigt speciellt dessutom. :) 

  • Tessa
    Sudditjuven skrev 2013-08-08 11:10:35 följande:
    Jag har börjat jobba på bröllopsvikten och -formen nu. Ställde mig på vågen hemma hos mamma och såg att nu är jag uppe i 74 glada kilon till mina 168 cm. Varav nästan allt är bukfett! Är inne på tredje dagen på en shredding-diet.. dooky.blogg.se/2013/may/shred-dieten-med-topp... 
    Jag kommer egentligen inte att fokusera på vikten utan på det runt magen, för det är inte alls hälsosamt. Rynkar på näsan
     
    Och allt detta fick mig att tänka till på maten till bröllopet. Bör man göra något "dietvänligt"? 
    Åh, lycka till i kampen! Glad Jag har inte vägt mig på nästa tre år... Jag vet att jag ökat några sambokilon, men mest är jag bara fruktansvärt otränad. (Kanske väger omkring 68kg till mina 167cm) Har börjat komma igång med motion och träning igen så smått och försöker bara hitta den där rutinen.... (ca 1,5 år sedan sist). Jag vill mest av allt trimma armarna och magen. Men tror kondition och lite styrketräning kommer göra susen. Jag har så svårt för att hålla mig till en diet.

    Det kommer nog vara svårt att anpassa sig om du har många olika dietister... LCHF:are, GI:ätare osv. Kanske det bästa är att maten är anpassad så de då kan t.ex. peta bort eventuella kolhydrater. Och se till att det finns mycket grönsaker. Och för de som försöker undvika socker kanske något fruktalternativ eller sorbet finns tillgänglig istället för dessert och tårta.
    Min svärmor är LCHF:are men hon försöker helt enkelt att inte äta det hon inte får när hon är hos andra/ute och äter. 

     
  • Artemiss

    Filibustern - Nu var det ju ett tag sen som du visade din klänning men vi pratade om det tidigare så jag ville ge lite input ändå tänkte jag. Först och främst tycker jag att den är väldigt fin, gillar verkligen pärlorna och draperingen! Jag tycker att den passar din kroppsform. Särskilt bakifrån med släpet så tycker jag att det förlänger dig, på bilden från sidan ser du smal ut. Sen vet jag inte om det blivit lite konstigt på bilden framifrån men t.ex. putar tyget ut en del snett under ditt högra bröst, det kanske är ett veck på tyget som lagt sig lite konstigt? Det borde väl vara enkelt att fixa kan jag tycka (noll erfarenhet). Jag tror att den kommer att bli jättefin från alla håll. :) Sedan med blommorna, jag tycker de är ganska charmiga men som någon annan sade så vore de nog finare om man kan stärka upp dem lite. Sedan ser man dem ju inte så mycket framifrån, man kanske kan vrida blommorna lite så de pekar något framåt? eller kanske sätta på en till alldeles framför så att man framifrån kan se att det är blommor. Eller nåt i den stilen. Fin i alla fall. :)

  • filibustern
    Artemiss skrev 2013-08-08 11:36:00 följande:
    Filibustern - Nu var det ju ett tag sen som du visade din klänning men vi pratade om det tidigare så jag ville ge lite input ändå tänkte jag. Först och främst tycker jag att den är väldigt fin, gillar verkligen pärlorna och draperingen! Jag tycker att den passar din kroppsform. Särskilt bakifrån med släpet så tycker jag att det förlänger dig, på bilden från sidan ser du smal ut. Sen vet jag inte om det blivit lite konstigt på bilden framifrån men t.ex. putar tyget ut en del snett under ditt högra bröst, det kanske är ett veck på tyget som lagt sig lite konstigt? Det borde väl vara enkelt att fixa kan jag tycka (noll erfarenhet). Jag tror att den kommer att bli jättefin från alla håll. :) Sedan med blommorna, jag tycker de är ganska charmiga men som någon annan sade så vore de nog finare om man kan stärka upp dem lite. Sedan ser man dem ju inte så mycket framifrån, man kanske kan vrida blommorna lite så de pekar något framåt? eller kanske sätta på en till alldeles framför så att man framifrån kan se att det är blommor. Eller nåt i den stilen. Fin i alla fall. :)
    å vad kul att du skrivit en sådan detaljerad feedback! uppskattas!Hjärta

    håller med i allt du säger. jag blir längre om man ser bakifrån. och pärlorna är underbara! det som inte syns (tro ja) är att det finns pärlor över hela ytterska lagret på klänningen. :) jo jag såg de där vecket jag med, ja tror det lade sig bara lite fel, annars går det nog att fixa. gällande blommorna så håller jag även med där. de syns inte så mycket, och de behövs stärkas.. därför funderar jag på att ev ta bort dem helt.. ja mena jag tycker inte de tillför något speciellt direkt...
    Sudditjuven skrev 2013-08-08 11:10:35 följande:
    Jag har börjat jobba på bröllopsvikten och -formen nu. Ställde mig på vågen hemma hos mamma och såg att nu är jag uppe i 74 glada kilon till mina 168 cm. Varav nästan allt är bukfett! Är inne på tredje dagen på en shredding-diet.. dooky.blogg.se/2013/may/shred-dieten-med-topp... 
    Jag kommer egentligen inte att fokusera på vikten utan på det runt magen, för det är inte alls hälsosamt. Rynkar på näsan
     
    Och allt detta fick mig att tänka till på maten till bröllopet. Bör man göra något "dietvänligt"? 
    såhä spontant tycker jag inte det lät så farligt med vikten gentemot längden.. men vet ju inte hur din kroppsform är i örigt så... men bra att du tar tag i det! själv vet jag inte om jag vill träna just inför bröllopet, men nog skulle jag behöva träna, mest för att bli starkare. väger 60-63 till mina 158cm. är inte vältränad, som jag var under karate-tiden.... men jag är ju inte tjock heller.. räknas egentligen just så pass som mullig. men lite mage har jag ju :P

    gällande maten tycker jag såhär: det är bröllop! varför håla på med "dieter"? släpp loss lite. men man behöver ju inte överdriva sockerintaget :P
  • Sudditjuven
    filibustern skrev 2013-08-08 15:44:35 följande:
    såhä spontant tycker jag inte det lät så farligt med vikten gentemot längden.. men vet ju inte hur din kroppsform är i örigt så... men bra att du tar tag i det! själv vet jag inte om jag vill träna just inför bröllopet, men nog skulle jag behöva träna, mest för att bli starkare. väger 60-63 till mina 158cm. är inte vältränad, som jag var under karate-tiden.... men jag är ju inte tjock heller.. räknas egentligen just så pass som mullig. men lite mage har jag ju :P

    gällande maten tycker jag såhär: det är bröllop! varför håla på med "dieter"? släpp loss lite. men man behöver ju inte överdriva sockerintaget :P
    Ja, nej, det var kanske dumt formulerat med att skriva att det var inför bröllopet, det är det givetvis inte bara. Glad 
    Och vikten är som du säger inte särskilt farlig heller, det är bukfettet jag är orolig över.. speciellt med tanke på att jag har lågt blodtryck och hjärt- och kärlproblem i släkten.  
Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!