• pinkflesh

    Karlstad/Värmlandsbrudar 2014!

    Jag har sett någon tråd för 2014-brudar och en för Karlstad/Värmlandsbrudar. Men jag skulle tycka att det vore roligt med en tråd där alla vi Karlstad/Värmlandsbrudar som ska eller planerar att gifta oss 2014 följs åt :)


    Vi kan tipsa varann om festlokaler, frisör, bröllopsbutiker... Vi kan visa inspirationsbilder och bilder på lokaler och saker vi köpt till bröllopet... Och berätta hur det går med planerandet och skriva av sig tankar och funderingar!


    (Om det redan finns en sån här tråd får ni gärna hänvisa mig dit! Det är så svårt att hitta i det här forumet tycker jag..)

  • Svar på tråden Karlstad/Värmlandsbrudar 2014!
  • Sandra380
    pinkflesh skrev 2013-06-16 21:02:15 följande:

    Vad bra att du upptäckte det innan du beställde! Har sett flera här på BT som har köpt ringar från 77diamonds och bluenile, har varit inne på båda och kollat och har för mig att du kan hitta liknande där faktiskt! Är kanske säkrare än ebay.. Fast du verkade ju iof ha koll och har handlat smycken där förut så :)


    Idag har jag faktiskt köpt mina ringar :D Men det tar 4-6 veckor för dem att göra dem så får väl inte hem ringarna förrän i augusti.. Diamanten får jag köpa på juli-lönen! Men en jättegulllig grej hände i fredags när jag och min sambo var hos hans mamma. Vi pratade om ringarna och att guldsmeden här skulle hjälpa oss för 2000kr. Då tar hon fram gamla trasiga guldsmycken som hon har samlat i en påse och ger till oss så vi kan lämna det till guldsmeden och det kommer täcka betalningen till henne! Tyckte det var jättefint gjort av min sambos mamma :)


    Jaaa, men du, de ställena hade jag inte ens tänkt på. Där ska jag definitivt gå in och kika :) Tack :D

    Men va go :) Sådana svärmorar ska man ha :) Det hade nog min också gjort om hon haft en sådan påse det är jag säker på. Vi kan skatta oss lyckliga som har bra svärmödrar. Tycker jag ser den ena tråden efter den andra som handlar om elaka och hemska svärmödrar...eller ja, svärföräldrar överlag. :D
     
  • pinkflesh
    Sandra380 skrev 2013-06-16 21:48:17 följande:
    Jaaa, men du, de ställena hade jag inte ens tänkt på. Där ska jag definitivt gå in och kika :) Tack :D

    Men va go :) Sådana svärmorar ska man ha :) Det hade nog min också gjort om hon haft en sådan påse det är jag säker på. Vi kan skatta oss lyckliga som har bra svärmödrar. Tycker jag ser den ena tråden efter den andra som handlar om elaka och hemska svärmödrar...eller ja, svärföräldrar överlag. :D

    Jag kan inte gå till god för att det är bra sidor, men vad jag har sett här på BT och googlat så känner jag mig iaf hyffsat lugn med att köpa diamant från 77diamond..


    Ja jag har också sett några sådana trådar här, gud så trist.. Får en verkligen att känna sig lycklig över sin egen svärmor som du säger :)

  • pinkflesh

    Hur går det för er tjejer? Har ni tagit semester? :)    Själv var jag och min sambo till min pappa i fredags och då kom vi fram till att han skulle skriva en låt till oss att spela under vigseln :) Han skrev låtar till min storebrors begravning och till min fasters bröllop så jag ville verkligen att han skrev en låt till mig med, men han hann ta upp det först :) Jag la fram förslaget att han också kunde spela lite allsång-låtar under festen (Betales, Cat Stevens osv som han älskar), men det ville han absolut inte för han vill vara "father of the bride" = seriös och högtidlig och inte spexa, det skulle våra kompisar hålla på med istället ;) Pappa som aldrig är sen med att plocka fram gitarren annars :P Men det var gulligt, visade hur stort detta var för honom! Jag är yngst, men den första av hans barn att gifta sig :)En till stor sak hände mig igår också, jag har tänkt ett tag att jag vill ha med ett inslag av min mamma under vigseln då hon inte längre finns med oss. Så hittade jag en jättefin skrift från hennes religion, men som inte har någonting med gud i sig (min sambo är ateist så jag var nervös att fråga honom om detta + att han i princip bara vill skriva på vigseldokumentet och "ge varann en high five" som ceremoni) men han sa att vi självklart skulle ha med den :)Jag vet att jag bombar den här tråden med långa inlägg om mig själv :P Men ibland vill man bara skriva av sig!Har det hänt nåt hos er andra bröllops-vis? Några nya tankar eller idéer?   

