• sensom­marbru­d
    Äldre 2 Jul 18:54
    46792 visningar
    65 svar
    65
    46792

    HJÄLP!!! jag måste ner 10 cm runt magen på 1 månad!

    Okej brudar jag behöver er hjälp! Klänningen är klar och jag är har blivit 10cm för stor! Jag vill inte höra något chananigans om ny klänning eller vara nöjd som jag är. Jag måste ner nu!!! Hjälp till med alla tips ni har! Hälsosamma som ohälsosamma.

  • Svar på tråden HJÄLP!!! jag måste ner 10 cm runt magen på 1 månad!
  • sensom­marbru­d
    Äldre 2 Jul 19:41
    #11

    kan det vara en god idé att äta lite kolhydratfri mat (typ ett mal om dagen) och resten typ nutrilett. Och låta underkläderna gör resten av jobbet?

  • Äldre 2 Jul 19:43
    #12
    sensommarbrud skrev 2013-07-02 19:41:19 följande:
    kan det vara en god idé att äta lite kolhydratfri mat (typ ett mal om dagen) och resten typ nutrilett. Och låta underkläderna gör resten av jobbet?
    Nutrilett är inte kolhydratfri. Så om du försöker kombinera det så skjuter du dig själv i foten.
    Du kommer aldrig orka träna på den kosten heller utan du gör dig själv sjuk (vilket innebär ingen förbränning och ingen minskning av midjan)

    Läs passionsblommans inlägg, det är så nära perfekt man kan komma i din situation Glad 
  • Äldre 2 Jul 19:47
    #13

    Mina tips blir samma som sagts tidigare, nämligen:

    - Underkläder som drar in och formar

    - Plankan

    - Dra ner på kolhydraterna


  • Äldre 2 Jul 20:38
    #14

    Löpträning, inte äta efter kl 18.00 och skippa kolhydrater efter kl 12.00 och inget socker (då även undvika allt annat än grovt bröd och undvika juice om man inte pressar själv). Lycka till!

  • Äldre 2 Jul 20:45
    #15

    Håller med alla andra ovan - men jag skulle pröva med att ta bort ALLT spannmål ur kosten fram till bröllopsdagen. Det blir iallafall jag svullen av. Och istället för nutrilett och andra bars (som innehåller mkt socker / kolhydrater) skulle jag isåfall hellre göra egna smoothies på bär, lite naturell youghurt och en halv banan.

  • kj79
    Äldre 2 Jul 22:25
    #16
    sensommarbrud skrev 2013-07-02 19:27:29 följande:
    Tack snälla tjejer! Keep it going! Hur får jag den ultimata kickstarten??
    Läsa på om t.ex lchf - där man drar ner på kolisarna rejält. Det första du måste göra är att bestämma dig! Fast det verkar det ju som om du gjort redan. :) Sedan kan det vara en hjälp att rensa ut allt onyttigt. Köp bara hem sådant som är "tillåtet". Precis som någon sa så är inte Nutrilett kolis-fritt. Och även sådana här hunger-bars eller vad dom heter, dom s.k low-fat har ändå rätt mycket i sig så det bästa är ju att äta bra när man väl äter. Det viktiga här är att lära sig att läsa noga på varornas innehållsförteckning och inte tro att det bara är godis och kakor som det finns socker i...Lycka till!
  • sensom­marbru­d
    Äldre 2 Jul 23:00
    #17

    Nu har jag varit och handlat massa bra mat för en vecka! Vad är egentligen spannmål? Jag måste verkligen vara stenhård den här tiden. Det svider i själen när man måste säga adjö till Roséviner mitt i sommaren :(

  • Äldre 2 Jul 23:06
    #18
    sensommarbrud skrev 2013-07-02 23:00:12 följande:
    Vad är egentligen spannmål? 
    Ähm Förvånad... Råg, vete, havre, korn och man kan även räkna majs och ris dit.
    Alltså sånt man gör pasta, bröd, flingor mm på.
  • Magda8­2
    Äldre 2 Jul 23:09
    #19

    LCHF is the shit ;)

    Jag var ganska normalviktig efter 2 graviditeter  men ville ändå gå ner lite till vårt bröllop i september, nu har jag verkligen fastnat på LCHF och gillar det skarpt. (dock behöver jag inte gå ner mer, men kommer ändå att fortsätta med den livsstilen) Finns mycket positivt att säga om det, läs gärna på lite om det. Finns en del bloggar med många recept osv.

    Lycka till!! 

  • kj79
    Äldre 2 Jul 23:13
    #20
    Magda82 skrev 2013-07-02 23:09:09 följande:
    LCHF is the shit ;)

    Jag var ganska normalviktig efter 2 graviditeter  men ville ändå gå ner lite till vårt bröllop i september, nu har jag verkligen fastnat på LCHF och gillar det skarpt. (dock behöver jag inte gå ner mer, men kommer ändå att fortsätta med den livsstilen) Finns mycket positivt att säga om det, läs gärna på lite om det. Finns en del bloggar med många recept osv.

    Lycka till!! 
    Har själv också kört LCHF och kör det fortfarande till och från. Gick ner 15-20 kg med hjälp av det men nu håller jag på och få tillbaka lite. Måste börja köra Lchf igen. Ska ju också gifta mig i slutet av sommaren. :)
Svar på tråden HJÄLP!!! jag måste ner 10 cm runt magen på 1 månad!