• Sudditjuven

    Vi som gifter oss 2015!

    En dottertråd till Bröllop 2015.

    Här diskuterar vi alltså kommande bröllop! :) 

    Vi planerar just nu ett vintageromantiskt bröllop för ungefär 50 personer och vi har en budget på 20.000 - 25.000. 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-14 23:00
    Augusti:

    8e - Artemiss
    15e - Sudditjuven

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 08:39
    ? - Lindijoo

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 13:02

    120926 - april/maj
    ellie01 - Maj/juni
    Cammyr - 13e juni
    Artemiss - 8e augusti
    Sudditjuven - 15e augusti
    Lindijoo - augusti

  • Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!
  • Sudditjuven

    Så dumt att man inte kan redigera sina inlägg.. Men för oss gick lokalen på blygsamma 8.000 kronor, och då ingår all porslin, bestick, kandelabrar, diskning, musikanläggning med bra tryck, värmeljushållare, ett fullständigt kök med uppvärmningsugnar, kaffekokare för 120 pers.. Och det bästa av allt; lokalen och området i sig. Hjärta




  • Modigh

    Oj vilka priser! Å ja kände attt 5000:- va mycke för lokal möbler å porslin å så.. :P haha :)

  • Sudditjuven
    Modigh skrev 2013-08-05 18:23:04 följande:
    Oj vilka priser! Å ja kände attt 5000:- va mycke för lokal möbler å porslin å så.. :P haha :)
    Det är ju toppenbilligt! Men det beror ju givetvis på hur ens budget ser ut och vad man vill lägga pengarna på. Skrattande
  • Tessa

    Oj vilken fin lokal Suddis!! Glad 

    Meldersteins Herrgård där vi gifter oss tar 5500kr för dygnshyran. Där får man ta med sig egen mat om man vill, men köper man maten från dem ingår personal (vilket vi då givetvis gör). Där går en trerätters på ca 400kr. Och man tar med sig egen dryck. Det positiva är just att läget är lite avskilt och att det blir en helt privat fest!

    Det där med priser är väldigt relativt. Mina föräldrar tyckte det lät jättedyrt medan jag tycker det är billigt! Efter att ha bokat en hel del lokaler för grupper i Stockholmsområdet så tycker jag allt känns billigt häruppe i norr!
     

  • Tessa
    Sudditjuven skrev 2013-08-04 23:48:12 följande:
    Ooh, vad spännande! Du får lova att ge oss besked med. Flört Och vad roligt att du ska designa din ring själv. Var tvungen att gå in på hemsidan och jäklar vilka maffiga ringar han gör! Blev lite förälskad i 5th Avenue.
    Mejlen plingade till här på kvällskvisten och jag fick svar av O'Dwyer Goldsmith. Min önskan om en ring med princesslipade diamanter kring hela ringen är möjlig att göra - men han varnade att den kanske inte blir så bekväm då diamanterna behöver vara lite större för att det ska bli snyggt med själva infattningen. Det är givetvis möjligt att göra med mindre diamanter, men att det inte kommer se lika bra ut. 
    Han föreslog en likadan ring med runda diamanter och med en infattning som är lite "fyrkantig" så de nästan ser princesslipade ut.
    Jag skickade med bilder på min förlovningsring och han skulle återkomma med designexempel på hur den ser ut tillsammans med de olika ringtyperna.

    Och budgeten då... Ja, den ringen som då skulle bli lite stor skulle kosta mellan 35-40'. Medan de runda skulle gå på 25-29'. Min budget är på 25-30'.

    Så vi får se vad han återkommer med för svar! Fortsättning följer... Flört 
  • Sudditjuven
    SaRoVi skrev 2013-08-06 14:58:23 följande:
    Hr långt har alla kommit med sina planeringar?
    Vi är väl i princip färdiga i en planering, men den lär ju revideras hundra gånger om innan det är dags. Skrattande
    Jag vet på ett ungefär vad jag vill ha för klänning och skor, att vi ska ha buffé (förrätt-, varmrätt- och efterätt-/godisbuffé), våra färger, vad vår vision är, vilka som är toastmastrar och tärnor. 

    Sedan vill jag bara inflika att även om jag skriver "jag" så menar jag givetvis "vi". Flört 
  • Tessa
    SaRoVi skrev 2013-08-06 14:58:23 följande:
    Hr långt har alla kommit med sina planeringar?
    Tema är bestämt, brudfölje och toastmadame är tillfrågade och tillsatta. Lokalen bokad och vigselringsdesign påbörjad. Budget är gjord - även om det är en hel del sparande som måste göras för att nå målet. Smått prat om bröllopsresa. Och massa inspiration samlat på Pinterest! Glad 
  • filibustern

    äntligen fått svar från fotografen från grannkommunen. tidigare par hon fotat har fotats i ca 3 timmar, och de har valt ca 40 bilder. för det har hon tagit 4000-5 000. inte det dyraste tycker jag, men inte det billigaste heller. vad tycker ni?

Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!