  • Sandra380
    pinkflesh skrev 2013-07-01 19:53:24 följande:
    Hur går det för er tjejer? Har ni tagit semester? :)    Själv var jag och min sambo till min pappa i fredags och då kom vi fram till att han skulle skriva en låt till oss att spela under vigseln :) Han skrev låtar till min storebrors begravning och till min fasters bröllop så jag ville verkligen att han skrev en låt till mig med, men han hann ta upp det först :) Jag la fram förslaget att han också kunde spela lite allsång-låtar under festen (Betales, Cat Stevens osv som han älskar), men det ville han absolut inte för han vill vara "father of the bride" = seriös och högtidlig och inte spexa, det skulle våra kompisar hålla på med istället ;) Pappa som aldrig är sen med att plocka fram gitarren annars :P Men det var gulligt, visade hur stort detta var för honom! Jag är yngst, men den första av hans barn att gifta sig :)En till stor sak hände mig igår också, jag har tänkt ett tag att jag vill ha med ett inslag av min mamma under vigseln då hon inte längre finns med oss. Så hittade jag en jättefin skrift från hennes religion, men som inte har någonting med gud i sig (min sambo är ateist så jag var nervös att fråga honom om detta + att han i princip bara vill skriva på vigseldokumentet och "ge varann en high five" som ceremoni) men han sa att vi självklart skulle ha med den :)Jag vet att jag bombar den här tråden med långa inlägg om mig själv :P Men ibland vill man bara skriva av sig!Har det hänt nåt hos er andra bröllops-vis? Några nya tankar eller idéer?   
    Vad gullig din pappa är :) Blir alldeles rörd. Min pappa bara skojar om att ifall något går fel med vår budget så får vi kasta oss på cyklarna och köpa bröllopsmiddag på korvmojjen :S

    Du ska inte vara rädd för att fråga din blivande. Det handlar ju om att inkludera din mamma i ert bröllop trots att hon inte finns där i fysisk person och något sådant förstår han nog, ateist eller inte :) 

    Jag gillar när ni skriver om er själva :) Finns inte mkt att skriva om vårt bröllop just nu. Står lite still för tillfället. Jobbat en massa natt pass och känner mig lite ofokuserad och trött för tillfället :/

    Ha en bra dag :) 
  • pinkflesh
    Sandra380 skrev 2013-07-07 09:47:04 följande:
    Vad gullig din pappa är :) Blir alldeles rörd. Min pappa bara skojar om att ifall något går fel med vår budget så får vi kasta oss på cyklarna och köpa bröllopsmiddag på korvmojjen :S

    Du ska inte vara rädd för att fråga din blivande. Det handlar ju om att inkludera din mamma i ert bröllop trots att hon inte finns där i fysisk person och något sådant förstår han nog, ateist eller inte :) 

    Jag gillar när ni skriver om er själva :) Finns inte mkt att skriva om vårt bröllop just nu. Står lite still för tillfället. Jobbat en massa natt pass och känner mig lite ofokuserad och trött för tillfället :/

    Ha en bra dag :) 
    Haha korv med bröd till middagen, nåt som alla gillar ju iaf Tungan ute

    Nej, det var inga som helst problem för honom faktiskt, så det kändes jättebra!

    Samma här.. Har funderat på att boka vigselförättare, fotograf och frisör, men samtidigt känner jag äh kan ta det efter semestern! Är ju ändå över ett år kvar.

    Är det någon av er andra som har fixat vigselförättare, fotograf och frisör än?
  • Isasa

    Ah! Jag FÅR inte fixa ngt för min m2b än. Som jag nog nämnt tidigare vill han helst ha en "nästan färdig budget" först, dvs idag har vi inte en krona undanlagd till bröllopet men vi ska börja direkt efter semestern. Så han vill inte planera eller boka ngt förrän sent i vinter/årsskiftet när vi först då ser ungefär hur långt fram vi kommit i pengafrågan. Så fram tills dess får jag smyga omkring härinne och avundas er andra som faktiskt fått ett datum satt eller börjat ta tag i de praktiska bitarna på allvar.... Åh vad jag längtar!!

