• Sudditjuven

    Vi som gifter oss 2015!

    En dottertråd till Bröllop 2015.

    Här diskuterar vi alltså kommande bröllop! :) 

    Vi planerar just nu ett vintageromantiskt bröllop för ungefär 50 personer och vi har en budget på 20.000 - 25.000. 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-14 23:00
    Augusti:

    8e - Artemiss
    15e - Sudditjuven

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 08:39
    ? - Lindijoo

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 13:02

    120926 - april/maj
    ellie01 - Maj/juni
    Cammyr - 13e juni
    Artemiss - 8e augusti
    Sudditjuven - 15e augusti
    Lindijoo - augusti

  • Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!
  • Modigh

    Hejsan!

    Nyförlovad (30juni) som jag är hoppas jag att får va me er i den här gruppen då ja å min m2b siktar på juni bröllop 2015! :D
    Har läst igenom hela tråden, och Sudditjuven, jag tror vi måste va lite tvillingar, för vi siktar på typ identiska bröllop haha! Har sett att vi tom har samma inspirationsbilder :P

    Har börjat spåna vad jag vill ha till bröllopet men min m2b tycker de är för tidigt :P Men nu ser ja att de är mååånga fler som är ute i god tid och har även övertalat honom att de kan va bra hihi :) så i mitten på september ska vi ha en heldag för oss själva å bara prata bröllop :D

  • Sudditjuven

    Hej och välkommen Modigh! Och grattis till förlovningen, såklart! Skrattande

    Haha, vad roligt! Då kan vi ju verkligen bolla idéer och så. Och spåna kan man alltid, det är ju precis som att fönstershoppa, tänker jag. Dessutom är det väl egentligen bra att börja tidigt så att man har ett litet hum om vad man tycker om. För mig är det avslappnande iaf! Glad


  • Modigh

    Tack! :D

    Elelr hur!! Jag vill göra typ ALLT själv, å då känns väldigt bra att ha tid på sig att samla på sig alla saker, spana på reor mm :) å då kan de ju liksom va bra att veta va man vill ha, båda två :P
    vi vill iaf båda ha utomhusvigsel, borgerligt, så de känns bra. Vill ha en festen i en lada egentligen men såå svårt att hitta nåt verkligen! speciellt i sthlms området :/

    Nu har ju inte ja å min karl pratat ihop oss än, om budget tex, men ja tänker mig kanske runt 30-35 000:-, kanske 40 000:-, på 60-70 gäster. Men gärna så billigt som möjligt :)
    Får ja fråga hur ni tänkt lägga upp budgeten, hur mycke på vad å så? :)

    Ja, verkligen avslappnande! Framför allt när ja väl får börja planera "på riktigt" å börja pyssla! Älskar att ha såna här projekt å hålla på me! :D

  • Modigh

    Dessutom börjar min karl plugga den här veckan, i ett år, sen ska vi försöka skaffa en till liten loppa som antagligen kommer pluppe till senommar/höst nästa år, så kommer inte ha 2 fulla inkomster förrän EFTER bröllopet :P Därför e de ju också bra att  börja planera redan nu å spara på reor å erbjudanden å så :)

  • Sudditjuven
    Modigh skrev 2013-08-05 13:23:31 följande:
    Får ja fråga hur ni tänkt lägga upp budgeten, hur mycke på vad å så? :)
    Vår budget är inte så realistisk har jag insett, haha. Vi tänkte oss först 20.000 - 25.000 .- på 50 personer. Jag tror att det kommer att hamna närmre 30.000.-.. 

    Ungefär såhär ser våra poster ut i nuläget. Vissa saker kanske vi drar bort helt, eller lägger på mer på andra. 

    Ungefärlig budget


    Mat 5000 kr
    Godis-/efterrättsbord ?
    Dekorationer 3000 kr
    Klänning 1000 kr (minus frakt)
    Skor (brud och brudgum) totalt 500 kr
    Accessoarer 300 kr
    Venue 8000 kr
    Tårta 2000 kr
    Trycksaker + frimärken ?
    Bukett 400 kr
    Transport, ex häst och vagn eller gammal bil
    Alkohol 2500 kr
    Ringar (sätta i fler stenar i förlovningsringen?)
    Fotograf?
    Personal?
    Hotellrum 1800 kr (Ringsjö Wärdshus)
    Hår 700 kr
    Smink Sminkar själv 

    Angående lada,  tänk på att mycket kan hända till 2015! Skrattande


  • Modigh

    Hm. svårare än man tror me budget tror ja.. Alla småsaker man inte tänker på.. Jag vill såklart komma undan så billigt som möjligt, men vill ändå få de att se ut som om man lagt 10x pengarna på de :) mitt mål :P

    Tror absolut inte att de blir lada, hittade en ja kunde tänka mig. å sen fick ja veta pris, 15 000:- med bord å stolar. men sen fanns de INGET utöver de, verkligen inget. ingen spis kyl eller sånt. blir för dyrt å för meckigt.. :/
    vet ju inte om alla är så, men har som sagt inte hittat nåt heller.. :/ men håller ögonen öppna! ;)

Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!