  • Sofie R

    Vi gifter oss 24/5-2014 i Ransäter. Känns skönt att ha festen på en loge där vi slipper låtsas att vi är fina i kanten! Mest troligt kommer vi att laga maten själva och köpa dricka i Tyskland. Tårtan gör jag också själv eftersom det är min stora hobby! Nu gäller det bara att fixa till resten av allt så budgeten på ca 30-35000 går ihop :)

  • pinkflesh

    Sofie R skrev 2013-07-10 19:28:36 följande:Vi gifter oss 24/5-2014 i Ransäter. Känns skönt att ha festen på en loge där vi slipper låtsas att vi är fina i kanten! Mest troligt kommer vi att laga maten själva och köpa dricka i Tyskland. Tårtan gör jag också själv eftersom det är min stora hobby! Nu gäller det bara att fixa till resten av allt så budgeten på ca 30-35000 går ihop :)Ja det blir nog bäst om bröllopet speglar en som par så mycket som möjligt och inte göra sig till  Ransäter är jättefint! Hur många gäster tror ni det blir för er?Isasa skrev 2013-07-10 11:54:17 följande:Ah! Jag FÅR inte fixa ngt för min m2b än. Som jag nog nämnt tidigare vill han helst ha en "nästan färdig budget" först, dvs idag har vi inte en krona undanlagd till bröllopet men vi ska börja direkt efter semestern. Så han vill inte planera eller boka ngt förrän sent i vinter/årsskiftet när vi först då ser ungefär hur långt fram vi kommit i pengafrågan. Så fram tills dess får jag smyga omkring härinne och avundas er andra som faktiskt fått ett datum satt eller börjat ta tag i de praktiska bitarna på allvar.... Åh vad jag längtar!!Ni kan inte räkna på det i runda slängor i förväg vad ni tror att ni kan lägga undan/månad? Vi har gjort en budget där i princip alla poster står med så sparar vi varje månad, eller rättare sagt JAG för min sambo har redan sin del av bröllopet sparat då han har arbetat längre än mig och alltid haft ett sparkonto. Jag däremot lägger undan ungefär 4000 i månaden, ibland mer, ibland mindre också får utgifterna gå lite här och där under tiden.  Första utgiften var i maj för bokningsavgiften av lokalen och nu i juni för mina ringar. För juli-lönen ska jag köpa diamanten till en av ringarna Men det där med att göra upp en budget i förtid hänger ju kanske på att man har en fast inkomst.. Också känns det kanske säkrare att ha hela summan först även om det kanske blir lite tightare med tid att införskaffa alla grejer sen. Fast det är ju människor som planerar underbara bröllop på bara ett par månader så allt går!

  • pinkflesh

    Åh nej.. Ska aldrig mer sitta vid explorer och skriva på BT! Såg jättefint ut innan jag skickade iväg det.. Jag skriver om det med Firefox!

    Sofie R:
    Ransäter är jättefint! Hur många gäster tror ni det blir för er?

    Isasa:
    Ni kan inte räkna på det i runda slängor i förväg vad ni tror att ni kan lägga undan/månad? Vi har gjort en budget där i princip alla poster står med så sparar vi varje månad, eller rättare sagt JAG för min sambo har redan sin del av bröllopet sparat då han har arbetat längre än mig och alltid haft ett sparkonto. Jag däremot lägger undan ungefär 4000 i månaden, ibland mer, ibland mindre också får utgifterna gå lite här och där under tiden.  Första utgiften var i maj för bokningsavgiften av lokalen och nu i juni för mina ringar. För juli-lönen ska jag köpa diamanten till en av ringarna Glad

    Men det där med att göra upp en budget i förtid hänger ju kanske på att man har en fast inkomst.. Också känns det kanske säkrare att ha hela summan först även om det kanske blir lite tightare med tid att införskaffa alla grejer sen. Fast det är ju människor som planerar underbara bröllop på bara ett par månader så allt går!

Svar på tråden Karlstad/Värmlandsbrudar 2014!